Det var bättre förr.
Neeej
Det var bättre förr.
Låt mig omformulera frågan, BusAnna.
På vilket sätt påverkar svensk natovänskap svenska folket vid ev. krissituation?
Vad avser utlandstjänst är det ingen fråga som försvaret fogar över. Inga värnpliktiga skulle sändas utom rikets gränser annat än internationell övningsverksamhet. Det åligger enkom de anställda.
Vilken tråd, BusAnna mot resten lite. Är det ilska över att V snott en motion?
Du får hemskt gärna omformulera frågan, Fettsnok.
Den dan en fiende kliver in hos oss så sker det för att vi är en strategisk punkt, eller ett steg i ett större angrepp. Nato är inte intresserade av att släppa Sverige/den strategiska punkten till en fiende. Ju närmre vänner vi är, desto mindre intressanta är vi för yttre fiender till att börja med. Och desto svårare att slå, om vi redan innan är samspelta.
Värnplikten är förlegad....massa text
Hade lönen varit okej hade jag kunnat tänka mig att ta ett par år i det militära som yrkesknekt, men jag skulle få gå ner rätt ordentligt i lön, och jag hade velat vara i aktiv yttre tjänst där jag isf faktiskt kan göra någon nytta, inte sitta på en kasern i Sverige och kosta pengar.
Lönen är det absolut största hindret för mig iaf...
Men det är klart, gör det till ett ofrivilligt alternativ när man varit långtidsarbetslös för länge här i landet så löser vi ju två problem med en smäll, arbetsösheten sjunker och vi tillsätter soldater.
http://www.scb.se/Pages/SalariesSearch.aspx?id=259066
Man bör nog dock ha i minnet att det är inte såååå många år sedan värnplikten försvann, sen hur det påverkar lönebilden vet jag inte riktigt.
Vadå de har ju höjt lönen för yrkesofficerare ju? Medellön på 30 000 enligt lönestatistik.se
Ja när officershögskolan börjar dras med tomma lärosalar kanske lönen går upp. Så typ nästa år.
Vad ska man med officerare till när det inte finns någon att ta befälet över?
Och vad ska man med undersåtar till när det inte finns någon som leder dem?
Men vi har ju NATO
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |