Grande Prémio TISSOT de Portugal

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
P2 var ju kul, cirkusens största profil på plats 1! Inga reaktioner på det här, blev jag lite förvånad över när jag loggade in. MotoGp:s egen Mossberg i vardande.
MILLER!!!!!!!!! :3freak:3freak:3freak:3freak:3freak:3freak. " MotoGp:s egen Mossberg i vardande.".... Nu blir jag nufiken på vad du menade där???:)
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Pol fick sig en jekla resa!!!
Känns nästan olustigt att de fortsätter köra på Portimao så länge avåkningszonerna har de egenskaper de har. På tok för hårda i botten skapar ett system som inte äter energi på ett bra sätt, snarare tvärtom. Tråkigt för det är en riktigt cool bana.


Jämför här med Mugello som har betydligt trevligare förlopp:
Ett bra exempel är Julian Simons crash vid 0:48 och de spår man ser vid 0:52.


Tillbaka till Portimao och Jorge Martins crash från 2021 med 4 stötar på 25G ute i sandfållan, med multipla frakturer på händer och fötter som följd:
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Den nya temamusiken är mycket mer i stil med NFL-musiken. Kalla mig bakåtsträvare men tycker inte det är någon höjdare.
 
  • Gilla
Reaktioner: P-E

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
MILLER!!!!!!!!! :3freak:3freak:3freak:3freak:3freak:3freak. " MotoGp:s egen Mossberg i vardande.".... Nu blir jag nufiken på vad du menade där???:)
Jamen sådär lite att man aldrig vet vad som kan komma när han öppnar munnen, snabb som fan ibland :) En go gubbe helt enkelt:krama
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag har alltid haft höga tankar om Mir men aldrig i mina vildaste trodde jag kan skulle göra det SÅ bra, så fort på Hondan! :Bugar
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Den nya temamusiken är mycket mer i stil med NFL-musiken. Kalla mig bakåtsträvare men tycker inte det är någon höjdare.
Håller med, tycker den är riktigt dålig.
Gillar de gamla mer, de borde gjort en ny version bara men samma låt.

Den här spelade de på MotoGP Awards 2022, tycker den är riktigt bra.
Finns på Spotify, skön att köra på gymmet.

Denna är en av favoriterna, påminner om gamla goda tider.
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Synd att Miller käkade grus i början av sin andra stint, hade varit kul att se om det fanns ännu mer att ge. Bagnaia blir grymt svår att slå i år, ser skamligt komfortabel ut. Marquez är helt otrolig. Han säger sig vara tillbaka på sin peak fysiskt sett, vi får se vad han kan åstadkomma i racen. Sprinten kan nog bjuda på en del fajter i år.

Honorary mention: Mir ser ju inte helt lost ut på Hondan får jag säga. Hade han nedlåtit sig att hitta ett bra följe i likhet med Marquez kanske han hade kunnat ta sig in i Q2. Hoppas Espargaro läker fort.

Spännande början på säsongen!
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Miller kommer bli en utmanare. Känns som han kommer hålla sig på hjulen denna säsong med KTM:en. Tidigt att säga efter en kort sprint men det känns som det är Thriller Miller Time!
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Miller kommer bli en utmanare. Känns som han kommer hålla sig på hjulen denna säsong med KTM:en. Tidigt att säga efter en kort sprint men det känns som det är Thriller Miller Time!
Verkar som att han har en riktigt bra känsla för framänden, och att deras nya Big-Bang-motor gjort susen. Ska kul att se vad Binder kan göra när han är fit for fight.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Inga synpunkter på dagens sprintrace eller är jag i fel tråd?
Riktigt bra upplägg, tvingar teamen att tänka nytt om de ska vinna mästerskap.

PS Fast lite sorgligt att MM ännu inte fattat att hans tid är förbi...
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Inga synpunkter på dagens sprintrace eller är jag i fel tråd?
Riktigt bra upplägg, tvingar teamen att tänka nytt om de ska vinna mästerskap.

PS Fast lite sorgligt att MM ännu inte fattat att hans tid är förbi...
Jo min synpunkt är att om B vinner 90 > % av årets lopp så är det tråkigt oavsett om de kallas sprint race eller nåt annat.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jo min synpunkt är att om B vinner 90 > % av årets lopp så är det tråkigt oavsett om de kallas sprint race eller nåt annat.
Som Banjo-fan måste jag ändå varna om att folk har övertro på mr B. Glöm inte att han tappade hojen förjädra många gånger i förra säsongen. Ska mycket till för att vinna en titel. Tror vi har seriösa utmanare som kommer göra serien grymt spännande. :)



Fast ja… det ser onekligen bra ut för Pecco, som ett jävla strykjärn på röda pilen. Hehe
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top