Hej!
Längesen jag var aktiv här, är det någon aktivitet kvar?
Jag har köpt en gammal Suzuki DR årsmodell 94 som jag har lite problem med gasen med. Vid en liten knyck, ca 1 cm så varvar hojen upp som satan och går sakta ned i varv, är detta normalt för dessa gamla hojarna? Om inte, vad finns det för grejer jag kan prova mer än att smörja vajer till gasen? Själv rollen rullar tillbaka som den skall det är själva motorn som håller sig upp i varv med en fördröjning på ca 1 sekund.
Jag hittade ett klipp på tuben på en likadan hoj som har exakt samma problem, så kanske inte så ovanligt? Notera att han varvar ytterst lite på rullen och ändå känns det som att hojen varvar upp alldeles för högt samt enligt mina ytters begränsade kunskapar håller sig för länge på höga varv innan den dör ut?
Länk till klippet:
Kollar man detta klippet från samma snubbe med en annan hoj så beter sig gasen inte alls på samma sätt. Detta ser i mina ögon normalt ut:
Uppskattar all hjälp!
Mvh
Längesen jag var aktiv här, är det någon aktivitet kvar?
Jag har köpt en gammal Suzuki DR årsmodell 94 som jag har lite problem med gasen med. Vid en liten knyck, ca 1 cm så varvar hojen upp som satan och går sakta ned i varv, är detta normalt för dessa gamla hojarna? Om inte, vad finns det för grejer jag kan prova mer än att smörja vajer till gasen? Själv rollen rullar tillbaka som den skall det är själva motorn som håller sig upp i varv med en fördröjning på ca 1 sekund.
Jag hittade ett klipp på tuben på en likadan hoj som har exakt samma problem, så kanske inte så ovanligt? Notera att han varvar ytterst lite på rullen och ändå känns det som att hojen varvar upp alldeles för högt samt enligt mina ytters begränsade kunskapar håller sig för länge på höga varv innan den dör ut?
Länk till klippet:
Kollar man detta klippet från samma snubbe med en annan hoj så beter sig gasen inte alls på samma sätt. Detta ser i mina ögon normalt ut:
Uppskattar all hjälp!
Mvh
Last edited: