Hej!
Har en strypt 25kw kawasaki er5 som stått väldigt länge, tog fram den nu då min sambo vill prova på att kra mc. Blev omkörd på motorvägen av bilarna nästan när jag körde från förvaringsplatsen till mitt hem. Efter diverse sökande och testande kom jag fram till att det kan vara förgasarna. Bytte flottörpacknignar, Pilot screw (luftbränsleblandskruven) och needle jet (det munstycket som långa nålen går in i).
Startade upp den nu och i början hade jag avgassmällar/nysningar, visade sig att gummit runt luftburken kommit lite snett åtgärda det. Blev väldigt mycket mindre men fortfarande kvartod det lite nysningar, jag justerade då luftbränsleskruven och nu upplevde jag att problemet är borta. MEN det återstår ett annat som jag inte kan hitta någon lösning på.
Jag startar upp den på tomgång låter motorn bli varm så går den på 1200varv, ger jag sen gas då stannar den på 2900-3000varv. Oavsett om jag har motorcykeln på centralstödet eller kör på ettan så är det lika. Jag kan tvinga ner motorn genom att slira lite på kopplingen då fastnar den igen på 1200 rpm. Har kollat att det finns spel på alla kablar och att dom är nysmorda.
Vad kan felet vara? Står helt matt just nu.
Här kan ni se vad jag menar: http://www.youtube.com/watch?v=JDkLXUM0pqA
Har en strypt 25kw kawasaki er5 som stått väldigt länge, tog fram den nu då min sambo vill prova på att kra mc. Blev omkörd på motorvägen av bilarna nästan när jag körde från förvaringsplatsen till mitt hem. Efter diverse sökande och testande kom jag fram till att det kan vara förgasarna. Bytte flottörpacknignar, Pilot screw (luftbränsleblandskruven) och needle jet (det munstycket som långa nålen går in i).
Startade upp den nu och i början hade jag avgassmällar/nysningar, visade sig att gummit runt luftburken kommit lite snett åtgärda det. Blev väldigt mycket mindre men fortfarande kvartod det lite nysningar, jag justerade då luftbränsleskruven och nu upplevde jag att problemet är borta. MEN det återstår ett annat som jag inte kan hitta någon lösning på.
Jag startar upp den på tomgång låter motorn bli varm så går den på 1200varv, ger jag sen gas då stannar den på 2900-3000varv. Oavsett om jag har motorcykeln på centralstödet eller kör på ettan så är det lika. Jag kan tvinga ner motorn genom att slira lite på kopplingen då fastnar den igen på 1200 rpm. Har kollat att det finns spel på alla kablar och att dom är nysmorda.
Vad kan felet vara? Står helt matt just nu.
Här kan ni se vad jag menar: http://www.youtube.com/watch?v=JDkLXUM0pqA