Gsr 750

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Att inte denna hoj fått mer kärlek? Snubblade över den, och oj, det känns på förhand som den mest naturliga uppgraderingen för mig med hojvana i form av en XJ6a.

Det här är det första alternativet som faktiskt väcker något i mig! Snarlika linjer (XJ6) - me like, verkar ha en väldigt fin motor, inte farligt dyr att försäkra - Måste f*n provköras!

Z750, njä, tyckte inte den var speciellt rolig.
Street Triple, fröjd att köra, ingen fröjd att beskåda.

Håller med dig helt och hållet, många som kommer fram vid macken eller banorna och frågar saker om hojen och flera styckna har trott att jag byggd om den för dom inte sett modellen tidigare, så den behöver lite mer publicitet, bjuder på ett par fina bilder av min från några dagar sedan.
berik.jpgberik2.jpg
 

Eld

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Ort
-
Hoj
XSR900
Håller med dig helt och hållet, många som kommer fram vid macken eller banorna och frågar saker om hojen och flera styckna har trott att jag byggd om den för dom inte sett modellen tidigare, så den behöver lite mer publicitet, bjuder på ett par fina bilder av min från några dagar sedan.
View attachment 393421View attachment 393422

Förstår det! Den har undgått mig helt och hållet, och då har jag ändå letat nakna alternativ till XJ6 lite sporadiskt då och då (till saken hör ju att det inte finns så många, egentligen).. så jag har lite svårt att förstå hur jag kunnat missa den.. Första mötet var en parkerad blå/vit för en vecka sedan ungefär, linjerna är lika vackra på bild som i verkligheten! (försöker säga att du har fina bilder där, btw).

En liten fråga för att stilla mitt ha-begär (i värsta fall bara intensifiera det) - Har du kört en Street Triple och kan du som jämföra körningen? Z750 gick bort, tyckte den betedde sig lite oroligt och fick växla mycket vid stadskörning o.s.v. Jag gillade verkligen min XJ6a men växte som ur effekten..
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Förstår det! Den har undgått mig helt och hållet, och då har jag ändå letat nakna alternativ till XJ6 lite sporadiskt då och då (till saken hör ju att det inte finns så många, egentligen).. så jag har lite svårt att förstå hur jag kunnat missa den.. Första mötet var en parkerad blå/vit för en vecka sedan ungefär, linjerna är lika vackra på bild som i verkligheten! (försöker säga att du har fina bilder där, btw).

En liten fråga för att stilla mitt ha-begär (i värsta fall bara intensifiera det) - Har du kört en Street Triple och kan du som jämföra körningen? Z750 gick bort, tyckte den betedde sig lite oroligt och fick växla mycket vid stadskörning o.s.v. Jag gillade verkligen min XJ6a men växte som ur effekten..

Jag var så inne på en GSR hos handlarn så jag var inte intresserad av att testa någon annan men jag går i bytes tankar nu, efter 2 säsonger vill jag gå upp i kubik.
street triple har jag aldrig kört så kan inte jämföra dom.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Var hitta du miniregskylten till din gsr?:)

Har original regskylten på men köpte ett litet fäste på ebay med LED belysning, dock fanns det inte fästen för blinkers så jag satte vinkeljärn och monterade blinkers!
 

oversten

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2014
Ort
Vellinge
Hoj
På jakt
Petar lite på denna tråden.

Håller på och letar efter tail tidy, miniblinkers och slip-on till min GSR750, ngn. som har tips och gärna bilder på vad/var jag köper snygga/välpassande/välljudande grejer?
 

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
petar på tråden oxå då jag blev ägare till en mattsvart 2014 idag.

letar efter en ljuddämpare och tips på blinkers oxå. funderar på lite kantigt formade blinkers.

och tittar lite åt gpr rör.

edit:hittat blinkers och hittat kopplings sladdar så jag slipper klippa orginal. hoppas att jag inte behöver resistorer till LED blinkers.

lite hjälp önskas då jag letat efter ett helsystem som en galning på webben hittar endast

ett egentligen som verkar avsett för gsr750.

http://www.mad4exhausts.com/en/gsr-750/34836-arrow-racing-collectors-kit-suzuki-gsr-750-71443mi-71445mi.html

MEN jag vill inte ha ARROW system utan gpr GP POPPY carbon på min.

dock kan jag inte hitta dimensioner varken på innerröret på gpr slipponen och ytter dimensioner på helsystemet på arrowen.

så passform är lite svårt där?

om ni undrar vad jag sökt på så underlättar det om man använder
manifold
krümmer (tyska)
complete racing system (eller liknande)

*plixplox hjälp
 
Last edited:

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
säsong igång på riktigt nu. (iof sen 2a mars)

tänkte liva upp tråden lite.

posta bilder på er gsr

jag sätter in en så fort den är tbx från 600mila
 

T11m

Ny medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Vagnhärad
Hoj
2013, Suzuki GSR750, Suzuki SV650 -06
Hej!

Nybliven ägare till en GSR750 och är hittills riktigt nöjd. Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av Leovince Slipon, är det bra grejer?

Sen måste man ju göra något åt stänkskyddet bak, tips tankar och idéer välkomnas. Hur har ni gjort? Bifoga gärna bilder
 

bodef84

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Suzuki GSR750
Hej!

Jag köpte Leo Vince Evo slipon från ebay och kan bara rekommendera den. Grymmt bra ljud(utan db killer klart) och tycker ser bra ut på hojen. Bra produkt för pengarna. Jag kan bifoga bilder senare.

Mvh
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Jag är sugen på en GSR 750 eller nya GSX-S 1000 och provkörde båda förra helgen. Tyckte det var bra drag i båda och märkte ingen större skillnad dem emellan. GSR750 är billigare i inköp och ca 500kr billigare i försäkring än GSX-S.
Är ni nöjda mer era GSR, bra driftsäkerhet och ni tycker prestandan är tillräcklig? rekommenderar ni hojen?
 

T11m

Ny medlem
Gick med
3 May 2015
Ort
Vagnhärad
Hoj
2013, Suzuki GSR750, Suzuki SV650 -06
Hej!

Jag köpte Leo Vince Evo slipon från ebay och kan bara rekommendera den. Grymmt bra ljud(utan db killer klart) och tycker ser bra ut på hojen. Bra produkt för pengarna. Jag kan bifoga bilder senare.

Mvh

Precis den ljuddämparen har jag kikat väldigt mycket på, som du skriver verkar det vara mycket för pengarna. Kollat klipp på tuben man hör ju ljudet men blir inte samma grej, men du är nöjd iaf?

Tagit nå bilder än? Nära köp knappen nu...
 

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
GSR 750
Ifall någon vill byta slip-on, jag har ett Akrapovic GP Series som jag anser låter för mycket. Söker ett eftermarknads som enbart låter lite mer än originalsystemet.

https://www.akrapovic.com/#!/motorcycle/product/road/749?brandId=37&modelId=270&yearId=1450

Jag har ett GPR slip-on som jag tycker är lite för tyst. :)
Finns även en liten DB-killer om man vill ha den ännu tystare.
309c368b1f64e693a72471dd226bc029.jpg
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top