Gubb j*vel!!??

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
"Förbaskade hojåkare, ena riktiga väglusar som ska blockera trafiken överallt."

Hm, den var ny. =)
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
HA HA HA.
Tänk vad sur han skulle ha blivit av att ligga bakom en bromskloss som du?
Låter ändock som att du behöver lite "anger managment".
Skulle man måsta skälla på alla som man anser göra fel, då skulle man ju inte få göra annat.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
HA HA HA.
......
Skulle man måsta skälla på alla som man anser göra fel, då skulle man ju inte få göra annat.


OT:
Har aldrig sett något liknande? Vart i Sverige böjer man ordet måste på detta sätt?
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
OT:
Har aldrig sett något liknande? Vart i Sverige böjer man ordet måste på detta sätt?
Överallt?

Edit: Efter lite efterforskning verkar det vara begränsat till, eller ha sitt ursprung från, norra norrland. Används istället för "vara tvungen till".
 
Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Överallt?

Edit: Efter lite efterforskning verkar det vara begränsat till, eller ha sitt ursprung från, norra norrland. Används istället för "vara tvungen till".

Mja, finns även att finna så långt söderut som i Umeåtrakten. Nordmaling, för att vara mer exakt.
 

Dominator-Rocks

Guest
Snygg reply av gubben! :lol

Edit: :hoppskrat när jag blir gammal skall jag bli som honom!

:hördu Gasa då ungjEvel! :mad:

:lol :hihi
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
De är för kul med gamlingar i trafiken. var hos en bekant som tog studenten idag. efter maten kom grannen snällt och fråga om den röda bilen som stod utanför deras infart var någons i sällskapet. de var grabbens farfars, alla sa till gubben att han skulle flytta bilen jaja den står där ute på vägen! du måste flytta den! varför? grannen kommer inte ut jodå ja kolla den står bra där.
efter en kvart fattar gubben att han ska flytta bilen.
gubben bränner koppling satan kör på sliper stockarna som formar rabbaten fattar inte vad som tar imot gasar mera "börnar" stockarna lossnar gubben blir nöjd.
och så klagar de på den yngre generationen.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag har en anekdot om en "grumpy old man".

Vi är på en auktion ute i glesbygden. Det är ett dödsbo långt ute på en liten grusväg, vackert väder och tokmycket folk. När auktionen är slut så åker givetvis alla på en gång och det blir trafikstockning ute på grusvägen.

...mmm vi rör oss inte en meter. Vad är det som händer?

Nu är vi en kö med säkert 50 st bilar som vill ut på stora vägen, längst ner mot korsningen står en gammal volvo som som vill upp på samma grusväg, huv mot huv mot den första bilen att lämna auktionen.

Efter en stund så kliver folk ut och traskar ner mod gubbens volvo, (tålmodiga svenskar som vi är sitter vi där och stirrar i säkert 10 - 15 minuter).

-Hallå där, vi är många bilar här som skulle behöva komma förbi dej. Du skulle inte kunna backa någon meter och släppa förbi oss så vi kommer fram.
-Mhmrermm (mummlande i bilen)
-Jamen, du behöver bara backa någon meter, du ser vi är säkert femtio bilar här, det är lite svårt för oss att börja backa här...
-JAG FLYTT INT! JAG HAR POOTATIS PÅ SPISEN!

Ja... sedan satt han där å surade en stund till innan backen slutligen hittade i och förlösde oss från grusvägen och förendade gubben med sin potatis... :D :)
 
Last edited:

boki79

bojan
Gick med
13 May 2006
Ort
nybro
Hoj
2007, Suzuki, GSX-R 1000
haha, riktigt kul med bilister som skyller på oss hojåkare.

hade själv en dåre efter mig nu i veckan i en rondell.

körde i rätt fart och höll mig på rätt sida och signalerade och allt och då ser jag att en bilist struntar i väjningsplikten han har innan rondellen.
då ligger jag redan en bra bit före honom men han kör ifatt och slickar mig i röven och tutar för fullt på mig.
i rondellen dessutom, undrar vad det e för fel på folk ibland och om de e avundssjuka att de inte har en hoj när de gör på det viset.

vad gör man med såna dårar som man får efter sig i farliga lägen som kan göra att det kan hända en olycka?

i mitt fall så som han körde, så hade han bara kört rakt över mig om det hänt nåt i rondellen.

ska vi installera missiler och olje tankar osv som vi kan avfyra å släppa ut för att bli av med dom som slickar våra rövar på det viset.
i såna fall ge mig "Q"´s nummer som bygger james bond´s häftiga åk så han kan installera lite grejer på min båge.
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
OT:
Har aldrig sett något liknande? Vart i Sverige böjer man ordet måste på detta sätt?

Jodu ibland så sliter det sig en liten "norrlänning" :tummenupp
Min personliga favorit är Piteådialekt, var annars i Sverige hittar man en "törrfuruvedagock" ?
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
OT:
Har aldrig sett något liknande? Vart i Sverige böjer man ordet måste på detta sätt?
Det är nog lite olika, men det är ju inte måsta på att uttrycka sig så.
Men om man nu med våld nödvändigtvis ska ut och köra mc så är det måsta på att knäppa hjälmen iallafall, tycker jag.
 

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda X-11 -01
Den gubben va det krut i må jag säga... :tungan inte rädd för stadens bus ;) Visst att man inte ska ligga nära men jag tycker det ändå är härligt med gubbar/kärringar som kan käfta lite än surputtar som bara klagar på krämpor :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top