Garageplats i Linköping sökes

brodin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929
Jag ska plugga i linköping i höst, och det känns ju hemskt att lämna hojen kvar 50 mil norrut. Därför letar jag garageplats, gärna nära universitetet.

Hör av dig om du har nåt att hyra ut, eller om du vet nån som har.
 

brodin

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 929
brodin skrev:
Jag ska plugga i linköping i höst, och det känns ju hemskt att lämna hojen kvar 50 mil norrut. Därför letar jag garageplats, gärna nära universitetet.

Hör av dig om du har nåt att hyra ut, eller om du vet nån som har.

Ingen som har något tips att komma med?
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Jag har ett varmgarage, kostar mig 470kr i månaden, skulle lätt rymmas en hoj till.

Glömde tillägga: Det är nära Uni, nämligen i Ryd. Nära (200m) till en dyngetruntöppen Statoil.
 

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Lånar tråd? jag vill också ha garage i Lkpg... fast det gäller ju bara 2 mån på hösten och 2 på våren.. hm... ingen som har ngt mitt i stan? ngn liten plats över? framför/bakom bilen kanske? :pannkyss
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Garage i centrala Linköping sökes

Nu är det inte långt kvar till sommaren, och nu när man har flyttat så skulle jag behöva någonstans att förvara min motorcykel i centrala Linköping.

Någon som vet ett ställe, eller någon som själv har ett garage med plats över någonstans i Linköping där jag skulle kunna komma åt min motorcykel dygnet runt. Allt av intresse, skicka ett PM om ni vet något. Jag betalar självklart för utrymmet efter överenskommet pris.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Vad skall du hitta på här?

Nej, har tyvärr ingen garageplats att erbjuda, men med min ohämmade nyfikenhet får du en gratis trådlyftning. :)
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
ft skrev:
Vad skall du hitta på här?

Nej, har tyvärr ingen garageplats att erbjuda, men med min ohämmade nyfikenhet får du en gratis trådlyftning. :)

Hitta på? ;D Jag vill bara ha någonstans i stan att ha bågen, tänker inte ha den ute med dagens klåfingriga ungdom. Får kolla med parkeringshusen som finns överallt inne i stan om de har några bra utrymmen man kan förvara den i.
 

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Ring dom olika hyres-företagen (heter det så?) typ stångåstaden och kolla om dom har några garage för hyresgäster. Även om du inte är hyresgäst hos dom kan du ju få ha hojen där om du pröjsar, om det inte är fullt i garaget.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Farbrorn skrev:

Som i: Varför bo i Linköping, flygstaden där man inte får flyga?

Som Apelsinspionen säger, kolla med Stångåstaden. Man får hyra förråds- och garageplatser av dem utan att bo i husen platserna är i rätt ofta. I huset jag bor i har de MC-platser i varmgarage lediga. Det är öppna platser, så alla i huset kommer åt hojen och alla med plats i garaget kan öppna garageporten. Vore det intressant ändå så hör av dig.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Kolla med dukaten....

de har platser i de flesta p-hus...

jag själv hyr en mc-ruta i ett av dem... 259 bagis i månaden... dessutom har jag tjatat till mig en abusögla så man kan låsa ordentligt.. :tummenupp
 

Seeco

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Ort
Linköping
Hoj
Kawa GPZ 750, död KLX 650
Linköping! Garageplats sökes.

Tjenare

Jag visste inte riktigt i vilken forumdel den här tråden hörde hemma, så jag testar här.
Jag heter Staffan och flyttade till Linköping tillsammans med tjejen och en gammal GPZ 750 för ett halvår sedan. Nu undrar jag om det finns ett par kvadratmeter garageplats med mekmöjligheter över för min hoj nånstans i relativt centrala Linköping. Jag håller bra ordning och är allmänt lätt att ha att göra med. Såvitt jag kan se är ett rejält gäng Linköpingsbor registrerade här på forumet, så om någon av dessa liksom jag gillar både att skruva och att åka, skriv gärna några rader!
 

Henrik E

Nakenfis
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Värnamo
Hoj
Kawa Z750 -07
Har varit i kontakt med stångåstaden ett flertal gånger, men dom är ju så inkompetenta att dom knappt kan svara i telefon. Än mindre så kan dom svara på om det finns någon chans att få ett garage under den närmsta tiden.

Är det någon som vet ett garage som har plats för 3 hojjar ute i ryd eller i närheten så hör gärna av er till mig.
Henrik 0707408925
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Kan ev ordna varmgarage på T1 precis vid valla djursjukhus.
Tyvärr finns inga ringar i golv eller liknande men i viss mån uttag för el.

Skicka ett PM vid intresse :)
 

Jone Ass

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 800
Fixa ett garage igår tillsammans med en polare som hyr lght av östgöta brand, men dom hyr bara ut till sina "inneboende".. Som sagt det bästa är väl att kolla med ditt fastighetsbolag.. dukaten hade inga platser senast ja kolla..
 

Andreas-LKPG

Rattar numera Korv1 C6!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Såld! :-(
Garageplats i Linköping

Har eventuellt 3 Mc-platser att erbjuda i ett Garage nere i Tornby.

Varmgarage med mekmöjlighet, arbetsbänkar, vatten, el, inhängnat område.

Delar på ytan med en Sportbil. Referenser är ett stort plus!

Skicka Pm för mer info!

Mvh

Andreas
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Lånar tråden lite...

Garage med mekmöjliget i vinter sökes i eller omkring Lkpg... Ursula ska plockas ner i molekyler är tanken (om tid finns, vilket det inte verkar som att det kommer att göra, men det är ju en fin tanke iallafall ;)).

PM:a gärna om någon vet något!
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Syss skrev:
2514509 Lånar tråden lite...

Garage med mekmöjliget i vinter sökes i eller omkring Lkpg... Ursula ska plockas ner i molekyler är tanken (om tid finns, vilket det inte verkar som att det kommer att göra, men det är ju en fin tanke iallafall ;)).

PM:a gärna om någon vet något!

Nästa vinter får vi gå ihop om en garagebur. Då behöver "somliga" inte avsluta säsongen i Juli eller när det nu var heller... :D
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
ft skrev:
2514674 Nästa vinter får vi gå ihop om en garagebur. Då behöver "somliga" inte avsluta säsongen i Juli eller när det nu var heller... :D

Hm... Den blev inte avslutad i juli! Jag bara inte vågar köra mera, fö då kommer jag att vurpa och är det något jag inte tycker om så är det att vurpa... :gnissla

Men i vart fall, förhoppningsvis ska jag inte bahöver göra om allt det här jobbet nästa vinter, bara jag får det gjort nu... :gnissla
 

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
Garageplats för hoj i Vasastan Linköping sökes

Nu är väl ändå våren snart ett faktum!
Är på jakt efter garageplats till hojen och önskedrömmen vore att ha en plats nära hemadressen. Skönt att slippa frakta sig över hela stan iförd skinnställ.
Nån som känner nån som känner nån som känner nån som känner nån med lite plats över?
Önskvärt läge är i närheten av Berzan, Konserthuset eller intilliggande kvarter.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top