Göra PR för sporten

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vi måste göra mer PR för vår sport så folk får upp ögonen.

Jag lyckades få in en artikel (99% min egen text) i Nerikes Allehanda, den lokala tidningen som läses i hela Närke. Kan vi inte komma med på sportnytt så får vi väl se till att synas lokalt. De flesta större städer har väl åtminstone nån "hemmaförare" som man kan skriva om?!
Vi i Örebro har ju turen att Henke ligger trea och Danne och Johan är kända sedan tidigare samt att en av reportrarna verkar vara hemligt kär i Stoffy :)

Ligg på era lokala tidningar ni oxå så får vi garanterat mer intresse...

NA_fr_n_Link_ping_2007.jpg


Observera att det är en GAMMAL arkivbild på Stefan, han har ju för fanken hår på bilden :skrämd
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Fan ja en ung stefan, den där bilden måste vara sådär 5-6 år gammal, för sådär ung ser han inte ut nu förtiden:D :D
 
Last edited:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Jag skriver ibland om några förare i mina trakter samt skickar bilder. Tidningarna tar nästan alltid med någon om de bara slipper göra något själva. Har ofta med smågrejjer i NLT och SKLT.

MVH

Johan
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag skriver ibland om några förare i mina trakter samt skickar bilder. Tidningarna tar nästan alltid med någon om de bara slipper göra något själva. Har ofta med smågrejjer i NLT och SKLT.

MVH

Johan

Exakt så! Tror det går lättare än man kan tro... :tummenupp
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
NV har gjort många inslag med mig. När jag åkte till Tyskland för KTM-qualifiern så fick jag tillåme förstasidan på sporten för mig själv :tummenupp

Den gången var det någon (läs jesseboy) som ringt och tipsat norran, andra gånger har jag ringt och tipsat själv :)
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
NV har gjort många inslag med mig. När jag åkte till Tyskland för KTM-qualifiern så fick jag tillåme förstasidan på sporten för mig själv :tummenupp

Den gången var det någon (läs jesseboy) som ringt och tipsat norran, andra gånger har jag ringt och tipsat själv :)

NV är det motsvarigheten till kamratposten där uppe i norr:D
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Nu tycker jag att ni är dumma med mig.
Började köra motard 2005 ...har tappat lite hår sedan dess att bilden skulle vara från 5-6 år sedan är väl att ta i :cdevil
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Jag har ställt upp i tv på intervjuer om sporten och synts i flera artiklar.
Vad gör man inte för sporten... :rolleyes:

Hade jag fortfarande kört så hade jag nog ringt sportspegeln, haha...
Nuförtiden finns det ju faktiskt några till tjejer som kör som får utnyttja kvinnoskapet för att få Supermoto att synas!! :tummenupp
 

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Ort
N:a Sthlm
Hoj
Husqvarnor
Bra repotage i Knattetidningen "Race MC-Sport" från SM i Östersund, vems är felet? motorklubben som inte skickat in resultat ? Jag kan lova att hade det varit knattecross el. motionscross bredvid gocartbanan hade Race varit där och gjort ett repotag. Nej bojkotta denna j-la tidning. (Hoppas Jonas H.) läser detta.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Bra repotage i Knattetidningen "Race MC-Sport" från SM i Östersund, vems är felet? motorklubben som inte skickat in resultat ? Jag kan lova att hade det varit knattecross el. motionscross bredvid gocartbanan hade Race varit där och gjort ett repotag. Nej bojkotta denna j-la tidning. (Hoppas Jonas H.) läser detta.

Du blir säkert inte så mycket mer imponerad av IB, iofs en hel sida men bara bilder och ytterst sparsamt med text, och det från två SM-tävlingar..
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Du blir säkert inte så mycket mer imponerad av IB, iofs en hel sida men bara bilder och ytterst sparsamt med text, och det från två SM-tävlingar..


Instämmer. Men om man gillar rally, folkrace och gokart så får man läsa mycket om det i IB. Synd bara att en del av våra inbetalda licenspengar går till att göra en bra tidning för dom med fyra hjul. Synd att man i nuläget inte kan välja bort den avgiften då man löser sin licens.

Kan det vara så att redaktören åker fyra hjul. :va Jag vet inte, vet bara att det står nada, zip zero om supermoto i IB. Dom sista numrena vet jag iof inte. För jag kastar numera tidningen direkt. Utan att ens titta i den. Och blir lika irriterad varje gång den kommer.

Lite tråkigt för Johan mfl som ju har storysar, reportage, bilder med mera att publicera.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Instämmer. Men om man gillar rally, folkrace och gokart så får man läsa mycket om det i IB. Synd bara att en del av våra inbetalda licenspengar går till att göra en bra tidning för dom med fyra hjul. Synd att man i nuläget inte kan välja bort den avgiften då man löser sin licens.

Kan det vara så att redaktören åker fyra hjul. :va Jag vet inte, vet bara att det står nada, zip zero om supermoto i IB. Dom sista numrena vet jag iof inte. För jag kastar numera tidningen direkt. Utan att ens titta i den. Och blir lika irriterad varje gång den kommer.

Lite tråkigt för Johan mfl som ju har storysar, reportage, bilder med mera att publicera.

Har du missat enduron och crossen som är i tidiningen? Vissa nummer är det mer än halva tidningen, typ.

Det sägs mycke ont om IB men jag tycker det är en kanonbra tidning. Fast jag är ju intresserad av både två och fyra hjul, även mattor. Supermoto sverige är inte så jättestort som tex gokart, mx, rallycross och enduro. Är det nån gren man ska grina över att få publicitet så är det speedway med ca 270 aktiva.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag gillar också tidningen och skulle läsa den även om den inte ingick men de hade gärna fått skriva mer om Supermoto, finns det inga tävlingar att skriva om kan de väl skriva lite skvaller eller nån rad från VM så inte sporten hinner glömmas bort mellan gångerna när det är så långt mellan tävlingarna i år, det är nog inte många som vet om att vi finns.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag gillar också tidningen och skulle läsa den även om den inte ingick men de hade gärna fått skriva mer om Supermoto, finns det inga tävlingar att skriva om kan de väl skriva lite skvaller eller nån rad från VM så inte sporten hinner glömmas bort mellan gångerna när det är så långt mellan tävlingarna i år, det är nog inte många som vet om att vi finns.

Jag tycker oxå IB borde skriva mer om Supermoto :D
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Jag tycker oxå IB borde skriva mer om Supermoto :D

Gårdagen IB var ju rent pinsamt, visst var det fina bilder men att texten var några få rader och egentligen inte sade mer än vad som går att hitta i resultatlistorna tycker jag är skitdåligt. Det blir ju inte bättre av att den nästan icke-existerande artikeln dessutom avhandlade TVÅ deltävlingar. Eller saknar mitt exemplar ett par sidor mitt i tidningen?

Att man inte skriver mer om PERSONEN supermoto förstår jag inte heller, mannen som gav sporten dess namn. Eller var det tvärtom...:D
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top