Grafikkort?

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Vad ska man köpa för grafikkort, om man vill spela CS:Source. Har inte PCI Expess i burken.
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Om du inte vill ta i fullt så mycket med plånboken som ett X850XT/PRO så borde ett Radeon X1600 Pro 256 MB vara alldeles ypperligt. De verkar finnas från 1300 kr och uppåt ungefär.
Ett exempel: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=HTEXRX16P-256

Snabb fråga bara, vad har du för processor och hur mycket minne är det i burken? Jag tänkte bara, för grafikkortet är inte det enda som spelet kräver.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
För närvarande har jag ett ati 9800Pro, 1Gig ram och en 3,2 GHz HT propp. Jag tycker ju egentligen att det ska räcka för att kunna spela hyggligt men nått är det som inte lirar för det laggar nått fruktansvärt just nu.
 

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
Tjoffe skrev:
2297133 För närvarande har jag ett ati 9800Pro, 1Gig ram och en 3,2 GHz HT propp. Jag tycker ju egentligen att det ska räcka för att kunna spela hyggligt men nått är det som inte lirar för det laggar nått fruktansvärt just nu.

CS borde ju flyta på med en hyffsad hårdvara, det är ju inget nytt spel direkt. Extremt lagg (speciellt om det kommer stötvist, och ibland inte laggar alls) tyder på att texturminnet på kortet inte räcker till. Prova ett kort med 256Mb istället.
 

Dark_Messenger

Guest
Har ett GeForce 6800Ultra. (AGP) Spelade mkt source med det förr. Funkade perfa! Hade runt 85 fps i HL2s "grafikkortstest". Räcker gott..

Det ända jag knäppte av i grafikinställningarna var de absolut högsta värdena på reflektioner och AA och den andra vaddennuhette.... :va
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Dark_Messenger skrev:
2297225 Har ett GeForce 6800Ultra. (AGP) Spelade mkt source med det förr. Funkade perfa! Hade runt 85 fps i HL2s "grafikkortstest". Räcker gott..

Det ända jag knäppte av i grafikinställningarna var de absolut högsta värdena på reflektioner och AA och den andra vaddennuhette.... :va


AA och AF ;)


Annars funkar ett GeForce 6800 Gt bra om man nu får tag på ett. Kan ganska enkelt klockas upp till ett ultra.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Dark_Messenger skrev:
2297225 Har ett GeForce 6800Ultra. (AGP) Spelade mkt source med det förr. Funkade perfa! Hade runt 85 fps i HL2s "grafikkortstest". Räcker gott..

Det ända jag knäppte av i grafikinställningarna var de absolut högsta värdena på reflektioner och AA och den andra vaddennuhette.... :va

Jo det har funkat perfekt för mig tidigare oxå men efter ett längre uppehåll och några uppdateringar är det nu ospelbart med en FPS under 10 på sina håll.
 

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
Kör en 7900GTX och 6800GT.. tror inte man behöver något av dessa för CS.. ett nytt ATI/NVIDIA kort för runt 1500kr med 256Mb i minne tror jag inte kommer att lagga i CS alls..Detta t ex http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320410. Finns inte så mycket att välja på om man e ute efter nytt AGP kort..
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Tjoffe skrev:
2297133 För närvarande har jag ett ati 9800Pro, 1Gig ram och en 3,2 GHz HT propp. Jag tycker ju egentligen att det ska räcka för att kunna spela hyggligt men nått är det som inte lirar för det laggar nått fruktansvärt just nu.
Hum då var det en annan femma. Inställningar för Antialiasing och Anisotropic Filtering? Grafikkortet/processorn/chipsetet blir inte för varmt pga trasiga fläktar, damm, osv?
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
har du zonealarm installerat? stäng av det isf.. jag fick våldsamma fryslagg i source pga det.. sen kan ja inte spela red orchestra om inte "vsmon.exe" (zonealarm pryl) är avstängd (dvs stänga av de ordentligt å starta om burken)

annars så kan du väl prova å tvinga source å använda en lägre directx version
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Dark_Messenger skrev:
2297225 Har ett GeForce 6800Ultra. (AGP) Spelade mkt source med det förr. Funkade perfa! Hade runt 85 fps i HL2s "grafikkortstest". Räcker gott..

Det ända jag knäppte av i grafikinställningarna var de absolut högsta värdena på reflektioner och AA och den andra vaddennuhette.... :va
till salu?
 

Dark_Messenger

Guest
R2 skrev:
2303832 till salu?
Nope. En vacker dag vill jag spela igen lite cs igen. Är ju singel o allt nuförtiden :hihi

Men köpa ett sådant kort idag borde inte kosta så mycket. Jag betalade 6 lök för mitt... :skrämd
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
hmm nu får man skämmas, efter en rejäl rengöring av fläktar och skit funkar det nu som förut. :argpådato
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Tjoffe skrev:
2304451 hmm nu får man skämmas, efter en rejäl rengöring av fläktar och skit funkar det nu som förut. :argpådato
Hehe, inte lätt att tänka på allt ;)
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top