Ghostrider 6.66 what the f**k

Status
Ej öppen för fler svar.

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Bra rulle, lite seg emellanåt, men man kan ju inte få allt.
Ang bilens skick, så såg den ut sådär efter sista scenen ! Det hände inte vid horngatan !! Skulle ju dock vara intressant att få veta vad som hände där, eller om det bara ett litet film scenario dom bollade med.

Så hur förklarar ni att framrutan ser ut som skit, är trasig och sprucken som fan, hela rutan och upp mot hörnet framför passageraren ser ju ut som skit INNAN dom drar in i polisbilen? Nåt har hänt före krocken med polisbilen. Däremot kan jag tycka att killen som svarade på denna frågan om Hornsgatan tidigare i tråden svarade jävligt luddigt, så jag tänkte också att Hornsgatan var nån sorts fejk. Men är det fejk så då har man alltså kalkylerat med att smälla bilen i filmen efter som dom spelar ett klipp som låtsas gå snett på Hornsgatan, eller? Men ändå så är bilen i trasigt skick innan polisbilen kommer ivägen, i varjefall rutan är trasig innan, och sen är det inlagt klipp med frasig bakflygel innan krocken med polisbilen, fast dessa klipp kan ju med vara klipp som är tagna efter poliskrocken med sen klippta in framför krocken, vad vet jag.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Har den här artikeln något med senaste lanseringen att göra tro? Publicerad i något senare nummer eller tidigare? Hittade bildlänkarna på ett annat motorforum. Troligtvis för att göra ännu mer promotion för filmen i fråga.

Klishé "My worst nightmare is that I should hurt someone with my riding. I mean that" i sista bildrutan.

Ghost1.jpg


Ghost2a.jpg


Ghost3.jpg


Ghost4.jpg


Ghost5.jpg


Ghost6.jpg
 

Bifogat

  • Ghost3.jpg
    Ghost3.jpg
    180 KB · Visningar: 126
  • Ghost4.jpg
    Ghost4.jpg
    144 KB · Visningar: 122

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
All respekt till Fusten. Faaaaan vad du visar vad det finns för brister hos polisen.

Vilka brister menar du? Det är väl ingen sport att göra sig lustig över polisen i ett demokratiskt land där poliserna rättar sig efter lagen, och du struntar i den?
Det är i stort sett ofarligt, om du själv kan hålla dig på hjulen vill säga. Det enda du riskerar är böter o indraget körkort i stort sett. I värsta fall villkorlig dom.

Om polisen kunde strunta i lagen, som det här fallet skyddar mc-föraren, skulle han vara mos.

Det finns ingen respekt för en sån kille. Balla hojfilmer innehåller Isle of Man, Moto GP, WSBK, Pro Superbike och ibland Hollywoodproduktioner. GR filmerna är ju direkt dåliga. Inte ens snyggt klippta.

Dessutom lockar de fler unga killar att köra som idioter varav några kommer dö där ute.

Suck.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Frihet från ansvar? vad tycker du slutet av filmen visar?

Skrotnisse inse att detta är skööööönt och inget annat

Adde78, inse att detta är trams och inget annat.
Att "tävla" med någon som inte tävlar imponerar föga på mig.
Särskilt inte när man använder andras säkerhet som hjälpmedel.
Otroligt barnsligt.
 

api

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2011
Ort
älvsjö
Hoj
zzr 1100,scooter 125cc(jätesnabb!!)
Frihet från ansvar? vad tycker du slutet av filmen visar?

Skrotnisse inse att detta är skööööönt och inget annat
Inget illa menat men du som är ambulansförare eller nåt....du måste ju väl sett ett o annat,eller hur?Hur kan du hylla en som heter GR?Ni plockar ju upp människör under t-banan osv.kör hjärtsjuka människör till sjukan..bla bla....hoppas jag inte hamnar samma ambulans med dig! ;)
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Funderar på denna sak. tänk om denne krockade subaru har 2 kilo ladd (kola) i bagarget. Är det inte lite för lätt att komma undan.

Hyllar GR för att han visar vilka brister det finns. och dett hyllar jag honom för. Jag hyllar även honom för att han hittar en affärsverksanhet som gynnar honom.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Funderar på denna sak. tänk om denne krockade subaru har 2 kilo ladd (kola) i bagarget. Är det inte lite för lätt att komma undan.

