Funktionärer

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Hej på er!

De flesta arrangörer som håller på med bankörning, tävlingar och träningsdagar på bana är i stort behov av funktionärer.

Detta är inte alltid så lätt att bena ut men jag ska försöka så gott jag kan.

På de flesta event får du:
Mat
Boende vid behov
Reseersättning enl skatteverkets tabell

På en del event får du även:
Köra på banan halva dagen och jobba andra halvan

På en del event så får du titta på racing när de riktigt snabba kör och inte köra själv.

Det finns en del utbildningar för att få funktionärslicens, bla en digital på måndag 15 maj som du kan anmäla dig till via: https://educationwebregistration.idrottonline.se/home/index/1746648

Utbildningarna bekostas av den förening som du är medlem i som även även betalar din funktionärslicens årligen.

Du kan utbilda dig till:
Funktionär (flaggvakt, depåpersonal)
Tekniker (besiktar MC inför tävling)
Träningsledare (du är ansvarig för arrangemanget)
Tävlingsledare (Du är ansvarig för tävling och allt runt om kring)

Jag kan ha missat något!

Min poäng, vi inom MC på banor behöver din hjälp! Vi behöver bli fler som hjälper till på tävlingar och träningar i första hand. Det behövs också på trackdays.

Vi du vara med och hjälpa till? Skicka ett PM till mig så hjälper jag dig komma i kontakt med rätt person på den bana du primärt vill hjälpa till på!

Mvh Pippi
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
SM på Linköping nästa helg saknar funkisar. Kan du och vill se fartfylld racing på nära håll så maila rrfunkis@lms.se

SEC 7 juli saknar också funktionärer, anmälan på anmalan@fbmf.se

Hoppas vi ses! Jag ska jobba på båda.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
nyfiken fråga. är det någon åldersgräns (nedre) för kunna hjälpa till???..
både jag och min äldsta pojk är smått intresserade av racing och kan eventuellt tänka oss hjälpa till om körs på bana i närheten... typ knutstorp eller anderstorp....
dock är pojken 17 år.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
nyfiken fråga. är det någon åldersgräns (nedre) för kunna hjälpa till???..
både jag och min äldsta pojk är smått intresserade av racing och kan eventuellt tänka oss hjälpa till om körs på bana i närheten... typ knutstorp eller anderstorp....
dock är pojken 17 år.
Hej!

Ja, det är oftts 12 år i depån och 15 år för att hjälpa till. Vissa har 18 år ute på banan. Maila mig på info@fbmf.se så ska jag sätta dig i kontakt med dem som är ansvariga på dessa banor du efterfrågar.

Mvh Pippi
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Bara SMC Skåne har ca 10-12 körningar på storbana, plus Knix, gruskurser och alla andra arrangemang. Varje körning på tex Knutstorp är 40 - 80 deltagare, så det är en ganska stor apparat. Ca 10 instruktörer, lika många flaggisar, depåpersonal, depåchef, inskrivning etc. Plus allt arbete som görs för att boka banor, schemaplanering, utbildning/fortbildning. Och detta bara för storbanekurserna i ett distrikt. Vi vill gärna bli fler!

Precis som hos andra får man mat, husrum och milersättning. Men framförallt massor med erfarenhet och skitmycket skoj. Vi får utbildningar som är nyttiga även utanför SMC.

Man kan tro att en förening med ca 60000 medlemmar (bara i Skåne är vi typ 7000 pers), så vimlar det av folk som vill hjälpa till, men så är det inte tyvärr.

Kontakta oss eller vilken förening du nu är intresserad av, det finns alla möjliga roller att fylla. Till SMC är det enklast att maila till informatören i ditt distrikt, finns på SMC:s hemsida. Eller bara säg till om du är på något av våra arrangemang.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top