Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Sulan

WCX member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
gbg
Hoj
Retta
Nja.. Jag förstår vad ni menar men jag tycker inte det handlar om att parasitera...


Sen så tror jag ju inte sam och de andra jobbar "gratistimmar" då jag förutsätter att fler än jag lagt en extra slant som tack för hjälpen...
 

karel021

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Ort
västerås
Hoj
ingen
hej sitter o läser o har hört att det redan blivit beställt stämmer det ? orkar inte sitta o läsa alla 123 sidor, jätte bra om nån kunde dra ett pm till skulle va snällt, eller mejla kanske enklast

karel@vsrr.se
o berätta gärna hur många det vart beställt i så fall / karel
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Sulan skrev:
Nja.. Jag förstår vad ni menar men jag tycker inte det handlar om att parasitera...


Sen så tror jag ju inte sam och de andra jobbar "gratistimmar" då jag förutsätter att fler än jag lagt en extra slant som tack för hjälpen...
Det är ju dock fortfarande ideellt arbete då de inte direkt räknar med eller kräver att få en extra slant av alla :)
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Tjet skrev:
Ser ut som en såndär (tror det var 16E) som man beställde från w-motoracing... :va


Samma färgsättning som 14E men med dekaler, den som vi kunde välja med den färgsättningen var helt fri från klibbor.

Edit: Bild.
 

Bifogat

  • G14EColorCombinBlueBlackWhite5.jpg
    G14EColorCombinBlueBlackWhite5.jpg
    88.7 KB · Visningar: 108

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
En liten tanke bara......
Säg att Du kommer till Trollhättan för att hämta ut din dyrgrip, men förpackningen/hojen är transportskadad?
Finns det hela förpackningar tänker inte jag ta emot en skadad förpackning.
Men då blir det ju så att det i slutet eventuellt finns någon/några förpackningar/hojar som är skadade.
Det finns ju inte en unik förpackning som är märkt med ditt namn, utan de är antagligen endast märkta med modellnr samt färg.
Men i slutet kan det ju bli nån stackare som får en icke helt funktionell hoj.

Det är ju i så fall ingen tröst att få pengarna tillbaks, för det kommer ju dröja ytterligare några månader innan man kan skaffa hem en ny.

Hur kommer detta att skötas?
 

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Ort
I en idyllisk barrskog
Hoj
Hade en TLR..
Mookie skrev:
Samma färgsättning som 14E men med dekaler, den som vi kunde välja med den färgsättningen var helt fri från klibbor.

Edit: Bild.

Nee det är ju ingen 14E på blocket. 14E har grövre ram, korsstaget sitter längre ut på "svingen" etc.. Det där ser ut som en 100kg moppe.
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Masterlord skrev:
En liten tanke bara......
Säg att Du kommer till Trollhättan för att hämta ut din dyrgrip, men förpackningen/hojen är transportskadad?
Finns det hela förpackningar tänker inte jag ta emot en skadad förpackning.
Men då blir det ju så att det i slutet eventuellt finns någon/några förpackningar/hojar som är skadade.
Det finns ju inte en unik förpackning som är märkt med ditt namn, utan de är antagligen endast märkta med modellnr samt färg.
Men i slutet kan det ju bli nån stackare som får en icke helt funktionell hoj.

Det är ju i så fall ingen tröst att få pengarna tillbaks, för det kommer ju dröja ytterligare några månader innan man kan skaffa hem en ny.

Hur kommer detta att skötas?

Iom att detta är ett privatköp och inte via någon firma så kommer förmodligen var och en att få sköta sin reklamation. Såvida inte väldigt många får felaktiga hojar då de kan gå ihop och reklamera det tillsammans...
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
Masterlord skrev:
En liten tanke bara......
Säg att Du kommer till Trollhättan för att hämta ut din dyrgrip, men förpackningen/hojen är transportskadad?
Finns det hela förpackningar tänker inte jag ta emot en skadad förpackning.
Men då blir det ju så att det i slutet eventuellt finns någon/några förpackningar/hojar som är skadade.
Det finns ju inte en unik förpackning som är märkt med ditt namn, utan de är antagligen endast märkta med modellnr samt färg.
Men i slutet kan det ju bli nån stackare som får en icke helt funktionell hoj.

Det är ju i så fall ingen tröst att få pengarna tillbaks, för det kommer ju dröja ytterligare några månader innan man kan skaffa hem en ny.

Hur kommer detta att skötas?


