Gjensidige

AGE

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
ra?
Hoj
Ingen =(
Norskt försäkringsbolag som verkar vara ganska nya i Sverige, har ingen aning om dom är dyra eller billiga. Men kan vara värda att kolla upp.

http://www.gjensidige.se/
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
deras premier sög!:zpy
lika dyra som det dyraste jag har hittat i sverige under min korta karriär!
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
De är dock VÄLDIGT förmånliga när det väl gäller äldre folk, 40+ ? som ska försäkra sina bilar, där utklassade de alla de andra bolagen. Även väldigt bra kundtjänst, kan varmt rekommendera dem för er bilägare.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Det är samma bolag som tidigare hette Tennant.
Rekommenderas inte...
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Premieuträkning
Allmänt fel:
Ett fel har uppstått. De vanligaste orsakerna till fel är:
Modellen kunde ej hittas i vårt system.

Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst för fortsatt hjälp!


(CBR600RR 2003)
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Hej!

Den här motorcykeln skulle kosta mer än 100 000kr att försäkra hos oss, vi är tyvärr väldigt dyra på MC försäkringar i de allra flesta fall.

Med vänlig hälsning
Linda Lundgren
Gjensidige Försäkring
Kundtjänsteman
Direct +46 8 544 766 00
Fax +46 8 753 61 71 _________________________________________________________________
Gjensidige Sverige FörsäkringsAB, Box 3031, SE 103 61 Stockholm, Sweden. Office: 08-544 766 00. www.gjensidige.se

--------------------------------------------------------------------------
From: Jens Dahlquist [mailto:jens_dahlquist@hotmail.com]
Sent: den 8 december 2008 18:52
To: info
Subject: Ang. försäkring motorcykel.


Hejsan!
Mitt namn är Jens Dahlkvist och jag försökte använda er onlinetjänst för att få en prisoffert på min motorcykel inför kommande säsong.
Då fick jag felmeddelandet:


"Ett fel har uppstått. De vanligaste orsakerna till fel är:


Modellen kunde ej hittas i vårt system."
Mitt personnummer är: 860207****
Registreringsnummret jag vill försäkra på är: ******
Det är till min motorcykel av [märke] och (modell): [Aprilia] (RSV1000R Factory)

Mvh, Jensa.
 

Magnus A

Medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Norrköping
Hoj
ZX10R
Hej!

Den här motorcykeln skulle kosta mer än 100 000kr att försäkra hos oss, vi är tyvärr väldigt dyra på MC försäkringar i de allra flesta fall.

Med vänlig hälsning
Linda Lundgren
Gjensidige Försäkring
Kundtjänsteman
Direct +46 8 544 766 00
Fax +46 8 753 61 71 _________________________________________________________________
Gjensidige Sverige FörsäkringsAB, Box 3031, SE 103 61 Stockholm, Sweden. Office: 08-544 766 00. www.gjensidige.se

--------------------------------------------------------------------------
From: Jens Dahlquist [mailto:jens_dahlquist@hotmail.com]
Sent: den 8 december 2008 18:52
To: info
Subject: Ang. försäkring motorcykel.


Hejsan!
Mitt namn är Jens Dahlkvist och jag försökte använda er onlinetjänst för att få en prisoffert på min motorcykel inför kommande säsong.
Då fick jag felmeddelandet:


"Ett fel har uppstått. De vanligaste orsakerna till fel är:


Modellen kunde ej hittas i vårt system."
Mitt personnummer är: 860207****
Registreringsnummret jag vill försäkra på är: ******
Det är till min motorcykel av [märke] och (modell): [Aprilia] (RSV1000R Factory)

Mvh, Jensa.


Bara och slå till, ett riktigt klipp:D
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Väcker en gammal tråd...
Nu har det gått ett antal år sedan tråden skapades. Hur ser era erfarenheter av detta bolag ut nu (både positivt och negativt). Jag har fått en konkurrenskraftig offert från dem och överväger att byta från F-sam.
 

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Ort
Kalmar
Hoj
CB400N -82
Hade dem en vecka precis när jag köpt ny båge. De har även avställbar försäkring. Bra att ha o göra med.

Fick dock bättre pris på Länsförsäkringar..
 

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
På sadeln
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Fick ett riktigt förmånligt pris på en helförsäkrad motard.
Rekommenderar ni dessa?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag hade dem i flera år på en hoj. Inga problem alls när det kom till att behöva utnyttja vagnskadeförsäkringen. Bra kundtjänst och korta handläggningstider. När min Sprint blev inlöst fick jag en marknadsmässig lösensumma. Tyvärr prisade de bort sig med nya hojen (i år iaf.).

De tar även hänsyn till hur länge du ägt din hoj. Jag hade en och samma i drygt 10 år och helförsäkrade för 4.000:-/år. Visst var det en gammal häck, men ändå var billigaste andra bolag många procent dyrare.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Fick ett riktigt förmånligt pris på en helförsäkrad motard.
Rekommenderar ni dessa?
När det gäller gamla motarder då styrs premien av hur fb ''bedömmer'' den uppgivna låga effekten eller den höga normaleffekten som hojen får efter den mycket vanliga avstrypningen. Det finns motarder med 7 kw officiell effekt men den verkliga ligger på 40 kw.
 

