Funkar detta däck o köra med?

The Hayabusa

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX 1340 R 2008 & GSX 1000 R för banan.
Byt ! vill inte läsa rubriken på Aftonbladet eller olyckstråden

Motorcyklist körde in i vajerräcke på grund av punktering av dåligt däck!

:fakta
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Vad är det för bredd på däcket? Kanske finns någon i din stad som läser detta och ligger på ett däck som du kan köpa billigt? Är det själva bytet som är problemet så finns det säkert de som gärna hjälper dig med det också.
Precis känns som jag själv har halva garaget fullt med däck som duger som jag gladeligen skulle skänka bort till någon för att de inte skulle köra omkring med däck med korden framme. Skulle till och med kunna ställa upp o kränga skiten. Så jäkla onödigt att köra ikull för att man ska nöta ut de absolut sista ur däcken.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Känner änna igen det där... http://www.sporthoj.com/forum/showt...ag-k%F6ra-med-det-h%E4r-d%E4cket-!&highlight= Fast du har ju möjlighet att byta när som så varför riskera punka?

Känner du inte igen en Payday Blues när den hoppar upp och biter dig i näsan ens?
Snubben jobbar dubbla skift i saltgruvan och diskar dessutom på restaurang efter det!
Det är därför han postar så sent på kvällen innan han utmattad kollapsar i friggeboden som hans föräldrar har kört ut honom i bara för att han börjat köra MC.

Killen har 140/70 x 17 på nu, men det ser lite svullet ut på fälgen.
130/80 x 17 funkar säkert lika bra några dagar.

Komijenny Kristinehamn!
Ös på Östra Värmland!
Ska de va så svårt Skaraborg?

Vem blir först att langa fram en begagnad svål så killen slipper cykla hem i becksvart mörker efter att ha suttit och sorterat muesli till midnatt.
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Känner du inte igen en Payday Blues när den hoppar upp och biter dig i näsan ens?
Snubben jobbar dubbla skift i saltgruvan och diskar dessutom på restaurang efter det!
Det är därför han postar så sent på kvällen innan han utmattad kollapsar i friggeboden som hans föräldrar har kört ut honom i bara för att han börjat köra MC.

Killen har 140/70 x 17 på nu, men det ser lite svullet ut på fälgen.
130/80 x 17 funkar säkert lika bra några dagar.

Komijenny Kristinehamn!
Ös på Östra Värmland!
Ska de va så svårt Skaraborg?

Vem blir först att langa fram en begagnad svål så killen slipper cykla hem i becksvart mörker efter att ha suttit och sorterat muesli till midnatt.
Vad pladdrar du om pysen? :död :hihi
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag har inget som ligger annars är det inte långt för mig upp till Kristinehamn när jag är i sommarstugan och kränga däck är inget problem...
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Här finns en tvillingtråd till din, med nästan samma rubrik dessutom:

http://www.sporthoj.com/forum/showt...a-med-det-h%E4r-d%E4cket-!&highlight=d%E4ckia


Äldre killar än du blir alltså dumförklarade för samma sak. Eller utmålade som harar för att dom ens ställer frågan. Det är så det är på Sporthoj.

Välkommen till forumet, och häng inte läpp över att ha fått en partistämpel på dig direkt från start. Det kunde gått värre...
Jag gillar att bli dumförklarad, då blir alla glatt förvånade när jag faktiskt säger något klokt in emellanåt. :D
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Det här kommer jag få sota för...

Som rubriken lyder, går det att köra med detta däck?
Kör ungefär 2 mil per dag, runt 50-70 km/h.

View attachment 409210

Kommer jag ha gjort mitt o ligga glidandes på asfalten eller håller det för en veckas lugn körning?:yoparty

Mvh Samuel

...Men den där korden sticker ju inte fram så mycket som min gjorde och jag körde 8mil innan det blev bytt, ja XX-antal mil innan det också så nog lär det hålla i en vecka med 2mil om dagen. Du kan alltid ta till mina rövarknep: http://www.sporthoj.com/forum/showt...peds-r%F6vartips-i-n%F6d-och-lust!&highlight=
 

Växtost

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2014
Ort
Kristinehamn
Hoj
Yamaha WR125X -10
Fick en tid på Yamaha Center i Karlstad för att byta däck och få en service gjord när man ändå är där.

Jag tackar för alla svar :tummenupp och lämnar hojen hemma tills dess. :gråta
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
har du innihelvetebromsat (med bakbromsen då asså!)- däcker ser ju ganska OK ut för övrigt- och en så pass stor, platt fläck hade inte jag när min cord tittade fram.
när min tittade fram (såg det när jag parkerade i garaget) så fick moppen körförbud dIreCKt! (la en fet burnis bara för att markera att NU ÄR DET SLUT!!)

så, bit i det sura äpplet- byt!, som skrivets innan- det är dumt att pga en chansning bli en del av Aftonbladets statistik.....

//jj


(lite sen post...förnuftet hade segrat!)
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top