Min e nog UNIK... tror jag var den enda som tog i den färgen :banana

//Noby
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Chefen Alabama skrev:
Iom att detta är ett privatköp och inte via någon firma så kommer förmodligen var och en att få sköta sin reklamation. Såvida inte väldigt många får felaktiga hojar då de kan gå ihop och reklamera det tillsammans...
Ja så får man nog göra.
Vad jag menar bara är att om jag kommer för att plocka ut min lilla älskling kommer jag att vägra att ta emot en förpackning som är skadad, så länge det finns andra av samma sort som är hela.
Detta innebär ju att den/de stackare/stackarna som hämtar ut sist får slåss om de ev. trasiga leksakerna...?????
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Är det leveransvillkor CIF blir det ju leverantören som får stå för eventuella skador, så det är ju bara som sagt att reklamera i så fall.
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Masterlord skrev:
Ja så får man nog göra.
Vad jag menar bara är att om jag kommer för att plocka ut min lilla älskling kommer jag att vägra att ta emot en förpackning som är skadad, så länge det finns andra av samma sort som är hela.
Detta innebär ju att den/de stackare/stackarna som hämtar ut sist får slåss om de ev. trasiga leksakerna...?????

Vad är det som säger att du har rätt till en hel hoj och att du tvingar någon annan att ta en trasig? Är du mer än oss andra eller?
Förstår ditt resonemang men någon kommer ju givetvis att få den trasiga och då undrar jag varför du anser att du vägrar ta emot den ,medans någon annan måste acceptera att göra det?
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Maxxi skrev:
Vad är det som säger att du har rätt till en hel hoj och att du tvingar någon annan att ta en trasig? Är du mer än oss andra eller?
Förstår ditt resonemang men någon kommer ju givetvis att få den trasiga och då undrar jag varför du anser att du vägrar ta emot den ,medans någon annan måste acceptera att göra det?
Det är ju det jag menar också!
Jag är absolut inte mer än någon annan.
Jag menar bara att de som lämnar ut hojarna till oss är väl inte heller något mer än oss andra och kan komma att säga att jag ska få en trasig hoj medans det finns andra hela kvar? Det är därför jag menar att jag inte skulle ta emot den.
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Maxxi skrev:
Vad är det som säger att du har rätt till en hel hoj och att du tvingar någon annan att ta en trasig? Är du mer än oss andra eller?
Förstår ditt resonemang men någon kommer ju givetvis att få den trasiga och då undrar jag varför du anser att du vägrar ta emot den ,medans någon annan måste acceptera att göra det?
Skulle du stå där och tacka och buga för att någon annan väljer att ge dig en trasig samtidigt som det står 200 hela bredvid dig? Tror inte det va?
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Masterlord skrev:
Skulle du stå där och tacka och buga för att någon annan väljer att ge dig en trasig samtidigt som det står 200 hela bredvid dig? Tror inte det va?
Se så lugna ner dig nu. Jag tror dessa hojar är väl packade och det är inte så mycket som kan gå sönder då de förmodligen ligger med frigolit eller liknande runt sig. Håller en plasma tv som skeppas från Hong Kong så håller nog en plastbit från kina också.
 

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Alingsås
Hoj
hojlös
Maxxi skrev:
Se så lugna ner dig nu. Jag tror dessa hojar är väl packade och det är inte så mycket som kan gå sönder då de förmodligen ligger med frigolit eller liknande runt sig. Håller en plasma tv som skeppas från Hong Kong så håller nog en plastbit från kina också.
Nejdå, jag e lugn... :tummenupp
Förmodligen har de packat på ett bra sätt, men det kan ju alltid hända olyckor. Kanske de som plockar ur containern råkar tappa en...
Vi hoppas givetvis på det bästa, och att alla skall kunna glädjas åt sina små älsklingar! :D
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Maxxi skrev:
Se så lugna ner dig nu. Jag tror dessa hojar är väl packade och det är inte så mycket som kan gå sönder då de förmodligen ligger med frigolit eller liknande runt sig. Håller en plasma tv som skeppas från Hong Kong så håller nog en plastbit från kina också.


Skulle inte tippa på att dom är nerpackade i frigolit , dom ligger nog bara i en kartong.

Risken finns väl att dom som delar ut hojarna (och deras vänner) river å sliter i lådorna för att hitta rätt modell, färg mm ? inte säkert dom läser på kartongen vad det är för färg mm , man vet ju hur ivriga ungar kan bli på julafton när dom får paket , liknande kan väl hända nån slarvig hojåkare som får en container med minimoto :tungan
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top