Going heavy...

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Då var det dags, 21 år fyllda och dags för en uppflyttning :)
Provkörde den nya hojen idag, dock vill man ha mer varv (van vid 2-takt)... men det är väl något man vänjer sig vid!

Till sommaren skall det sitta ett effektsystem och motardhjul på den, samt ett annat färgschema. Får se vad det blir!

En liten film som jag slängde ihop nyss, observera att jag aldrig varit duktig på bakhjulsåka, så klaga inte ;)

Sket i att lägga på en skön låt, så ni får höra hur den låter (dock i original utförande).

Enjoy! :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=zH7-gZYoPcM
 

Robe

Två fötter på jorden, ett hjul i marken!
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Uppsala/ Sthlm
Hoj
450 EXC, Monkey K1
Som jag skrev, är ovan med fyrtakt... andra gången jag kör den där hojen... vill varva mer :yoparty

Prutade ner den till 38 loppor. Lv reggad och utrustad med Rekluse-koppling. Du behöver inte koppla när du växlar, bara att dra av lite på gasen o lägga i en ny växel. Fungerar som en slungkoppling, man kan stå still med växel i och sen gasa och då bär det av!! (roligt vid trafikljus). Bra vid motardkörning, då man kan lägga bakbromsen på styret (istället för kopplingen).

Jag bor i sthlm (kungsholmen), så det blir nog mycket föda på donken sveavägen i sommar... :tummenupp

Tills dess har jag skaffat nytt avgasystem och motard fälgar :) Vill ha sommar nuuu!
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2787823 Som jag skrev, är ovan med fyrtakt... andra gången jag kör den där hojen... vill varva mer :yoparty

Prutade ner den till 38 loppor. Lv reggad och utrustad med Rekluse-koppling. Du behöver inte koppla när du växlar, bara att dra av lite på gasen o lägga i en ny växel. Fungerar som en slungkoppling, man kan stå still med växel i och sen gasa och då bär det av!! (roligt vid trafikljus). Bra vid motardkörning, då man kan lägga bakbromsen på styret (istället för kopplingen).

Jag bor i sthlm (kungsholmen), så det blir nog mycket föda på donken sveavägen i sommar... :tummenupp

Tills dess har jag skaffat nytt avgasystem och motard fälgar :) Vill ha sommar nuuu!
så du har köpt en MC med vespa koppling :tummenupp
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2787823 Som jag skrev, är ovan med fyrtakt... andra gången jag kör den där hojen... vill varva mer :yoparty

Prutade ner den till 38 loppor. Lv reggad och utrustad med Rekluse-koppling. Du behöver inte koppla när du växlar, bara att dra av lite på gasen o lägga i en ny växel. Fungerar som en slungkoppling, man kan stå still med växel i och sen gasa och då bär det av!! (roligt vid trafikljus). Bra vid motardkörning, då man kan lägga bakbromsen på styret (istället för kopplingen).

Jag bor i sthlm (kungsholmen), så det blir nog mycket föda på donken sveavägen i sommar... :tummenupp

Tills dess har jag skaffat nytt avgasystem och motard fälgar :) Vill ha sommar nuuu!
Jag kommer upp i sommar så får vi köra en hel del. :) Eller te våren, beror på när jag får tag på en mellan hoj hehe.
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07


Jag bor i sthlm (kungsholmen), så det blir nog mycket föda på donken sveavägen i sommar... :tummenupp

Tills dess har jag skaffat nytt avgasystem och motard fälgar :) Vill ha sommar nuuu!

I'll be there:tummenupp

(nu blev det från mitt konto med)
 

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Borås
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Då var det dags, 21 år fyllda och dags för en uppflyttning :)
Provkörde den nya hojen idag, dock vill man ha mer varv (van vid 2-takt)... men det är väl något man vänjer sig vid!

Till sommaren skall det sitta ett effektsystem och motardhjul på den, samt ett annat färgschema. Får se vad det blir!

En liten film som jag slängde ihop nyss, observera att jag aldrig varit duktig på bakhjulsåka, så klaga inte ;)

Sket i att lägga på en skön låt, så ni får höra hur den låter (dock i original utförande).

Enjoy! :tummenupp

http://www.youtube.com/watch?v=zH7-gZYoPcM



haha, oooj, vilken kul mc! nä
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top