Gopro Hero HD test @ KTM 660 SMC

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Köpte en av raidopower för ett par veckor sen då dom sålde dom för 2999:-
Nån som har nått tips på ett bra redigeringsprogram som är lätt att använda för en nybörjare?

Jag kan inte heller se filmerna på datorn. Har testat både vlc och quicktime men kan inte se det jag spelat in,blir bara ljud och hackande bild. Funkar däremot skitbra att kolla på ps3:an, nån som har tips på vad man ska göra för att få det att funka?
 

SuperFly

Stötgasare
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Fagervik
Hoj
Ingen just nu
Vet inte om det är bra eller dåligt betyg men tjejen frågade om jag satt o spela ett tv-spel när jag tittade på filmen.
 

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Nora
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Köpte en av raidopower för ett par veckor sen då dom sålde dom för 2999:-
Nån som har nått tips på ett bra redigeringsprogram som är lätt att använda för en nybörjare?

Jag kan inte heller se filmerna på datorn. Har testat både vlc och quicktime men kan inte se det jag spelat in,blir bara ljud och hackande bild. Funkar däremot skitbra att kolla på ps3:an, nån som har tips på vad man ska göra för att få det att funka?

Pinnacle 14 är helt okej. Lite som ett mer avancerat Movie Maker.

Vad har du för hårdvara i burken då? Att se 720p filmer i 60fps eller 1080p film är jättekrävande. Min vanliga burk klarar av det men min bärbara dör om jag ens försöker.
 

tid001

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2010
Ort
västervik
Hoj
2008 kawasaki z1000
Att koppla upp hojen är ju det absolut bästa sättet för att få upp den till balanspunkt så snabbt och kontrollerat som möjligt.

jaha jag förstår inte varför det skulle vara lättare att koppla up hojen.
jag använder bara gas på alla växlar och det funkar skitbra.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
jaha jag förstår inte varför det skulle vara lättare att koppla up hojen.
jag använder bara gas på alla växlar och det funkar skitbra.

Just för att du kan få upp hojen på balanspunkt och ligga på en och samma hastighet på bakhjulet.

Vilket är bra om det t.ex ligger en bil framför eller liknande.
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Pinnacle 14 är helt okej. Lite som ett mer avancerat Movie Maker.

Vad har du för hårdvara i burken då? Att se 720p filmer i 60fps eller 1080p film är jättekrävande. Min vanliga burk klarar av det men min bärbara dör om jag ens försöker.

Okej ska prova tanka hem det:)
Har testat på två stycken. 1,7 och 3,2ghz bärbara men det funkade inte... på 3,2:an kunde man se filmen men bilden hackade fortfarande litegrann. Det blev en dyr kamera om man även ska måsta köpa en ny dator för att kunna redigera:gnissla:D
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Men när passar det bäst att inte koppla upp tycker du då?
Visst, om man bara vill gasresa när man drar iväg från en kurva eller korsning eller liknande, då kan man ju lika bra bara gasa på. Men vill man verkligen wheela, dvs. ligga på balanspunkten och chilla, då finns det inte ett enda tillfälle jag kan tänka mig då det inte är fördelaktigt att koppla upp den.

Och vi vet ju alla att powerwheelies är för mesar, riktiga män skrapar bakstänka! :tuttar

Känslan! 3-4-5 kör jag jämt koppling för att snabbast komma upp. Klart man kommer upp på gas med men går så segt. Tycker det är skönare att ta upp på lägre växel och växla vidare dock.

Får filma nytt när det inte blåser så förbannat, testa med lite mindre luft i bakhjul med kanske.
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
En display kommer att komma har GOpro lovat under sommaren som man ska kunna sätta dit även på redan sålda GOpro HD kamror.

Underbart! Hoppas att det funkar, är ju lite lurigt med vinkeln ibland :)

Fö så tar jag hem Go pro Hero Hd till försäljning ibland. Om det är någon i min bekantskapskrets som ska ha, brukar ta hem någon extra för att få ner priset på frakten.
Pm för pris.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu har jag fått min lilla GoPro, var ute på en testfilmning nyss och blev rätt bra men jag kan inte se det på datorn för då laggar det sönder. På tv fungerar det däremot så antar att jag behöver uppgradera datorn lite för att klara av HD... försökte redigera en del också i Vegas men det bara hackade.

inwy7c.jpg
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu har jag efter många misslyckade försök fått upp testfilmen på tuben:

[YOUTUBE-ID]5dPrzZYsYmA[/YOUTUBE-ID]

Åh nä, jag kan inte wheela.. 4;e gången jag kör hojen :tungan
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Nu har jag efter många misslyckade försök fått upp testfilmen på tuben:

[YOUTUBE-ID]5dPrzZYsYmA[/YOUTUBE-ID]

Åh nä, jag kan inte wheela.. 4;e gången jag kör hojen :tungan

Trevligt me nåt nytt å se. Hjulies kommer :krama
 

ÅkeVilse

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 SM
Jag kan inte heller se filmerna på datorn. Har testat både vlc och quicktime men kan inte se det jag spelat in,blir bara ljud och hackande bild. Funkar däremot skitbra att kolla på ps3:an, nån som har tips på vad man ska göra för att få det att funka?
Byt grafikkort!
jaha jag förstår inte varför det skulle vara lättare att koppla up hojen.
jag använder bara gas på alla växlar och det funkar skitbra.
Kör 640SM, måste koppla och gasa till ordentligt på tvåan för att få upp den... KANSKE kan gå att koppla upp den på trean med rätt teknik. Låter som att det är dags att byta upp till en 660!
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Nu har jag efter många misslyckade försök fått upp testfilmen på tuben:

FILM...

Åh nä, jag kan inte wheela.. 4;e gången jag kör hojen :tungan

Har du också blinkersticks? Jag trycker jämt på blinkersen för att vara säker på att jag inte blinkar åt något håll. Är det av samma anledning du tummar med vänster hand?
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Har du också blinkersticks? Jag trycker jämt på blinkersen för att vara säker på att jag inte blinkar åt något håll. Är det av samma anledning du tummar med vänster hand?

Hahahaha ja, fan vad skönt med en till som gör det!!! trodde jag var ensam :gnissla
Så jäkla rädd för att fara omkring och blinka åt nått håll och framstå som ett fån så är alltid där med tummen och kollar så den ligger i mitten... bättre en gång för mycket än en gång för lite :tummenupp

Nu när jag tittade på filmen igen inser jag för tusan att jag måste lägga av med det, skadligt hur mycket jag är där och pillar :död
 
Last edited:

vwmartin

Rookie
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Floda
Hoj
Ingen just nu..
Har med en GoPro nu..men undrar om nån här har testat den på hjälmen med klisterfästet i nån fart att skryta med? den är ju inte helt aerodynamisk den där kameran =) man vill ju inte tappa skiten =)

Men resultatet på min tank med sugproppen och 960p vidvinkel var grymt! så nu blir det att filma i sommar =)

/Martin
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top