Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Vad händer på andra sidan 45:an:tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Vad händer på andra sidan 45:an:tummenupp

Gaska ycket fktiskt. Ska försöka knåpa hopestörre uppdaterigär jag hatid framörendtormed fungade tangentbord. för de här suger
 
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Tur att du skrev om tangentbordet. Annars börjar jag fundera på va du smakat för gott.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag får äl ta tag i det här nu då. Detta tangentbordet saknar ju bara bokstaen som lillkillen jacob lyckades bryta sönder.

Tankbygget lades på is eftersom jag ar tungen att inse att sommaren pågick förfullt utanför garageporten.
Äen den hemkokta singlefire tändingen fick skrinläggas
Så jag ägnade kvällarna med att köra in motorn och jälas med min shiftmekanism.
Femtiela uppdateringar av den har tagit funktionen från ganska kass till fullt funktionell.
Ännu mer ajrar hjul, länkage o kedjor så kanske jag blir 100% nöjd.

Körde till a-bombers träffen i början av augusti. Det ar 32grader armt, motorn ble tokarm, skruarna till magneten ibrerade loss och olja pissade öerallt. Då kom en reporter från GKM. Ett slags engelsk coffe table bike magazin för hippsters. Han skulle prompt plåta hojen, jag försökte förklara att den inte ar färdigbyggd. Men det gjorde inget sa han. Efter en hel del mailande har i beslutat att plåta om den i sommar när den är färdig (förhoppningsis).

Tid för bänkning sattes till 1 september men kompressorn ga inte tillräckligt tryck så det ble en hel del stress meck innan bänkningen. Bytte från 26 kuggars dre till 20kuggars. det ga ett tryck på 8-10psi (0.6-0.7bar)

Tyärr isade det sig att förgasaren ar för liten så kuran plana id 35 hästar och lambdan åkte ner i källarn. Men innan den satte stopp så hade ridet ökat med 35% och mellanregister effekten med 43%.
Tyärr började motorn misstända o jälas efter en timmes bänkande. Och nu har det isat sig att min morris single fire kablar erkar ha ballat ur. Eftersom jag körde med dem som en nödlösning så jobbar jag idare med mitt egna hemsmide. Åksäsongen är därmed öer och bygg säsongen är igång
:banana
Nu håller jag på o ragga efter en 44mm su. Jag ill ha de som satt dubbla på p1800 0 amazon mellan 1962-65.

Jag hann med o göra en åkfilm men kameran satt i sitt attentäta hölje och ar felriktad så inget a det jag sa kom med och motorljudet är reducerat till 30%. Ja ja alla är i barn i början..
När min photobucket bandwidd hämtat sig kanske den till och med går att se.
http://vid65.photobucket.com/albums/h216/elffors/provtur_zpsf6131493.mp4
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Gubbsjukan tilltar!
Det står en apstor rostig 50-tals traktor i garaget:tuttar
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det är en volvo t31.
3.6liter bensin fyra med 5.5 i kompa. Turbo/turbo's är med i planerna.

Det hade gått att skriva en kul projekt tråd om den om man hade haft tiden.
Men den skulle svårligen kvala in som tvåhjuling.
Men det tidsödande arbetet med att skruva av hjulen på ena sidan inför varje fototillfälle. Skulle äta upp tiden för bloggande.

Dessutom försöker jag träffa min sambo en stund varje kväll. de har gjort gott för samlivet, mindre bra för bloggandet
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jo. Fotogenarna har 4.5 i komp o 36hk o bensinarna T33 har 5.5 o 45hk. Min har jag mätt kompet till 5.2-5.7 o jag tänker köra på bensin.

Borde kunna trycka i 2bar i oöppnad motor utan problem.
slängde ut en krok hos en kille på jobbet, som gillar att lägga lakris på industrirakor om nätterna, efter en överbliven orginalturbo från valfri svensk svensson bil.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det är en volvo t31.
3.6liter bensin fyra med 5.5 i kompa. Turbo/turbo's är med i planerna.

Det hade gått att skriva en kul projekt tråd om den om man hade haft tiden.
Men den skulle svårligen kvala in som tvåhjuling.
Men det tidsödande arbetet med att skruva av hjulen på ena sidan inför varje fototillfälle. Skulle äta upp tiden för bloggande.

Dessutom försöker jag träffa min sambo en stund varje kväll. de har gjort gott för samlivet, mindre bra för bloggandet

Med turbos så kommer den nog åka på två hjul ganska ofta.
Antingen bak eller sidohjulen :D


Jag träffade på en Racertraktor utanför mammas stuga i Falköping för ett par årsedan.
Den svängde ut i en korsning framför mig och jag hann skymta en turbo i storleken normal svenson brevlåda.
Sen rök det till och traktorn var borta. :hihi
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Med turbos så kommer den nog åka på två hjul ganska ofta.
Antingen bak eller sidohjulen :D


Jag träffade på en Racertraktor utanför mammas stuga i Falköping för ett par årsedan.
Den svängde ut i en korsning framför mig och jag hann skymta en turbo i storleken normal svenson brevlåda.
Sen rök det till och traktorn var borta. :hihi
Jag har en kompis som tävlar i traktorrace och traktorspeedway.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu har jag pillat lite mer med hojen. Är pappaledig till mitten februari Så det är två extra skruvar timmar mitt på dan att ta vara på. Just nu är det tank som det bankas på. Det är en två delad historia med olja i den ena o bea i den andra.

Det börjar bli orning på första halvan men det är mycke kärlek kvar att lägga på den.
Punkterar traktorutsvävningen med en bild på nämda tingest.

DSC_0986_zps264c6698.jpg
DSC_0983_zps97cea322.jpg
DSC_0984_zpsdbb98eb1.jpg
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Det blir läcket med "old style" . :kär
Sicket monster aggregat till frontlastare det satt på Traktorn.:tummenupp
Har du nån tidsplan för sidan eller får det bli när det blir? Måste ju få se den live .
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top