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
På sadeln
Hoj
Honda Hornet 600 2001
När det gäller gamla motarder då styrs premien av hur fb ''bedömmer'' den uppgivna låga effekten eller den höga normaleffekten som hojen får efter den mycket vanliga avstrypningen. Det finns motarder med 7 kw officiell effekt men den verkliga ligger på 40 kw.

Inga problem för mig. Den är reggad med 40kw :)
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Mc kortet är mitt första körkort. Tog det för fem år sen, så jag har inte sten koll på fordonsförsäkringar. Till saken. Jag var försäkringstagare hos dom förut. Då jag ringde säljarna, så visste jag inte om jag skulle hålla mig till trafik eller hel. I och med att jag kanske skulle utomlands med hojen. Sa säljarn att ta hel. Så kan du ju alltid byta till trafik om du skulle ändra dig. Slog till. Men det blev aldrig nån utlands resa. Tänkte att då byter jag ner mig. Vilket självklart inte gick. Och hade skrivit på helårs. Nu var drn ju inte svindyr 1200 månaden. Men ändå. Tycker det är iseriöst att dom håller sig med såna säljmetoder. Lura folk. Kan inte kommentera deras behandling ac försäkrings frågor. Skall inte racka ner på dom flr mycket, Ville bara ge ett litet omdöme om mitt möte med vederbörande bolag.
 

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Ort
t
Hoj
japansk riskokare
Dom var klart billigast på min bilförsäkring, är ioförsig en gubb-bil. Trygghansa ville ha drygt det dubbla
 

Marste

Medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Ankarsrum
Hoj
Cagiva Gran Canyon 900 ie -99
Väcker en gammal tråd...
Nu har det gått ett antal år sedan tråden skapades. Hur ser era erfarenheter av detta bolag ut nu (både positivt och negativt). Jag har fått en konkurrenskraftig offert från dem och överväger att byta från F-sam.
Jag har bara positiva erfarenheter av deras handläggning och hantering.
Ställde till det för mig för ett antal år sedan och vurpade på en trafikövning på Sviestad och löste det över telefon med deras skadereglerare så att jag fick pengar att laga mcn för,inte nog med det så vurpade jag igen innan jag helt återställt hojen.Då ville skaderegleraren komma och kika på hojen såklart men var mkt bra och köpte tillbaka inköpta delar och gav mig ett bra pris vid inlösen.fick dubbla självrisker såklart men hade köpt hojen (rsv mille r -02) till bra pris + att de som var ute till försäljning var högt prissatta så jag gick 10000+ på det hela.
Att jag valde dem var pga de var billigast på min hoj just då men vet att deras prissättning var lite konstig med stora skillnader mellan likvärdiga hojar. Jag hade en firestorm innan millen som jag gav 1890:- hel/hel för hos dem:Bugar. På det hela taget bara positivt men saker och ting kan ju ändra på sig.
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Nej, nej, nej... glöm Gensidige.

Deras affärsidé är att fånga in kunder med låga startpremier och sen höjjer de successivt premien varje år.
Jag hade dem på en bil. Jättebilligt i början. Halva priset mot alla andra. Sen började de höjja. Först 1000:- första året, sen 1600:- nästa osv. Innan jag hajjade till, satt jag och betalade jag strax över 10.000:- / år för en Toyota från 2004. Bytte till TryggH och då blev det 6500:- billigare direkt .

Dessa rullobolag är bra om man själv orkar hoppa runt mellan dem varje år.
Gör man inte det utan ligger kvar så blir man riktigt blåst som tack för att man är en "trogen kund".
Missta er inte. Försäkringsbolag är några av de största parasiterna/tjuvarna i vårt samhälle.

Tyvärr börjar det finnas färre och färre bolag men humana vilkor för MC.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Fast den metoden kör ju alla med. Varje gång jag bytt bolag har jag gjort det för att jag fått ett bra pris, men år efter år så höjs det trots att jag blir äldre och fordonen likaså, så efter ett tag är man tillbaka där man började och då måste man byta igen. Den erfarentehet har jag från de stora svenska bolagen alltså.

Gjensidige verkar acceptera SMC-körningar på bana också, vilket gör att jag kommer at välja dem. Om jag kör 3 månader och har hojen avställd resten av året, så är priset nära 1/3 av vad jag får betala hos F-sam för motsvarande försäkring. Faktum är att priset för en helförsäkrad R1:a då blir ordentligt mycket billigare än vad jag försäkrar min 10 år gamla Honda Civic för idag!
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
När det gäller gamla motarder då styrs premien av hur fb ''bedömmer'' den uppgivna låga effekten eller den höga normaleffekten som hojen får efter den mycket vanliga avstrypningen. Det finns motarder med 7 kw officiell effekt men den verkliga ligger på 40 kw.

De gör alltså skillnad på folk & folk & hojar & hojar.. Då ex. Folksam öht ej bryr sig om strypning eller ej.

Vilket även är olagligt utav dem . de förstnämnda alltså
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top