GSX-r 750 96:a går ryckigt

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Jörlanda
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
Tjenare!
Jag har en ny servad gixxer som går ryckigt som fan ända upp till 6000 varv på jämn gas, försvinner dock när man gasar ordentligt. Förgasarna är rengjorda och synkade på verkstad. Har även nya nålventiler. Dessutom har hojen en tendens till att avlida vid gaspådrag om man inte håller hyfsat varvtal...typ 4000 från början. Sen tycker jag att det lite väl dåligt drag i hojen tills man kommer till typ 11000 varv, då går den som satan. Kan verkstan ställt in förgasarna fel, eller har jag ett tändningsproblem? Vägrar gå tillbaka till firman eftersom hojen gick sämre efter mina 2 besök dit :gnissla...och det dyker upp nya fel efter varje besök. Tacksam om nån har ett par lysande ideer :yoparty
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Eller skit i tanken? Rost eller andra partiklar? Alternativt dåligt flöde Till förgasarna...
 

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Jörlanda
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
Rost i tanken borde dom ha kollat men man vet aldrig. Jag har bytt soppa kran också, så den e ny.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Har du provat akut insprutningsrengöring?

Det är ett medel som du köper på macken och häller i tanken. Det löser upp hopkleggad bensin som kan sätta sig i munstycken och kanaler i förgasare eller spridare.

Jag brukar köra i en flaska på våren så får det som torkat in under vintern lösa upp sig. En flaska räcker till 50 liter soppa.

Hoppas det hjälper!

Mvh,
Ingvar
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Haft samma beteende på flera hojar och då har det varit antingen skitiga förgasare (ja, man kan få tokspelet på att skruva i och ur bryggan 239 856 gånger och göra ren fuggarna varje gång tills det blir helt rent och håller sig rent. Troligen skit i tanken då), eller sopig tändspole.

Om du har ngn aning om vilken av burkarna som den misständer på så är du på god väg att veta vilken spole du borde testa att byta.
 

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Jörlanda
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
Om det skulle vara spolen, går det inte att mäta sig till om den är kass eller inte? Tack för alla svaren :tummenupp
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jepp du mäter spänningen på spolarna. Jag hade liknande problem på min gsr, då visade det sig att en spole var sönder. 3 av spolarna visade ca13.5ohm, 1 spole 11.5ohm=kass. böt ut, funkat fint efter det.
 

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Jörlanda
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
Lysande! 13.5 ohm på tomgång då eller? Jag e fullständigt vilsen som ni märker :D
 

Nysrogh

GSX-R
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Jörlanda
Hoj
-96 Suzuki gsxr-750
hehehe ok ..då e jag med! Man lär sig något nytt varje dag :D
Tack igen för alla bra svar :yoparty
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Egentligen behöv du inte plocka ur dem heller, men lättast så, kan va svårt att komma åt ifall de sitter kvar.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top