Hyllar GR för att han visar vilka brister det finns. och dett hyllar jag honom för. Jag hyllar även honom för att han hittar en affärsverksanhet som gynnar honom.

Du glömde att svara på min fråga - vilka brister menar du?
Sen skriver du att du hyllar honom för att han hittat en affärsverksamhet som gynnar honom. Det gör han uppenbart genom att bryta mot lagen. Är det ok att driva affärsverksamheter som baseras på lagbrott menar du?
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Brister i hur man anför sig när det gäller att vidare-länka vid efterfölje. Även hur man på ett helt okorrekt sätt försöker preja av fordonet.

Tycker polisen misslyckats totalt i sin insats och GR visar återigen att polisen har noll koll. Tänk om denne GR precis begått ett väpnatrån! tänk så lätt han kom undan:)
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Har den här artikeln något med senaste lanseringen att göra tro? Publicerad i något senare nummer eller tidigare? Hittade bildlänkarna på ett annat motorforum. Troligtvis för att göra ännu mer promotion för filmen i fråga.

Om du läser igenom en gång till, så säger han att "vi funderar på att göra en femte film". Så det kan inte ha med den nya filmen att göra
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Brister i hur man anför sig när det gäller att vidare-länka vid efterfölje. Även hur man på ett helt okorrekt sätt försöker preja av fordonet.

Tycker polisen misslyckats totalt i sin insats och GR visar återigen att polisen har noll koll. Tänk om denne GR precis begått ett väpnatrån! tänk så lätt han kom undan:)

GR filmerna visar ingenting hur polisens arbete fungerar, eller falerar, när de följer efter mc-föraren. Ingen radiokommunikation följs och vi får inte veta någonting om de har någon plan eller om de helt enkelt bara försöker följa efter för att stoppa honom.
De kan inte köra för tufft mot mc-föraren och riskera att skada honom. De enda fel de gör är just om de kommer för nära och riskerar att mc-föraren gör sig illa.
Hade det varit en flyende rånare gäller samma sak. Svensk polis är inga domare och kan inte riskera att någon dödas även om de flyr från ett rån.
 
Last edited:

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
GR filmerna visar ingenting hur polisens arbete fungerar, eller falerar, när de följer efter mc-föraren. Ingen radiokommunikation följs och vi får inte veta någonting om de har någon plan eller om de helt enkelt bara försöker följa efter för att stoppa honom.
De kan inte köra för tufft mot mc-föraren och riskera att skada honom. De enda fel de gör är just om de kommer för nära och riskerar att mc-föraren gör sig illa.
Hade det varit en flyende rånare gäller samma sak. Svensk polis är inga domare och kan inte riskera att någon dödas även de flyr från ett rån.

Du analyserar filmen på ditt sätt, jag på mitt sätt och har även tittat på filmen med lagenslånga-arm och även det kan konstatera att det som hände på nynäsvägen var impulsivt. Sen kan budpaketpojken PeterNorth fortsätta analysera. Jag tror på vad utbildad polis säger om filmen. Därav ger jag Fursten en eloge för sin film och de pengar han får in. :tummenupp
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Du analyserar filmen på ditt sätt, jag på mitt sätt och har även tittat på filmen med lagenslånga-arm och även det kan konstatera att det som hände på nynäsvägen var impulsivt. Sen kan budpaketpojken PeterNorth fortsätta analysera. Jag tror på vad utbildad polis säger om filmen. Därav ger jag Fursten en eloge för sin film och de pengar han får in. :tummenupp

Det finns naturligtvis saker som poliserna kunde gjort bättre, speciellt när man granskar saker i efterhand. Men inget av det är tack vare att mc-föraren far runt o bryter mot lagen och drar på sig efterföljande poliser. Snarare tvärt om, poliserna borde låtit honom vara.
Hade polisledningen VETAT att det var för att göra en film hade det ju varit jätte-enkelt - bara att strunta i honom så hade han inte kunnat göra sin film.

Det jag tycker är tråkigt är att du hyllar honom för att han hittat ett sätt att tjäna pengar på att bryta mot lagen. Det kostar oss skattepengar och återigen, om det var på samma villkor, att polisen kunde strunta i lagen när de skulle stoppa honom så skulle han inte våga.

