Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu när bettan sa strokas så gäller det att hitta
en Dynorulle som kan ta hand om Titanicvridet:hihi

View attachment 322793



Sjukt fräsigt med 8 ventilstoppar på antikviteten.
Avundsjukast är jag nog nästan på patinan.
Min hoj kommer se ut som nåt jäkla nybygge när jag hyvlat bort rostigt crome och den -70tals lila flakelacken:gnissla

60/70-talsflakelackan kanske du ska vara rädd om.
Brigitte Bardot gick igång hårt på 60-tals choppat. Kolla bara här när hon besjunger en Harley Flathead. Om du inte kan franska så kan jag översätta lite. Få se nu... :va Ja det hon betonar är typ att det är "the stroke" hon går igång på :brynad Så du ligger heeelt rätt till med dina Truett&Osborne-strokerskivor.
Nu är det slut på fjortisbrudar med sporthojen, bered dig på att bli lyxhustru-gigolo i Monaco på dina hojsemestrar.

Brigitte-bardot-harley-1-.jpg


[YOUTUBE-ID]ai2As4XFZDY[/YOUTUBE-ID]

Två nya flathead-trådar på Harleyportalen. Flator börjar bli hett! :tuttar
http://www.theland.se/webbplatshant...Title=Pan+Head,+Knuckle+Head+och+Sidventilare

Skönt att se att din hoj har kommit rätt. Just Harley 750-sidor har varit för billiga på 80-90-talet och hamnat hos en massa klåpare. Skönt att de äntligen börjar komma in i värmen nu, som 1200-storsidan gjorde långt tidigare.

Får du inte igång den på första kicken så finns en grymt skön tröstblues jag nu kan delge dig nu när du blivit medlem i familjen.
"Man with a Harley" av Sir Edward. Finns på Spotify http://open.spotify.com/track/04KBcMJ3BSyDXDUlS0xcA3. (Stackarn har sannerligen inga snälla HD-polare :gnissla)
 
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
60/70-talsflakelackan kanske du ska vara rädd om.
Brigitte Bardot gick igång hårt på 60-tals choppat. Kolla bara här när hon besjunger en Harley Flathead. Om du inte kan franska så kan jag översätta lite. Få se nu... :va Ja det hon betonar är typ att det är "the stroke" hon går igång på :brynad Så du ligger heeelt rätt till med dina Truett&Osborne-strokerskivor.
Nu är det slut på fjortisbrudar med sporthojen, bered dig på att bli lyxhustru-gigolo i Monaco på dina hojsemestrar.

Brigitte-bardot-harley-1-.jpg


Två nya flathead-trådar på Harleyportalen. Flator börjar bli hett! :tuttar
http://www.theland.se/webbplatshant...Title=Pan+Head,+Knuckle+Head+och+Sidventilare

Skönt att se att din hoj har kommit rätt. Just Harley 750-sidor har varit för billiga på 80-90-talet och hamnat hos en massa klåpare. Skönt att de äntligen börjar komma in i värmen nu, som 1200-storsidan gjorde långt tidigare.

Får du inte igång den på första kicken så finns en grymt skön tröstblues jag nu kan delge dig nu när du blivit medlem i familjen.
"Man with a Harley" av Sir Edward. Finns på Spotify http://open.spotify.com/track/04KBcMJ3BSyDXDUlS0xcA3. (Stackarn har sannerligen inga snälla HD-polare :gnissla)

Hmm... Flator är ju inte lite gej:gnissla

Bardoten var en väldans rar ärta!
hon får gärna kasta sin BH hos mig, rulla runt i sänghalmen o röka filterlösa ylves saint laurent cigg när "luftar" lite vid spisen. Samt givetvis gnida sig mot sidfläsket.
...tyvärr blev hon en djurrättsaktivist/feminist häxa på 70+

Idag har jag inte bestämt mig riktigt för om jag ska ägna mig åt fälgar eller åt motorn
. Trots att jag lider brist på delar kan jag ju ändå skruva ihop rovan tillfälligt för att reliva cylindrarna, porta insug, fundera över popup mod, installera oilskirter, mäta axialkamsspel, etc

På Fälgfronten kan jag inte bestämma mig om jag ska köra på det spinkigare 18"tums grussprutar stuket eller det lite fetare 16"tums bobberstuket. Jag har sett jäkligt coola varianter av båda :gnissla
Lyxproblem!
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
På Fälgfronten kan jag inte bestämma mig om jag ska köra på det spinkigare 18"tums grussprutar stuket eller det lite fetare 16"tums bobberstuket. Jag har sett jäkligt coola varianter av båda :gnissla
Lyxproblem!

