Funderingar över hojbygge!?

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ok, det bev inte som jag tänkt men nu har jag iallafall en VFR att skruva på i garaget, fick tag i en billig som var krockad. Plastkåpor och framgaffel var skrot, men har nu bytt gaffel och plockat av all trasig plast.

Kommande arbete är att få dit ett nytt lyse, få på ett crosstyre (hoppas alla slangar och vajrar räcker!) Och har skaffat en billig hastighetsmätare från kina som jag hoppas att jag ska lyckas koppla in! :)

Ska försöka uppdatera med bilder vartefter!
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
image.jpg

Ja inte kommit så långt, men fått på styret iallfall och upptäckte det jag redan misstänkte. Att wirear och slangar inte räcker! :( någon som har tips på längre sådana??
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
inspirationsmoppen i början av tråden skäms inte för sej, så strävar du efter nått liknande så blir resultatet av slitet i garaget helt suveränt!! låt saker och ting få värka fram så sakteliga- du har nog en vision av ditt färdiga resultat i huvvet.
ebay har mycket att erbjuda- sålla skiten från godiset, små grejor från original cykeln kan modifieras till önskat utseende och funktion.

men bra kommer det till att bli, viffers är harmoniska cyklar.

//jj
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Det är väl en lös bakram på hojen ?
Demontera den och gör en egen som passar ett slankt bakparti från någon modern hoj, typ Ducati 1098 eller Yamaha R1

Lycka till !
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ja, Hydroscand eller Dunlop Hiflex. Såg att du bor i Halmstad (och det gör jag också) och i Halmstad har jag haft mycket bättre bemötande på Dunlop Hiflex än på Hydroscand, så jag kör alltid till Dunlop Hiflex. Ligger i Kistinge industriområde.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top