Generalimportör av Aprilia?

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Hejsan!
Skulle reg. bes. min RSV1000R Factory idag. Det gick bra ända till dom ville ha uppgifter om kw, avgaskrav, tankvolym etc. Detta stod inte i regbeviset från fjantarna i UK.
Så jag måste alltså skaffa ett CoC (”Certificate of Conformity”). För detta behöver jag kontakta generalagenten så att jag kan få ett sådant hemskickat. Så vem är generalimportör av Aprilia till Sverige?

Tack på förhand!
Jens D.
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Inte svar på din fråga men ändå något:

Är den sprillans så behövs det, annars borde det inte behövas.

Begär ett CoC i original där i från du köpte den för här i Sverige får du nog pröjsa för det om du ens får något. De brukar inte vara speciellt tillmötesgående här i Sverige vilket är handelshinder.
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Hörde att det löste sig för dig. Gôtt.

Jadå, helt sjukt egentligen.

Till er som inte förstått vad den handlade om kan jag tala om för er att vägverket bestämde att alla fordon som skulle föras in i sverige skulle ha ett CoC, detta trädde i kraft 2 dagar innan jag skulle besiktiga hojen. Fick omregbes. eftersom att jag då inte hade detta beviset (samt för att jag inte hade röd reflex bak).
Igår begav jag mig till bilprovningen för att förklara att jag har varit i kontakt med Itago (generalimportör av Aprilia i SE & DK), har ringt till England för att få fram det genom handlaren som sålde hojen från början, skickat mail till Aprilia UK, skickat mail till Aprilia IT. Detta hade då resulterat i nada...
Efter ca 45 minuters väntan på bilprovningen fick jag snacka med en av besiktningsmännen som kunde detta.
Han sa att det kravet från vv höll i en vecka eftersom så många hade klagat, därmed upphörde detta beslutet en halv vecka senare.
Jag var riktigt nära på att köpa ett CoC från Italien för 1500 SEK, min tillfälliga trafikförsäkring har gått ut och jag är allmänt förbannad över att bilprovningen inte har sagt ngt till mig.

Mvh. Jens D.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top