Spinkigare 18" säger jag! :yoparty
Bobberstuket kan vara nog så fränt, men jag är svag för smalare fälgar och däck. Men äsch, kör det du känner för mest så länge det inte blir 200-lågprofilsula där bak:gnissla
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
hittade en bild på min gamla sida, inte speciellt bra fick köra den manuella varianten från kort till digital (fota av kortet :D)
hittade även ett vart jag sitter på hojen herrejösses snaggat o långt skägg, vi snackar sent 80 tidigt 90 tal . det kan jag inte visa på ett offentligt forum :D
det värsta av allt är att du har väckt begäret efter en sida igen :D
vart handlar du motor trimmet ?
 

Bifogat

  • 008.JPG
    008.JPG
    160.4 KB · Visningar: 278
Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Dagen ägnades åt gamla surdegar som den felvända gasen, mässingsnitar till sadeln samt styrändsplugg.
Det ser ut som jag kommer säga upp mig på torsdagmorron och då vill jag gärna klara av allt som "kräver" baltazarmaskinen.
Här ett styck rättvänd gasrulle!
gasrulle.jpg

Spinkigare 18" säger jag! :yoparty
Bobberstuket kan vara nog så fränt, men jag är svag för smalare fälgar och däck. Men äsch, kör det du känner för mest så länge det inte blir 200-lågprofilsula där bak:gnissla

Don't you wörry! inga sådana hädelser här inte!

hittade en bild på min gamla sida, inte speciellt bra fick köra den manuella varianten från kort till digital (fota av kortet :D)
hittade även ett vart jag sitter på hojen herrejösses snaggat o långt skägg, vi snackar sent 80 tidigt 90 tal . det kan jag inte visa på ett offentligt forum :D
det värsta av allt är att du har väckt begäret efter en sida igen :D
vart handlar du motor trimmet ?

Ja, den hojen var ju Hrumm.. intressant.:brinnerup
Min var i liknande stuk på 80talet, så det var nog rådande inne stil.

Strokerskivorna handlade jag hos http://victorylibrary.com/main_menu.htm han har även trimtips böcker för sida:tummenupp
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Kul bygge. Håller själv på med ett WLC-mekano som skulle varit klart förra våren... Betydligt mindre seriöst än ditt fina projekt. Jag känner igen mig i letandet av delar på swap, siter och evilBay.

Lycka till, ska följa projektet.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Självaste Torsten Arrgård ska ha påstått att balansering inte var nödvändigt.


Truett & osborne kan ju inte veta vad jag ska köra med för stakar/kolvar etc vid strokningen så obalansen borde ju bli större nu än på orginalveven.

Hursom har min jobbarkompis från team kendall har inhandlat en vevaxelbalanseringsmaskin. Vet ej om den klarar uppgiften, med tanke på att den inhandlades för balansering av V8 vevar, men den kanske ev även klarar små v2 axlar
Annars lämnar jag nog in till nån som vet vad han gör.



Kul bygge. Håller själv på med ett WLC-mekano som skulle varit klart förra våren... Betydligt mindre seriöst än ditt fina projekt. Jag känner igen mig i letandet av delar på swap, siter och evilBay.

Lycka till, ska följa projektet.
Vad roligt att det är fler med böjelser för opotent gjutjärn!
Mindre seriöst? hur illa blir det då:va
:D
Kan rekommenderahttp://www.45restoration.com de har ta mig fan allt till 750 sida!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Truett & osborne kan ju inte veta vad jag ska köra med för stakar/kolvar etc vid strokningen så obalansen borde ju bli större nu än på orginalveven.

Hursom har min jobbarkompis från team kendall har inhandlat en vevaxelbalanseringsmaskin. Vet ej om den klarar uppgiften, med tanke på att den inhandlades för balansering av V8 vevar, men den kanske ev även klarar små v2 axlar
Annars lämnar jag nog in till nån som vet vad han gör.




Vad roligt att det är fler med böjelser för opotent gjutjärn!
Mindre seriöst? hur illa blir det då:va
:D
Kan rekommenderahttp://www.45restoration.com de har ta mig fan allt till 750 sida!

Såg denna intervju med S&S-avdelningan "Flathead Power" (Ursprungligen svensk firma). S&S Flathead Power säljer ju redan inte bara delar till, utan även kompletta knucklehead-, shovelhead- och panhead-motorer. Men som framkommer i denna intervju så planerar de att snart även ha tagit fram kompletta sidventilmotorer. Ska bli kul att se om det blir både stor- och lillsidan.

Imponerande att S&S vågar investera i återuppbyggnad av verktyg och maskiner för produktion av så gamla motortyper i en tid där miljökrav mm hopar sig. Rätt coolt.

[YOUTUBE-ID]HHGE_teYsYg[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]Kg4pNO8ihBs[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
...

Vad roligt att det är fler med böjelser för opotent gjutjärn!
Mindre seriöst? hur illa blir det då:va
:D
Kan rekommenderahttp://www.45restoration.com de har ta mig fan allt till 750 sida!

