Gsxr svårstartad när den är varm..

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Jag har en Gsxr 750, gammel skrammel från 1996, som är lättstartad då den är kall men desto varmare den är desto mer svårstartad. När den är varm så är det full choke och full kareta för att den ska gå igång, och det krävs ofta 5-6 försök...misstänker att den drar tjuvluft, är jag helt ute och cyklar???
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Inte nödvändigtvis men fenomenet hör ofta ihop med slitna nålar/nålsäten eller emulsionsrör. Vad har du för nålar/munstycken? Det sitter inte ett Dynojetkit på möjligen?
 

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Den är dyno jettad, men detta gjordes förra våren, är det redan slut så är det ju verkligen rikigt skräp..
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Prova först utan choke men med 1/4-gas. Om den startar enklare då när den är varm är den åt skogen för fet på tomgången. Hur ser stiften ut om man har kört den på tomgång i 10 minuter? Är ringen runt gängan som sticker in i förbränningsutrymmet blöt och inte mattsvart är den för fet.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hur mycket har du kört? En kompis till mig (gixxer 1100 -91) fick byta nålar och nålsäten efter 950 mil i Dynojetland....säger inte att det är ett typexempel men Dynojets förgasargodis ÄR skit i förhållande till vad de tar betalt.
 

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
med 1/4 gas o utan choke händer inte mycket..försöker och försöker men vägrar tända, dyno kittet är kört cirkus 500 mil bara. ska försöka hinna kolla stiften imorgon.

tack för svaren
 

Bhult

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Borås
Hoj
mmmm
choke + full gas så tar du död på stiften blixtfort.. u med dyno skiten o i med org medans du fortaande har en möjlighet o få ordning på det innan nälarnas säten e helt skrot....
 

swejen

Medlem
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Gsxr1000
Jag hade en gsxr750 -97:a. Det va samma problem för mig då den va varm. Jag insåg att jag gjorde helt fel! INGE GAS! Gnugga ca 2 sek utan gas så startade den, den startade lättare med friläge i hur sjukt det än låter =)

Alla hojar är ju olika så detta kanske inte löser sig för dig men lycka till ändå.

FRILÄGE OCH INGE GAS!
 

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Lite mer fakta om min hoj, den gick klockrent och väldigt lättstartad hela förra säsongen, sen hade jag isär mer eller mindre hela hojen och efter det så är det som det är..känns ju inte direkt som dynojet kittet skulle ha slitits så mycket av att bara sitta där i..det har inte uppkommit allt eftersom utan dett a skedde efter hopplock!!!

Vid tomgång så kan den ibland tvärdö vid exempelvis rödljus (desto varmare hoj desto mer troligt att den dör), har nu avhjälpt det problemet temporärt genom att ställa upp tomgången.

Har väl en del tankar vad det kan vara men tänkte att kunnandet här på sporthoj är ofta guld värt så innan jag river allt så ställer jag frågan här...

Och som jag sa, Enda sättet att få igång den varm, är full gas full choke, fungerar inte på något annat sätt..

Tack
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top