Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu har jag loppat ihop mina avgasningsrör, inför helsvetsning.
Bakre röret blev jag helnöjd med, det främre blev bättre efter omkrökning men känns inte lika klockrent. Först hade jag en lång rak transportsträcka som täckte motorn oljepump o kopparkringlan, vilken inte harmonierade med nån annan linje.
nu skymmer det inte nåt åtminstånde.
Kompromissen har aldrig varit perfektionens fader:gnissla

DSC02254.jpg
DSC02255.jpg

Det var Babsan-rosa du skulle ha?

-Ja, har du det?:banana

Får det plats så se till att det står "Min granne är en surkuk" med stora, självlysande bokstäver på ett ställe som syns bra.:D

Nej, bäst i världen!
(Allt möjligt löst folk har ju börjat läsa detta, så det är bäst att vara på säkra sidan:gnissla
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Helrätt stuk på megafonerna! Det lär vara fin sång ur dom kan jag tro.:)

Edit: Men hallå där, den bakre cylindern får ju betydligt kortare pipa än den främre! Det tycker jag du ska lösa med en looping på den bakre cyllens pipa innan den når megafonen, den lösningen kan dessutom bädda för en del intressanta diskussioner på veteranträffarna framöver.
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Helrätt stuk på megafonerna! Det lär vara fin sång ur dom kan jag tro.:)

Edit: Men hallå där, den bakre cylindern får ju betydligt kortare pipa än den främre! Det tycker jag du ska lösa med en looping på den bakre cyllens pipa innan den når megafonen, den lösningen kan dessutom bädda för en del intressanta diskussioner på veteranträffarna framöver.

Du menar så här lr?:va
posten.jpg

Det avgör ju färgvalet på tanken också:banana
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag bävar för den dagen hojen är "klar"

Vad ska man läsa när tråden "Grovvalkigt gubbfläsk" tynar ut?

Bushidos könsvårtechopper och barhopper Suzukin får fungera som substitut..
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jag bävar för den dagen hojen är "klar"

Vad ska man läsa när tråden "Grovvalkigt gubbfläsk" tynar ut?

Bushidos könsvårtechopper och barhopper Suzukin får fungera som substitut..

Oroa dig icke, du lär kunna läsa om febrilt handvevande och krokiga turbinvingar många år framöver i min turbintråd...:D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Oroa dig icke, du lär kunna läsa om febrilt handvevande och krokiga turbinvingar många år framöver i min turbintråd...:D

Jo, din tråd räknar jag som en konstant, inte för att du jobbar långsamt, tvärtom, utan för att dom knasiga ideerna aldrig tar slut
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Helrätt stuk på megafonerna! Det lär vara fin sång ur dom kan jag tro.:)

Edit: Men hallå där, den bakre cylindern får ju betydligt kortare pipa än den främre! Det tycker jag du ska lösa med en looping på den bakre cyllens pipa innan den når megafonen, den lösningen kan dessutom bädda för en del intressanta diskussioner på veteranträffarna framöver.

Krumelurer är ghej.
220px-Husqvarna_500_cc_racer_1935.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag gillar rören, ser bra ut!:tummenupp

Jag bävar för den dagen hojen är "klar"

Vad ska man läsa när tråden "Grovvalkigt gubbfläsk" tynar ut?

Bushidos könsvårtechopper och barhopper Suzukin får fungera som substitut..

Ju mer jag tittar på min halvfärdiga tank tycker jag att den påminner mer och mer om en val. Ni vet en sån där rund val man kunde se i serier och tecknade filmer och så vidare... Kanske dags att döpa om vårtan till "välhängt valfläsk" eller något?:D
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag gillar rören, ser bra ut!:tummenupp



Ju mer jag tittar på min halvfärdiga tank tycker jag att den påminner mer och mer om en val. Ni vet en sån där rund val man kunde se i serier och tecknade filmer och så vidare... Kanske dags att döpa om vårtan till "välhängt valfläsk" eller något?:D

Veneriska Vårtan goes Välhängt Valfläsk?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Mina garagestunder är kraftigt decimerade. i stortsett bara fredagkvällar, och lite hem o hobby på jobbet, före ordinarie arbetstid:gnissla

..Och den här fredagen valde jag att supa i en badtunna istället.

jag har bockat om nedre megafonen lite så går i samma vinkel som den övre inte bara snett upp utan även snett ut åt höger. Om nån nu hängde med:va

men jag har inspirations surfat lite iaf.

Här är en vansinnes frän hillclimber från 20-30talet med fyrventiltoppar(?).hillclimber.jpg
och en ball shovel i 20-talsstil.40057.jpg
Bill hines hotrod guru hines.jpg

Nu är jag allt bra sugen på en halvtopps motor eller knucklehead eller JAP 1000twin alt en storsida om det kniper.
Väl mött.
 

Bifogat

  • bike-shoe.jpg
    bike-shoe.jpg
    40.9 KB · Visningar: 178

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nog har du fallit långt om du väljer alkoholdrycker och bad framför meckande i verkstan en fredagkväll. Vart är världen på väg...








:D

Kör hårt nu för fasen. Inte så mycket kvar att göra! :yoparty
 
Last edited:

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Gillar Garren han har i käften, gillar inte riktigt det att du får mindre tid i garaget vilket betyder att vi får mindre text att läsa/mindre bilder att stirra på.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ja då var bitarna klara, dock blev det ingen färg på växelspaksknoppen då jag var rädd att den inte skulle tåla värmen i ugnen:tummenupp

Växelspakssnopp:fakta

Det är ingen fara, jag hittade en riktig heavy duty variant i en låda i sängkammaren, som redan var svart. :tummenupp

Nu kom en störtskur o förvandlade en av 1000 husbyggarkvällar till en liten hojbyggarkväll:banana
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu kom en störtskur o förvandlade en av 1000 husbyggarkvällar till en liten hojbyggarkväll:banana

Visst är det fint med regn, här har det varit högsommarvärme sen helgen fram tills idag och jag har gått runt i solen och lidit helvetiska kval eftersom motivationen att gömma sig nere i garaget har flugit sin kos.

Nu är det gudskelov regn och lär fortsätta helgen ut så förhoppningsvis får jag lite gjort under de kommande dagarna på gasturbinen och polarens A-ford.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Visst är det fint med regn, här har det varit högsommarvärme sen helgen fram tills idag och jag har gått runt i solen och lidit helvetiska kval eftersom motivationen att gömma sig nere i garaget har flugit sin kos.

Nu är det gudskelov regn och lär fortsätta helgen ut så förhoppningsvis får jag lite gjort under de kommande dagarna på gasturbinen och polarens A-ford.

Jag förstår precis!

Det där jävla regnet varade bara 5min. sen startade jag betongblandaren. Efter 1 timme började det söla igen, rengöra blandaren o verktygen - ösregn 5min. sen blanda betong igen ...

Somekind of bikebuildingnight:gnissla

Men idag hämtades pulverlackprylarna och mäktiga 50minuter lades på bygget:D
men imorgon då j-vlar!
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top