Varenda kille o tjej med en banlicens kan köra ifrån polisen om de vill. Men de gör de inte. Funderat på varför?

Nej, han som tjänar pengar på den här filmen snyltar bara på skattepengar och förstör för oss andra seriösa hojåkare.
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Det finns naturligtvis saker som poliserna kunde gjort bättre, speciellt när man granskar saker i efterhand. Men inget av det är tack vare att mc-föraren far runt o bryter mot lagen och drar på sig efterföljande poliser. Snarare tvärt om, poliserna borde låtit honom vara.
Hade polisledningen VETAT att det var för att göra en film hade det ju varit jätte-enkelt - bara att strunta i honom så hade han inte kunnat göra sin film.

Det jag tycker är tråkigt är att du hyllar honom för att han hittat ett sätt att tjäna pengar på att bryta mot lagen. Det kostar oss skattepengar och återigen, om det var på samma villkor, att polisen kunde strunta i lagen när de skulle stoppa honom så skulle han inte våga.

Varenda kille o tjej med en banlicens kan köra ifrån polisen om de vill. Men de gör de inte. Funderat på varför?

Nej, han som tjänar pengar på den här filmen snyltar bara på skattepengar och förstör för oss andra seriösa hojåkare.

Varför envisas du med att försöka få han att förstå? Avundas dig.
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Det finns naturligtvis saker som poliserna kunde gjort bättre, speciellt när man granskar saker i efterhand. Men inget av det är tack vare att mc-föraren far runt o bryter mot lagen och drar på sig efterföljande poliser. Snarare tvärt om, poliserna borde låtit honom vara.
Hade polisledningen VETAT att det var för att göra en film hade det ju varit jätte-enkelt - bara att strunta i honom så hade han inte kunnat göra sin film.

Det jag tycker är tråkigt är att du hyllar honom för att han hittat ett sätt att tjäna pengar på att bryta mot lagen. Det kostar oss skattepengar och återigen, om det var på samma villkor, att polisen kunde strunta i lagen när de skulle stoppa honom så skulle han inte våga.

Varenda kille o tjej med en banlicens kan köra ifrån polisen om de vill. Men de gör de inte. Funderat på varför?

Nej, han som tjänar pengar på den här filmen snyltar bara på skattepengar och förstör för oss andra seriösa hojåkare.

Tolka mig rätt! Jag analyserar när GR kör subaru alltså slutet av filmen. Där kan jag och även en konstapel verksam på västberga konstatera att han och kollegorna misslyckats totalt. Jag analysera ingen annan del av filmen. GR skalll ha en eloge för att på ett kreativt sett undkommit polisen. Fortfarande en mysteri att han klarade sig. Måste varit en onykter vakthavande den natten
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Du har rätt naturligtvis...

Ni alla här är nartuligvis insatt i hur ett efterfölje går till och kan med hjälp av filmen se brister. Tragisk när bilbudspojkar försöker ge sig på en analys. TRAGISKT.

Inse istället att GR vunnit över polisen. Verksamma poliser inser det så varför kan ni inte inse det!!!!

Återgå till att leverare packet istället och vara dryga mot tonåringar på detta forum
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tolka mig rätt! Jag analyserar när GR kör subaru alltså slutet av filmen. Där kan jag och även en konstapel verksam på västberga konstatera att han och kollegorna misslyckats totalt. Jag analysera ingen annan del av filmen. GR skalll ha en eloge för att på ett kreativt sett undkommit polisen. Fortfarande en mysteri att han klarade sig. Måste varit en onykter vakthavande den natten

Jag ger dig rätt i att polisen kunde löst det bättre. Men det är inte lätt att på ett samordnat sätt stoppa en fartdåre med en sådan här bil. Många brott kan inte hindras i sin linda, inte bara fortkörning utan alla typer av brott där polisen är på plats när brottet begås.

Det jag tycker du har fel i är att föraren skall hyllas eller få kredit för att han visade på brister hos polisen. Polisens resurser kunde använts bättre, kanske de kunde förhindrat ett brott någon annan stans istället för att lockas att jaga en filmproducent?
Han är en brottsling och han tjänar pengar på att begå brott och snuva oss på skattepengar o polisresurser.

Analysera gärna, det tänker jag aldrig ta ifrån dig, vi har ett fritt ord. Men hylla honom inte.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top