Gixxer 7/11 Fighter Remo

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Har påbörjat ett litet remo projekt av fightern jag köpte i sommras. Nya gaffeln och fälgarna är provmonterade och sadeln är moddad och inlämnad för omklädning.
 

Bifogat

  • IMG_2322b (Large).jpg
    IMG_2322b (Large).jpg
    129.4 KB · Visningar: 717

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tyckte den var riktigt snygg som den var när jag såg den ute på Långnäs i sommar men ny gaffel ser ju hittills jäkligt bra ut. Vad är det för gaffel? Ser ju ut som nån form av anti-dive på framsidan och bromsoksinfästningen såg lite mysko ut. Ombyggnad till radialmonterade bromsok?

Vad är det för fälgar? Ser ut som OZ eller PVM, eller är det Braking? (vill också ha!)

Hur blir det med färgerna på den? Ska du behålla det nuvarande färgschemat eller blir det något nytt? Gillar ju färgsättningen skarpt måste jag säga. :tummenupp

Räknar med att se dig på Långnäs nästa säsong. Då får jag väl visa upp mitt bygge också. ;)
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Tyckte den var riktigt snygg som den var när jag såg den ute på Långnäs i sommar men ny gaffel ser ju hittills jäkligt bra ut. Vad är det för gaffel? Ser ju ut som nån form av anti-dive på framsidan och bromsoksinfästningen såg lite mysko ut. Ombyggnad till radialmonterade bromsok?

Vad är det för fälgar? Ser ut som OZ eller PVM. (vill också ha!)

Hur blir det med färgerna på den? Ska du behålla det nuvarande färgschemat eller blir det något nytt? Gillar ju färgsättningen skarpt måste jag säga. :tummenupp

Räknar med att se dig på Långnäs nästa säsong. Då får jag väl visa upp mitt bygge också. ;)


Gaffeln är en Honda Sp1 och det sitter en adapter för radialok på på bilden men det blir 6kolvsok från en Gsxr 1000 istället. Fälgarna är PVM. Färgsättningen blir mest troligt oförändrad. Sedan skall 1052motorn ut ur ramen och in skall min gamla 1255a.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Gaffeln är en Honda Sp1 och det sitter en adapter för radialok på på bilden men det blir 6kolvsok från en Gsxr 1000 istället. Fälgarna är PVM. Färgsättningen blir mest troligt oförändrad. Sedan skall 1052motorn ut ur ramen och in skall min gamla 1255a.

OK!

Är det aluminium eller magnesiumfälgarna?

Kul med lite större spis också. :tummenupp
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Vilken skillnad en fetare USD-gaffel och snygga fälgar gör! Hade jag varit dig så hade jag låtit bli att sätta dit den gamla lampan igen och hittat på något smuttare, den nuvarande är lite stor i mitt tycke. Annars ser det jävligt bra ut!
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
OK!

Är det aluminium eller magnesiumfälgarna?

Kul med lite större spis också. :tummenupp

Magnesium varianten
(dom har tidigare suttit på välkänd (eller ökänd) svart Hayabusa turbo)

Vilken skillnad en fetare USD-gaffel och snygga fälgar gör! Hade jag varit dig så hade jag låtit bli att sätta dit den gamla lampan igen och hittat på något smuttare, den nuvarande är lite stor i mitt tycke. Annars ser det jävligt bra ut!

Ja det blev en otrolig skillnad med USDgaffeln och fälgarna. Det blev lite tajt i svingen med 6tums fälg och 190däck.
Jag har lite funderingar på att byta bort kåpa mot något smidigare, men fördelen med kåpan är att det blir lätt att gömma elhärvan.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Mycket OT, men är det inte en Monza i bakgrunden? :yoparty

Japp det är en Monza 76a, tyvärr ett projekt som för tillfället står lite stilla, projektet har avstannat pga rostlagning.
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Grymt snygg! Brukar inte gilla de redit gamla gixxrarna men din va som sagt grymt snygg. Tycker helt klart att du ska behålla både baken och färgsättningen.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Grymt snygg! Brukar inte gilla de redit gamla gixxrarna men din va som sagt grymt snygg. Tycker helt klart att du ska behålla både baken och färgsättningen.

Baken blir kvar och färgsättningen blir i sin huvuddel kvar, blir kanske kite smärre justeringar, en förändring i färgen har det redan blivit, bytet av fälgar svarta istället för gula.




86:a??? du måste mena 76:a va.Jag hade en riktigt vass 75:a en gång i tiden.:tummenupp

Helt rätt , en 76:a, det blev lite fel.
Jag hade ett par Novor, en El Camino och en Cheva Pickup i slutet av åttitalet och för några år sedan fick jag tillbaka suget efter V8 så jag köpte en Monza. Hade tänk mig en Camaro men dom var för dyra eller för risiga. Så jag köpte en Monza istället, en kul liten bil men jag ångra mig ibland att jag inte köpte Camaro iaf. Monzan är lite bökig att hålla på med, trångt och besvälig och svårt att hitta delar.
Hade tänk mig lite Protouring stuk, stora hjul, 5 eller 6växlad manuell men nu vet jag inte riktigt vad det blir, köpte en Weiand 142 kompressor och bytt bakaxelutväxling till 3,73 så nu är det lite mer Prostreet istället?!
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Äntligen hojen ute ur garaget

Så småningom har jag fått "fingrarna ur" och skruvat ihop hojen.
 

Bifogat

  • _1D_3747a.jpg
    _1D_3747a.jpg
    110.8 KB · Visningar: 359
  • _1D_3767a.jpg
    _1D_3767a.jpg
    122.7 KB · Visningar: 328
  • _1D_3761a.jpg
    _1D_3761a.jpg
    123.7 KB · Visningar: 354
  • Gilla
Reaktioner: zno

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Satan i gatan va fin den blev, hur går den på vägen?

Extra snyggt att du undvek tyskhäckvinkel också:tummenupp
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Satan i gatan va fin den blev, hur går den på vägen?

Extra snyggt att du undvek tyskhäckvinkel också:tummenupp

Har inte hunnit köra så mycket ännu men den känns bra även fast jag har lite knasiga däck, platt nött 190däck bak och 120 60 däck fram.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ser ut som du putsat upp den lite motför förra säsongen. Ser mycket trevligt ut, speciellt med fälgarna! :tummenupp
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Lite tråd lyft

Åkte iväg och fotade en kompis hoj idag och då passade jag på att ta några bilder på min egen.
 

Bifogat

  • IMG_5226az.jpg
    IMG_5226az.jpg
    264.1 KB · Visningar: 239
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top