Ska ta tag i mitt bygge så snart allt lugnar ner sig... Mindre seriöst? Ja det är väl en definitionsfråga men mitt tar i alla fall sjukt lång tid :gnissla

Här är lite inspiration som hjälpt mig lite. Den jag har blir i orginalstuk, men om jag får tag på en till ska jag nog göra mer åt detta hållet.
 

Bifogat

  • Svart750sida.jpg
    Svart750sida.jpg
    146.1 KB · Visningar: 259

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Ska ta tag i mitt bygge så snart allt lugnar ner sig... Mindre seriöst? Ja det är väl en definitionsfråga men mitt tar i alla fall sjukt lång tid :gnissla

Här är lite inspiration som hjälpt mig lite. Den jag har blir i orginalstuk, men om jag får tag på en till ska jag nog göra mer åt detta hållet.

Den svarte såg härligt elak ut. Min blir i samma stuk. om jag bara får tummen ur och får iväg grejerna till lack nån gång:gnissla
 

guy_inc

Dr.
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1973 Moto-Guzzi V7 850 GT, 1955 AJS 18CS, 1929 HD FD
Härligt

Det är roligt att se fler med gamla Harleys här på SH.

Känner mig nödgad att visa upp mitt projekt. Ingen sida, men nära.
Renoveringen är pågående men långsam.
 

Bifogat

  • hd_mindre.JPG
    hd_mindre.JPG
    78.3 KB · Visningar: 256

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det är roligt att se fler med gamla Harleys här på SH.

Känner mig nödgad att visa upp mitt projekt. Ingen sida, men nära.
Renoveringen är pågående men långsam.

Härligt härligt, det var en sån jag egentligen ville ha haft!
Öppet ventil arrangemang:brynad:brynad
Ser att du korsat den med en St bernhard vilket jag tycker är ett klokt val. För vem behöver inte en styrketår när pärlan rasar för fjärde gången inom 2mil.

Det ska vara på G!!!!!!

hej
hör av dig när vi ska måla den:tummenupp

Gööttebörrrg!!!:yoparty

Tack grabbar, men det hänger inte på eran, utan på mig alldeles egna analmagnetiska tumme.

Hojen borde skruvas ihop fullständigt, justera svetsa etc,rivas,lackas och slutmonteras.
Skulle detta schema följas skulle steg 1 bli färdigt i mars och sen skulle inget mer hända utöver att jag brände runt på den.

Så jag började riva hjulen, för att inte röra till det allt för mycket dokumenterade jag hur ekringen såg ut innan jag började.
GetAttachment.jpg
Nån som är intresserad av 16" bildäck i 155 bredd, jag har två i fint skick:D
Hur dyrt kan det vara att importera däck från amerikat?
hittade däck för 110$ ca 800kr som svensk agententur tar 3500kr för st!!!
Hmm..engelsmännen kanske har nåt:va
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Härligt härligt, det var en sån jag egentligen ville ha haft!
Öppet ventil arrangemang:brynad:brynad
Ser att du korsat den med en St bernhard vilket jag tycker är ett klokt val. För vem behöver inte en styrketår när pärlan rasar för fjärde gången inom 2mil.





Gööttebörrrg!!!:yoparty

Tack grabbar, men det hänger inte på eran, utan på mig alldeles egna analmagnetiska tumme.

Hojen borde skruvas ihop fullständigt, justera svetsa etc,rivas,lackas och slutmonteras.
Skulle detta schema följas skulle steg 1 bli färdigt i mars och sen skulle inget mer hända utöver att jag brände runt på den.

Så jag började riva hjulen, för att inte röra till det allt för mycket dokumenterade jag hur ekringen såg ut innan jag började.
View attachment 323171
Nån som är intresserad av 16" bildäck i 155 bredd, jag har två i fint skick:D
Hur dyrt kan det vara att importera däck från amerikat?
hittade däck för 110$ ca 800kr som svensk agententur tar 3500kr för st!!!
Hmm..engelsmännen kanske har nåt:va


hej
vilken storlek på dedäringa däcket
jag har en kontakt på däck
jag känner en kille som har bilverkstad han skulle aldrig gjort så muahaha
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej
vilken storlek på dedäringa däcket
jag har en kontakt på däck
jag känner en kille som har bilverkstad han skulle aldrig gjort så muahaha

4.00X18
Men på sådana här hojar duger 200lager vulktejp runt fälgen vilket skulle ge tillräckligt hög hastighetsklassning.
På de här mopederna är däcket en viktig del av designen inte av funktionen som på sportisar

http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/Productos.aspx

Kanske finns nåt vettigt? Grymt billigt med sportgummin iaf :)

Tack ska kolla det
 
Last edited:
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top