Guns n' Roses!!

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
honkiie skrev:
Velvet revolver är helt enkelt inte bra.

Duger inte som förklaring... :tungan Men som åsikt går det väl... :)

Blanco skrev:
Jag såg dom på stadion i början av 90-talet..... -92 tror jag att det va...
Någon annan som va där??

Japp! :)
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Flamma77 skrev:
Duger inte som förklaring... :tungan Men som åsikt går det väl... :)
Tänkte försöka förklara men jag kom inte på hur. Iallafall man tänker åh det här måste ju vara bra och när jag lyssnade på det så tänkte jag först: det här är ju bra. Men sen när jag tänkte på det så var det inte alls bra, det var medelmåttigt. Inte en textrad, riff eller solo man lägger på minnet. Väldigt väldigt blekt. Sen kan man ju lyssna på en revolver låt, sen på gunsen låt och sen på en revolver låt igen. Då inser man att det är dåligt.

Fast det kanske bara är jag, nu tjorvar jag ganska mycket också men det är så jag ser på saken.
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Blanco skrev:
Kanske va du som satt på mina axlar då.....

Haha... nä... jag är lång, så jag såg ändå. :)
Men det kanske var du som bjöd på insmugglad sprit ur en schampoflaska? :rolleyes: :hihi

honkiie skrev:
Tänkte försöka förklara men jag kom inte på hur. Iallafall man tänker åh det här måste ju vara bra och när jag lyssnade på det så tänkte jag först: det här är ju bra. Men sen när jag tänkte på det så var det inte alls bra, det var medelmåttigt. Inte en textrad, riff eller solo man lägger på minnet. Väldigt väldigt blekt. Sen kan man ju lyssna på en revolver låt, sen på gunsen låt och sen på en revolver låt igen. Då inser man att det är dåligt.

Fast det kanske bara är jag, nu tjorvar jag ganska mycket också men det är så jag ser på saken.

Lustigt på mig fastnade det på en gång... både Slither, Spectacle och Fall to pieces satt som en hand i handske.

Nu har jag lyssnat på Chinese democracy-demon och fick huvudvärk. Inget som grep mig där...
Att Axl går ifrån min musiksmak började jag märka redan på vissa av låtarna på Use your illusion skivorna. Chinese Democracy är lite i samma anda... konstigt... :brinnerup
 
Last edited:

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
B
honkiie skrev:
Hur mycket du än försöker så är vi rätt många som ändå anser att sabbath utan ozzy är total dynga.
Vi är även ganska många som tycker att Sabbath är ren skit oavsett vem som sjunger i bandet. Såg BS i Roskilde förra året, bland det sämsta jag sett.
Ozzy solo däremot, det är bra grejer!
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Flamma77 skrev:
Jag gillar ju Alice in chains med så jag blev inte jätteledsen... :tungan

Nu är jag inte riktigt säker på va du menar, men jag gissar på att du tänker på sångaren. Det är sångaren från Stone Temple Pilots som sjunger i Velvet Revolver. Sångaren i Alice in Chains är död.
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
TurboJugend skrev:
Nu är jag inte riktigt säker på va du menar, men jag gissar på att du tänker på sångaren. Det är sångaren från Stone Temple Pilots som sjunger i Velvet Revolver. Sångaren i Alice in Chains är död.

Mmmm... det vet jag.

Vad jag menar är, att när jag hörde Slither på radio första gången så associerade jag direkt till "men det påminner om Alice in chains"... (faktiskt så mycket att jag kom ihåg att jag förlorat min favoritskiva med dem och gick och köpte den igen)...

...vilket kanske inte är så konstigt, när iaf Duff har uppget det bandet som en favvorit i någon intervju... så lite inspiration från det hållet har de nog. :va
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Flamma77 skrev:
Mmmm... det vet jag.

Vad jag menar är, att när jag hörde Slither på radio första gången så associerade jag direkt till "men det påminner om Alice in chains"... (faktiskt så mycket att jag kom ihåg att jag förlorat min favoritskiva med dem och gick och köpte den igen)...

...vilket kanske inte är så konstigt, när iaf Duff har uppget det bandet som en favvorit i någon intervju... så lite inspiration från det hållet har de nog. :va

Ok, då förstår jag. Jag gillar också Alice in Chains jävligt mycket. Däremot är jag inte så mycket för Velvet Revolver.
 

Fitte

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
SV1000N
jawohl skrev:
Att kalla det här Guns n' Roses är som att kalla ett päron för fruktsallad.
Det saknas något. Låt guns förbli det dom var, ett bad ass rock n' roll-band och inget patetiskt försök till att återuppliva nått dött!

Exakt, håller med till 100%!!
Ett fett, patetiskt försök till å tjäna pengar är det, och ingenting annat!

Nää, jag tänker då inte låta en pengakåt Axl förstöra allt som Guns`n gett mig under min uppväxt!
Snälla, rara W.Axl Rose, Låt oss leva på minnena ist!!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Flea skrev:
Exakt, håller med till 100%!!
Ett fett, patetiskt försök till å tjäna pengar är det, och ingenting annat!


