grönt neon ljus!

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där vägarna svänger..
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
jag SKA ha neon ljus på hojen. nån som har bilder o förslag på vart man kan fästa det? tänkte mig att det skulle lysa ner på marken eller nått sånt.... :hej
 

Bultaco Mannen

Supermotardist
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kävlinge , Lund
Hoj
Bultaco Astro
Grabbar..bara så ni vet har jag hört en kille som blev stoppad i flygande besiktning med spottar, neon strobbar å hela köret på sin bil..han fick Hela 6000 kronor i böter!!..


Så det är alltså olagligt att se ljuskällan!
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Bultaco Mannen skrev:
Grabbar..bara så ni vet har jag hört en kille som blev stoppad i flygande besiktning med spottar, neon strobbar å hela köret på sin bil..han fick Hela 6000 kronor i böter!!..


Så det är alltså olagligt att se ljuskällan!

troligtvis är det så att det måste vara kopplat till helljuset eller inte får användas utan helljuset. det man måste göra då är att fixa att gömd switch som gör att när polisen kollar så funkar det bara med helljuset och sen kan man slå om den när dom är utomräckhåll. sen låter 6000 kr i böter aningen mycket för att bara ha felaktiga lampor. skulle gissa på kanske 600 i böter.
 

Bultaco Mannen

Supermotardist
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Kävlinge , Lund
Hoj
Bultaco Astro
OK..jo jag håller verkligen med dig..6000 kr lät lite mycket...han kanske har krydddat beloppet lite? eller så gjorde han kanske andra olagligheter också, förutom ljusena..ajja vem vet...men dölj ljusena bra...borta från fukt osv...sen är dom flesta rören ganska vibrationskänsliga åsså!


Lycka till!
 

Pheer

kioskräcer
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
zx-6r '96
Kanske bättre att använda fiberoptik än rör på en mc...
 
Last edited:

micke_1000R

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
SUZUKI GSX 1000R
neon på en sporthoj??
hallå byt hobby istället och öppna en pub eller nått då kan du säkert ha både neon och en päronboll kanske?? :finger
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
micke_1000R skrev:
neon på en sporthoj??
hallå byt hobby istället och öppna en pub eller nått då kan du säkert ha både neon och en päronboll kanske?? :finger
vaddå, har du inte sett bikerboyz. Jag ska ha neonljus + uvljus på min posörhoj.....
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
micke_1000R skrev:
neon på en sporthoj??
hallå byt hobby istället och öppna en pub eller nått då kan du säkert ha både neon och en päronboll kanske?? :finger

Skulle jag ha neon själv , vet inte, kanske , men det finns folk som inte vill sitta och åka runt på en hoj som det finns 700 likadana till, så därför kanske en del fixar till det så att dom inte är en i mängden .........Smaken är som baken ....delad . ......Varför klanka på killen och säga att han ska byta hobby bara för att han inte vill vara som alla andra..........Du kanske är nöjd med en hoj som det finns massor av , fine , men låt andra avvika om dom vill det även om du inte gillar det........Min mening bara .
 

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös.
Jag tycker neon under fordon är.. osmakligt, i alla fall för de ändamål som jag använder min hoj. Och just därför blir det så intressant..
Det är nästan så jag är sugen på att klämma in neon i min kommande version av hojen bara för att protestera mot.. allt. Mot alla som är som mig och rynkar på näsan åt att man vill synas. Men bara nästan.

Klart grabben ska ha neonrör under hojen :tummenupp
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
HöHöHö !!!
img3eaac7b397c24.jpg

img3eaac7b963d71.jpg


Klart man ska ha neon på hojen... :D
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
Asylum_Nakaza skrev:
jag SKA ha neon ljus på hojen. nån som har bilder o förslag på vart man kan fästa det? tänkte mig att det skulle lysa ner på marken eller nått sånt.... :hej
Har faktiskt haft samma tanke... :tummenupp men inte vågat fråga om den allmänna tanken om det :rodnar Vad hade du tänkt dig för rör? funderar lite på sådana som man sätter i datorlådan men jag vet inte om dom skulle hålla...

If you go i go :crash :tummenupp
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bjorn N skrev:
Jag tycker neon under fordon är.. osmakligt, i alla fall för de ändamål som jag använder min hoj. Och just därför blir det så intressant..
Det är nästan så jag är sugen på att klämma in neon i min kommande version av hojen bara för att protestera mot.. allt. Mot alla som är som mig och rynkar på näsan åt att man vill synas. Men bara nästan.

Klart grabben ska ha neonrör under hojen :tummenupp
kliv fram nu broder, vi vet att det bor en posör i dig med :)

det e skitkul o smycka sin hoj.....
 

OverTheTop

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR
Just det

Det finns en posör i varje en av oss.. Jag tycker iallfall att
det är ganska läckert med neon på rätt ställe.. Go for it..
Funderar på vart man kan få tag på bra sådana grejer. Ska man gå in i någon bil styling affär då eller?
 

Nickl@s

www.nicklas-ek.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
CBR600RR Limited Edition
Ett stalltips till alla som vill lysa upp tillvaron lite...
 

Bifogat

  • neon4.jpg
    neon4.jpg
    32.8 KB · Visningar: 487

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
McB skrev:
Alla har vi våra drifter och perversioner. Somliga är mer... udda än andras. :D
du måste ju vara GAY om nåt, för du verkar ta mej fan ha honofobi så det räcker till hela sporthoj..... :slicka
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top