Hälsa på motardåkare

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Säkert en massa fjoll med insprutning och elstart idag oxo ? Fast min gick ganska fort vill jag minnas, tills jag satte den i fronten på en Ford...

Fortfarande förgasare. MEN, elstart finns också.. fy fan säger jag. Detta är kontentan av vad de lata människorna kan åstadkomma :mad: hur helvetes svårt är det att kicka igång en 2-taktare på 50cc ?

Jo min gick också utav bara faan... skitkul att rödljus rejsa med skrev raketer. Har gett många ghostrider wannabes långa ansikten med pärlan jag hade.
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Då ska ni veta hur det är när man åker 2t. När tom. hojpolare tror att man kommer på en moppe. :näsblod
 

Doh-

Kollar i kors
Gick med
6 Aug 2009
Ort
In The Bush?
Hoj
Yamaha Wr 125 x och 2st veteraner
Mötte två plasträcers för några dagar sen. Båda två hejjade hur glatt som helst :tummenupp Men jag han dock inte hälsa :näsblod . Så om ni läser det här så ursäktar jag :banana
 

Ygg

Ny medlem
Gick med
27 May 2009
Ort
på landet
Hoj
2002, KTM Duke II
Vart ute riktigt första turen idag med min första motard, tycker det inte är en ända människa på hoj som hälsar på en ( jag hälsar mot dom ), om man jämför med tidigare hojar jag ägt.

Håller ni med?

Det heter ENDA. :hördu

Anledning är nog att dom tror att din hoj är en moppe.
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Fortfarande förgasare. MEN, elstart finns också.. fy fan säger jag. Detta är kontentan av vad de lata människorna kan åstadkomma :mad: hur helvetes svårt är det att kicka igång en 2-taktare på 50cc ?

Jo min gick också utav bara faan... skitkul att rödljus rejsa med skrev raketer. Har gett många ghostrider wannabes långa ansikten med pärlan jag hade.

Jag höll mig faktiskt till 50cc och drevade inte så mycket, 3 kugg fram bara. 70 nånting vill jag minnas den gjorde utan problem.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag höll mig faktiskt till 50cc och drevade inte så mycket, 3 kugg fram bara. 70 nånting vill jag minnas den gjorde utan problem.

Jo, det går att få ut en del utan större ingrepp. Jag använde dock lite mer avancerade prylar. Servicen var ju därefter..
 

Nicxter

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Söker ny..
Jag tycker att sporthojsåkarna är klart bäst på heja. Sämst är glidarna på kromslädar..
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Fick faktiskt en skön kommentar av ett par HD killar en vända när vi hade rejsat lite. 'Den där lät lite arg' om min gamla ZX9a med Yoshimura burk.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Då ska ni veta hur det är när man åker 2t. När tom. hojpolare tror att man kommer på en moppe. :näsblod

Umm, men du åker ju moppe? :va :crash

...och ja, det är färre som hejar när man kommer på seKsförtin', men man vet ju själv vad svårt det är att se skillnad på en stor "motardmoped" och en riktig motard (speciellt om det är Supermoppe på sin RasGas :hihi ).

/J
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Men du kör väl om dom på ett hjul får jag hoppas?

Förresten... Är det du som är cykelmannen :rolleyes:
Alltid! :squid

Umm, men du åker ju moppe? :va :crash

...och ja, det är färre som hejar när man kommer på seKsförtin', men man vet ju själv vad svårt det är att se skillnad på en stor "motardmoped" och en riktig motard (speciellt om det är Supermoppe på sin RasGas :hihi ).

/J
Finns anledningar att man har supermoppe som nick. :yoparty
 

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Köping
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
haha har också upptäckt det och vet med säkerhet att dom inte hälsar för dom tror man är en moped, ibland missar till å med ja att hälsa på motarder när ja inte riktigt hinner se om de e moppe eller inte :p

För face it, vem vill vinka åt en moppe? :p

Skäms lite över att säga det här men... De va faktiskt en moppe som vinka åt mig förut :rodnar

Sen skärpning på alla som tror dom är för tuffa för att hälsa! Kan mc-polisen lyfta på handen å vinka när man möter dom direkt efter omkörning i 130 på 70-väg tycker ja väl ändå att alla andra också kan göra de! :rolleyes:

Och sen det ja stör mig mest på när folk vinkar... VART HAR NI HANDSKARNA!?:näsblod
 

Isildur

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2010
Ort
östersund
Hoj
Husa 650 -08
Tycker vi Jämtlänningar är bra på att hälsa på varann, keep it up, alltid roligt med en tumme upp!
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Men vi Motard piloter är ju ganska så föraktade ändå... T.o.m hells angels darrar när vi dånar förbi på slangen.
Hehe, ja nog märks det när man möter motardfolk (crosshjälmen syns på långt håll) och ljudet i stånkorna med ett öppet system går inte att ta miste på.

De flesta brukar hälsa när jag kommer, förutom HD-klubb-gäng eller om vägen är fullproppad med motorcyklister. Sporthojfolket gör inte alltid det, men om jag hälsar först så hälsar de alltid tillbaka.

Skäms lite över att säga det här men... De va faktiskt en moppe som vinka åt mig förut :rodnar
Fyfan vilken kränkning!! :D
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Ja visst man bli ju så jevvla leSSeN om man inte får en heLLsning tillbaka så varför liksom bjuda på en själv först?!:jisses
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top