Att han lagt ca 100 mille i studion säger väl dock emot det lite. Varför inte bara dra jorden runt och spela alla gamla hits om man bara vill tjäna pengar?

Som Kiss, typ.

Vad gäller Velvet Revolver så tycker jag inte de är dåliga, däremot väldigt slätstrukna. Ingenting som tar tag i en, det finns hundra andra band som låter likadant tycker jag, och den där förbannade sångstilen måste vara världens mest kopierade. Grungen är fan roten till mycket ont i musikvärlden.
 

Fitte

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
SV1000N
Chris Ash skrev:
Att han lagt ca 100 mille i studion säger väl dock emot det lite. Varför inte bara dra jorden runt och spela alla gamla hits om man bara vill tjäna pengar?

Ok, det var väl kanske lite överdrivet av mig! Man kan ju fråga sig varför han använder sig av bandnamnet då? Han ska släppa en sprillans platta, som förövrigt varit på gång, jag vet inte hur länge...Varför inte starta ett soloprojekt?!

Nä, Axl satte sig ner och tänkte efter....
"aha, Guns n´Roses, det kan vi kalla oss, vi var världens största och bästa rockband för 15 år sen ungefär! Men vafan, folk känner ju igen namnet, skitsamma att det endast är jag (och Dizzy?) som är med från ´originaluppsättningen´! ÄÄh, skitsamma att alla andra i bandet hatar mig, och kommer hata mig ännu mer nu! Guns n´Roses, DET ska vi kalla oss" :tummenupp

Nää, som sagt...jag tycker han drar namnet i skiten! :död
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Chris Ash skrev:
Tycker det är snudd på bedrägeri att turnera under namnet Guns n Roses med denna sättning.....

Klart att det hade varit roligare med ur-uppsättningen. Men va f*n, jag bor 800m från Globen så jag tjackade 2 plåtar.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag tycker som Jan. Fett! Jag ska på Donington i år, där Tool, Metallica och GnR headlinear. Extremt fett, anser jag. Sure, det är inte samma gamla GnR men de lär ju spela en hel del gamla låtar och då får man ju åtminstone se dem live en gång. På festivalen får jag dessutom se KoRn (bäst av allt egentligen), Arch Enemy (och vem i världen är tuffare än Angela Gossow), Soilwork och Trivium. Jag kommer vara i ett ständigt rus, utan droger, under den festivalen!
 

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Det enda vettiga efter Guns anno 92 var är Slash's snakepit. "It's five a'clock somewhere" är enligt nån tidningsintervju vad Slash tänkt med Guns efter Use plattorna.
Velvet är som nån skrev för slätstruket, hissmusik.
"Ain't life grand", Slash's Snakepit, är lysande, och det enda som är i klass med gamla guns.

Nä, Guns N' Roses, as we know it, borde ha dött 1992. Pungt!

/I
 

Fitte

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2005
Ort
Malmö
Hoj
SV1000N
Itssoeasy skrev:
2082530 Det enda vettiga efter Guns anno 92 var är Slash's snakepit. "It's five a'clock somewhere" är enligt nån tidningsintervju vad Slash tänkt med Guns efter Use plattorna.
Velvet är som nån skrev för slätstruket, hissmusik.
"Ain't life grand", Slash's Snakepit, är lysande, och det enda som är i klass med gamla guns.

Nä, Guns N' Roses, as we know it, borde ha dött 1992. Pungt!

/I


Väl talat! ;)
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Ja, nu har man sett GnR liv, var dom bra?

JA, jävligt bra!!!! :yoparty
Axl var bättre änn någånsin, rösten var fantastisk, han rörde sig på samma sätt som i 1991 :Bugar

Dom "nya" medlemarna i bandet var mycket bra, jag tycker Robin Finck och Ron Thal på gitarr var minst lika bra som Izzy och Slash.

Sebastian Bach hadde också en gjästuppträdan, på My Michelle och Nightrain :yoparty

Ni kan hitta bilder och 3 videoer som jag tok på konserten her:
http://jok365.net/gnr/

setlist:
Welcome to the Jungle
It's So Easy
Mr. Brownstone
Live and Let Die
Robin Guitar Solo
Sweet Child O' Mine
Better
Dizzy Piano Solo
The Blues
You Could Be Mine
Knockin' On Heaven's Door
Ron Thal Solo (Don't Cry)
Rocket Queen
November Rain
Richard and Robin Solo (Beautiful)
Out Ta Get Me
Madagascar
My Michelle (w/ Sebastian Bach)
Patience
Robin Guitar Solo
Nightrain (w/ Sebastian Bach)
Band Intro
I.R.S.
Paradise City

My verdict 9/10!
 
Last edited:

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
;-)
Hoj
250 cr
Nån som ska på Guns N Roses konserten på måndag den 26 i globen ?
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top