Göra fothål i bönpallen!

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Hallå! Håller som sagt på att bygga om en gammal Kawa 750 till stunt. Nu är ju frågan om man ska våga göra ett hål i bönpallen eller om man ska leta en annan och prova på?

Om ni har gjort det själv eller vet någon som gjort det så tar jag gärna emot tips! :banana
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Eller strunta i det helt och hållet. Finns ingen fulare körstil än den med foten i baksadeln.
 

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skogen
Hoj
sextresexor
Han kanske kör med skinnställ och öppen hjälm oxå, då passar foot in seat prefekt! :hihi
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Såga upp en hål i plasten på baksidan, fortsätt hålet ner mot överdraget med ett långt rakblad, gör ett kryss i överdraget och häfta/limma fast bäst du kan.

Tänkte göra så, men eftersom min ser så konstig ut på undersidan så tänkte jag göra tvärtom. Alltså skära ett kryss i överdraget och sedan skära ut stoppningen och sen såga ur plasten :yoparty

Ingel: Jag själv tycker att det är lite fjantigt med 12:skrap och sånt, men tycker det ser jävligt fränt ut om man står med foten i dynan. Men alla har olika smak :tummenupp
 
Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Ingel: Jag själv tycker att det är lite fjantigt med 12:skrap och sånt, men tycker det ser jävligt fränt ut om man står med foten i dynan. Men alla har olika smak :tummenupp

Aa, nää, 12skrap är det bästa som finns, så länge det går snabbt och risken finns för skada när man missar.
Bygga om sadeln för att foten ska få plats är ett onaturligt ingrepp för att få ner farten så du kan långsamt åka runt i cirklar och visa upp ett fult leende. Det kan du göra på andra sätt där hojjen fortfarande är ett bruksfordon.
Påhitt somdet här är enligt mig anledningen till att "stuntforumet" har två besökare i månaden, och att tex jag tappade intresse för "stunt" för några år sen när det övergick från stunt till ballet :)
Du gör ju naturligtvis som du vill.
 

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Ort
Enånger
Hoj
Ingen just nu
Aa, nää, 12skrap är det bästa som finns, så länge det går snabbt och risken finns för skada när man missar.
Bygga om sadeln för att foten ska få plats är ett onaturligt ingrepp för att få ner farten så du kan långsamt åka runt i cirklar och visa upp ett fult leende. Det kan du göra på andra sätt där hojjen fortfarande är ett bruksfordon.
Påhitt somdet här är enligt mig anledningen till att "stuntforumet" har två besökare i månaden, och att tex jag tappade intresse för "stunt" för några år sen när det övergick från stunt till ballet :)
Du gör ju naturligtvis som du vill.

Ja, du har ju rätt om "Baletten" i alla fall, när man var mindre så var ju stunt att hoppa så högt och långt som möjligt och köra så fort som möjligt på bakjul mm. Men finns ju flera olika saker som lyder under namnet "stunt"
:rolleyes:
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top