GSXR 1100 86 elproblem.

GSX_1100_R

Andreas
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Färgelanda
Hoj
1986, suzuki, gsxr
El problem. Plus kabeln och minuskabeln har kontakt någonstans om kabeln från minus till tändningen (startreläet antar jag) samt om den ensamma kabeln från tändplattan är inkopplad. Då blir det kortslutning när man slår på tändningen. Vad kan vara fel? Är startreläet kasst. Det enda som jag har gjort är att byta motor från 1052 till en 1127 men flyttade över tändplattan så att den passade till mitt elsystem från 1986.
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Hej!
Har en 88a.
Har inte kollat ännu, men ta bort samtliga säkringar och peta in en i taget och se var och när det smäller, sen kan du börja att felsöka.
Rätt eller fel men så hade jag gjort.

Mvh
Magnus
 

GSX_1100_R

Andreas
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Färgelanda
Hoj
1986, suzuki, gsxr
Hej!
Har en 88a.
Har inte kollat ännu, men ta bort samtliga säkringar och peta in en i taget och se var och när det smäller, sen kan du börja att felsöka.
Rätt eller fel men så hade jag gjort.

Mvh
Magnus
Inga säkringar smäller men kortslutning när man sätter på tändningen. Spänningen över batteriet bli noll då både på tändning på samt vid parkeringsljus.
 

GSX_1100_R

Andreas
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Färgelanda
Hoj
1986, suzuki, gsxr
Svårt att förklara. Men jag plockade bort batteriet och satte multimetern på avkänning för kontakt. Satte röd på plus och svart på minus. När jag slog på tändningen så signalerade den kontakt. Drog jag ur den kabeln som går från batteriets minuspol till startreläet och säkringsboxen samt den ensamma kabeln från tändplattan så slutade det pipa.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kolla anslutningarna vid generatorn.
Annars så koppla ur tändplattan eller lossa kontakten vid cdi-boxen och se om det blir skillnad
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Svårt att förklara. Men jag plockade bort batteriet och satte multimetern på avkänning för kontakt. Satte röd på plus och svart på minus. När jag slog på tändningen så signalerade den kontakt. Drog jag ur den kabeln som går från batteriets minuspol till startreläet och säkringsboxen samt den ensamma kabeln från tändplattan så slutade det pipa.
Hmm, minus till startrelät?

Hittade som hastigast ett elschema på en 92'a men det är ju 1127'an
elschema-gsxr1100-92.jpg
 

GSX_1100_R

Andreas
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Färgelanda
Hoj
1986, suzuki, gsxr
Tack, men jag har elschemat men svårt att felsöka. Ska iväg till garaget lite senare och kolla samt testa igen.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Tack, men jag har elschemat men svårt att felsöka. Ska iväg till garaget lite senare och kolla samt testa igen.
Iom att du nämnde minuspolen så kolla var du har anslutit den svarta kabeln nånstans, ska sitta bakkant på motorn på höger sida. (iofs så skit samma var den sitter på motorn bara den har kontakt med blocket).
 

GSX_1100_R

Andreas
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Färgelanda
Hoj
1986, suzuki, gsxr
När jag har tändplattan samt den lilla kabeln från minuspolen till elsystemet inkopplad så är det kortslutning. Tar jag ut säkringen för signal så försvinner kortslutningen från tändplattan och tar jag ut Tail säkringen så försvinner kortslutningen från minuskabeln. Funderar på om generatorn från 1127 motorn är kopplad annorlunda än den från 1052 motorn.
Lär få plocka bort 1 efter 1 för att hitta något fel. Allt var okej för 5 år sedan men sen har den stått tills nu när jag bytte motor.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top