Hälsningar från Cartagena

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Kom till Cartagena banan i går kväll. Fin anläggning med belysning! Ikväll är det körning 19-21 om man orkar. Tyvärr har jag klarat av årets första vurpa och karriärens första highsider :-( Lade på nytt bakdäck till eftermiddagspasset och tänkte att nu d-lar ska det gasas. Hann med 145.8 med mycket trafik på banan och plötsligt blev det en lucka och fritt framför. Nu gäller det! Så i den tighta 180 graders vänstern innan start och mål gasar jag på allt vad jag orkar och helt plötsligt släpper det och jag flyger iväg som skjuten ur en katapult. Gör en kullerbytta över hojen och landar på ryggen. Som tur är inga skador men jag är rätt mörbultad. Hojen klarade sig otroligt bra, bara en fotpinne och framkåpan. Tråkig avslutning på en kanonresa. Missar morgondagens körning. Synd då jag hade kapacitet för både 1.44 och kanske 1.43 tider. Dom snabba ryssarna är här också likasom nästan alla som var i almeria plus några till. Totalt 158 förare. Snabbast idag är Gunther Knobloch. Om ni vill se ett ombord varv med honom från förra året är det bara att googla på "Knobloch Cartagena" Då kör han med sin Yama 600. I år har han bytt och åker 1098R. Här är också ett team med nya KTM racern. Två hojar har dom men dom har ännu inte kommit ut på banan. Bara meckat. Verkar ju inte så bra:-( Coola att se på i alla fall i racetrim
 
Last edited:
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top