Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Är det någon som skulle vilja köra idag? Lagligt tempo, och vi skulle kunna börja på Skogskyrkogården (Bogårdsvägen 11) klockan 18-18.30.

Tänk på att det är vägarbete på Nynäsvägen (väg 73) om du kommer från Stockholm city, så det är extra risk för köbildning, vilket försenade min ankomst till förra körningen från Skogis.

Om du vill hänga på, svara gärna så att jag vet att någon är intresserad. Om jag inte får några svar alls så känns det ganska lönlöst att ens åka dit.

Körningen ställs även in vid regn.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Jag vill hänga på. Enligt prognosen ska det inte bli regn fören framåt 22:tummenupp

Vilken prognos då? Ingen prognos jag har sett (SMHI, Yr.no, Klart.se) har angett regn förrän imorgon förmiddag (SMHI och klart.se). Yr.no säger att det skall vara fint väder även imorgon.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Det säger mig nada :( ska jag åka mot nynäsham eller?

Åk Nynäsvägen mot Nynäshamn. Tre avfarter efter Globen svänger du av, det är direkt efter en bro du kör över. Gasa på och ta första vänster över bron. Efter bron kör du höger så kommer du till en blomaffär efter ett par hundra meter. Där är det. :tummenupp
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Det säger mig nada :( ska jag åka mot nynäsham eller?

Tror du att du klarar dig med Geggamojas beskrivning och min Google Maps-länk? Om inte så måste du ju berätta vad du faktiskt hittar till. Det kan ju faktiskt hända att du hittar till något ställe som jag ändå kommer att köra förbi på vägen till Skogis, och då skulle det ju inte vara några problem att stanna till och plocka upp dig. Jag tänker inte köra några stora omvägar dock.

Edit:


Bra, det tolkar jag som att du hittar nu.
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Vilken prognos då? Ingen prognos jag har sett (SMHI, Yr.no, Klart.se) har angett regn förrän imorgon förmiddag (SMHI och klart.se). Yr.no säger att det skall vara fint väder även imorgon.

Kollade på väder.se eller vad det heter. Men om Yr.no säger regnfritt så litar jag mer på det.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Hade hakat om jag inte satt fast på jobbet. Om det blir en körning i helgen är jag på! :)

Om det blir? Lägg upp ett förslag på mötesplats och tidpunkt, precis som jag gjorde igår, så får du se hur stort intresset är. Jag kan nog tänka mig att köra en runda idag också. Enligt väderprognoserna skall det bli ostadigare väder nästa vecka, vilket skulle kunna betyda mindre möjlighet att köra (jag kör ogärna i regn, och absolut inte när det åskar).
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Är det någon som skulle vilja köra imorgon (tisdag 10/7)?

Tempo: Lagligt
Plats: Skogskyrkogården (Bogårdsvägen 11)
Tid: 18.00

Finns det intresse av att börja tidigare än så? Jag är ju ledig och kan egentligen lika gärna köra klockan 16.00. Det skall enligt prognosen komma in ett regnområde söderifrån på kvällen, så om man börjar tidigare så ökar man chansen att slippa detta.

Om du vill hänga på, svara gärna så att jag vet att någon är intresserad. Om jag inte får några svar alls så ställer jag in körningen. Körningen ställs även in vid regn.

Uppdatering: Uppenbarligen verkar intresset vara ganska svalt, så jag ställer in körningen idag (tisdag). Nytt förslag är imorgon onsdag (11/7), samma tid och plats.
 
Last edited:
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top