Greek bike accident

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Ort
gulatrosornas stad
Hoj
nada just nu
Ja här ser man ju att det kan skydda rätt bra med ett vitt linne, blåa badbyxor o ett par riktigt kritvita gympaskor! Jag föredrar hjälm o skinnställ dock!:rolleyes:
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Värt att veta är ju att Grekland har lika många dödsfall i trafiken på en månad som vi har i Sverige på ett år (runt 500st, detta i ett land som hara bara 2miljoner fler invånare än Sverige), och att de ut med de större vägarna står bärgningsbilar och ibland ambulanser och ''väntar'' på nästa smäll... Det är ett sjukt land om man ser till trafiken och jag är glad att jag körde lastbil där och ingen småbil som alla andra.
 

Mr Edholm

Putsbög och stolt...
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Motala/Vadstena
Hoj
ein rejser mewtosewkel
Någon påläst i det grekiska språket som hör vad tanten svarar?

Tänkte på om hon körde mot rött så vore det kul att höra hennes svar...
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nemesis skrev:
2527157 På vilka grunder bedömmer han att det är ett stunt :va

Trafikbilden (men där protesterade jag och tyckte att det kan bli tomt när det blir rött för korsande fil på ett trafikljus längre bort), ljudkvalitén, deras beteende, förarens relativt tama uttryckssätt (han sade ungefär "Jag knullar din Jesus, du hade rött för fan!"

När det gäller ljudkvalitéen antog han att det är osannolikt att de använder hårt riktade mickar på en kamera, isht en trafikövervakningskamera.

Det finns ju andra fejkfilmer också, tex en gammal där en tant stapplar ut i gatan och blir påkörd av en Yellow Cab. Nu har jag tyvärr inte URL:en sparad men sådana här filmer är inte ngt nytt.

Eftersom det är en scooter så sitter han relativt skyddad, dvs benet mosas inte mellan bilens front och ramen. Tittar man noggrant (stegar fram filmen) så ser man att han lyfter på vänsterbenet precis innan smällen.

Men jag är inte helt övertygad ändå, faktiskt...
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Har ingen annan redan sagt det?

Får jag vara först?

Det verkar så.. :D


Om jag skyndar mig nu så hinner jag.






GAMMAL! :fakta :tungan
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Moppefukko meets kvinna i Fiat...

Jag anser att de båda har skulden i detta... Hon eftersom hon är kvinna och han eftersom han kör en moppe! :mad:


:rolleyes:
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Kan alla på det här forumet grekiska? :va Alla verkar kunna översätta vad killen säger. Bara jag som är impad eller?

Ang filmen så är det ju helt sjukt om den är sann (vilket jag tror)... Han måste ju vara hemskt chockad!

Hur är det med nollvisionen i Grekland? Ser dom inte sin trafik som ett problem? Dom är ju ganska skeptiska till hjälm etc vilket är konstigt med alla dödsfall. Antar att dom inte tänker på det eftersom att det alltid varit så.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top