gpr slipon bra eller skitkvalite ?

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
kollat lite på slipon till xr:en och funderar lite på kvaliten på gpr .otroligt billiga i nätshoparna rostfritt för 990 o titan för 1490 inklusive mellanrör i rostfritt .nån här som kört med eller kör med gpr som vet vilken kvalite det är på rören o dämparna?ljudnivå o passform ?
 

Bifogat

  • 759b_1.jpg
    759b_1.jpg
    17.1 KB · Visningar: 91

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Funkar och är bra kvalitet för så lågt pris

verkar vara en välljudande burk iallafall ,en kille på soe slog db mätaren i bott vid mätning o mätaren gick till 115 db iallafall,är burken med pip tystare eller den utan?
 

Bifogat

  • 2def_1.jpg
    2def_1.jpg
    23.3 KB · Visningar: 94
  • 759b_1.jpg
    759b_1.jpg
    17.1 KB · Visningar: 66

Dr.Bike

Guest
Fast GPR är italienskt vilket Akrapovic inte är ... kan ju tillverkas i samma fabrik ändå förstås.

Deras hemsida:
http://www.gpr.it

Ok - my bad memory. Men jag minns att det är ett märke till som görs i Akras fabrik nånstans i forna Jugoslavien. Och det är ju som du säger: Fullt möjligt att det är GPR.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Ok - my bad memory. Men jag minns att det är ett märke till som görs i Akras fabrik nånstans i forna Jugoslavien. Och det är ju som du säger: Fullt möjligt att det är GPR.

Du tänker inte på Scorpion? Vet inte hur de hänger ihop med Akra men på min förra hoj satt ett helsystem märkt med "Scorpion, by Akrapovic"

Jag har haft GPR titanslipon på en R6:a, fint och lagom högt ljud, bra kvalitet på burken. Eventuella effektökningar av märkbar storlek har jag inga minnen av.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
ingen som kört m gpr dämpare?

mät hur grov diameter det är på perforerade röret,,, jag antar att det är rakt rör igenom och ligger det på runt 45-55mm så har du lika bra effekt som alla andra effektsystem helt enkelt, det enda som brukar skillja något är hur dyrt matrial dom är byggda av , och något i längd och dim på röret men det är petitesser..... klart prisvärdaste jag sett:tummenupp
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Du tänker inte på Scorpion? Vet inte hur de hänger ihop med Akra men på min förra hoj satt ett helsystem märkt med "Scorpion, by Akrapovic"

Fel.
De hette "Skorpion by Akrapovic" och var tvungna att byta namn efter en namntvist med engelska Scorpion.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
mät hur grov diameter det är på perforerade röret,,, jag antar att det är rakt rör igenom och ligger det på runt 45-55mm så har du lika bra effekt som alla andra effektsystem helt enkelt, det enda som brukar skillja något är hur dyrt matrial dom är byggda av , och något i längd och dim på röret men det är petitesser..... klart prisvärdaste jag sett:tummenupp
Det här perforerade röret. Hur perforerat ska det vara? Modell hönsnät eller ett hål per cm^2?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Det här perforerade röret. Hur perforerat ska det vara? Modell hönsnät eller ett hål per cm^2?

3mm hål borrade så tätt som möjligt brukar det vara i hela rörets längd....och är det ett seriöst bygge så brukar det vara ett stålnät lindat runt det röret för att förhindra att ullen blåser ut. (typ myggnät i stål) Skulle kunna tänka mig att dom fuskt med myggnätet ..... Men det märker du efter några timmar om den låter ännu värre och känns tom...Då är det bara att borra bort nitarna och linda på ett mässingnät eller annat stålnät och packa om då håller det länge:tummenupp
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
3mm hål borrade så tätt som möjligt brukar det vara i hela rörets längd....och är det ett seriöst bygge så brukar det vara ett stålnät lindat runt det röret för att förhindra att ullen blåser ut. (typ myggnät i stål) Skulle kunna tänka mig att dom fuskt med myggnätet ..... Men det märker du efter några timmar om den låter ännu värre och känns tom...Då är det bara att borra bort nitarna och linda på ett mässingnät eller annat stålnät och packa om då håller det länge:tummenupp
Tackar! :)
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Ok - my bad memory. Men jag minns att det är ett märke till som görs i Akras fabrik nånstans i forna Jugoslavien. Och det är ju som du säger: Fullt möjligt att det är GPR.

Du tänker garanterat på Wings. Verkar vara samma höga(låga?) kvalité som Akra men dom har sin "fabrik" i en annan stad. Har nämligen kört inom Slovenien på väg hem från Kroatien för att köpa ett par Wings till min SE, men dom hade inga klara o hade lång kö på dom kommande. Wings ligger i en pittoresk stad som heter Ptuj ganska högt upp i landet, medan Akra ligger i söder i Malo Hudo, en liten jävla håla utanför en liten jävla by(Ivancna Gorica) ute på landet, väldigt anonymt, inte en skylt nånstans. Dock nära motorvägen...

Ok, då fick man det sagt :) :backontop
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top