Absolut_Jonas
Ny medlem
Min polare har en GSXR 600 1998 som drar dåligt på höga varv...
Här kommer historien:
Det börjar häromkvällen. Vi har precis bytt kopplingsvajer på hans hoj och även satt på nya däck. Vi ska provköra hojen och se att allt stämmer vilket det gör. Han och jag varit ute och kört helt utan konstigheter i flertalet timmar och livet är jävligt bra.
Helt plötsligt släpper hans kylarslang till påfyllningsbehållaren och tömmer i princip hela systemet på kylarvätska. Vi fyller på dels i påfyllningsbehållaren och i själva kylaren under airductsen. Hojen blir inte varm utan behåller en temperatur på ca 80 grader. Allt frid och fröjd.
Nu i efterhand har däremot hans hoj tappat effekt på höga varv och orkar inte upp i mer än 200km/h. Vad kan ha hänt?
Hojen kom under perioden hans kylarslang släppte upp i ca 125grader i motorn. Kan detta skadat motorn? Vi hade bra med olja i, precis påfylld.
Vad tror ni? Tacksam om några kloka människor varit med om liknande.
Här kommer historien:
Det börjar häromkvällen. Vi har precis bytt kopplingsvajer på hans hoj och även satt på nya däck. Vi ska provköra hojen och se att allt stämmer vilket det gör. Han och jag varit ute och kört helt utan konstigheter i flertalet timmar och livet är jävligt bra.
Helt plötsligt släpper hans kylarslang till påfyllningsbehållaren och tömmer i princip hela systemet på kylarvätska. Vi fyller på dels i påfyllningsbehållaren och i själva kylaren under airductsen. Hojen blir inte varm utan behåller en temperatur på ca 80 grader. Allt frid och fröjd.
Nu i efterhand har däremot hans hoj tappat effekt på höga varv och orkar inte upp i mer än 200km/h. Vad kan ha hänt?
Hojen kom under perioden hans kylarslang släppte upp i ca 125grader i motorn. Kan detta skadat motorn? Vi hade bra med olja i, precis påfylld.
Vad tror ni? Tacksam om några kloka människor varit med om liknande.