Fun Bike

Åsa P

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2016
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha xv 1100 virago -95
Ville skriva av mig min frustration.

W39 var jag uppe hos Fun Bike och hittade en hoj jag ville ha Kawasaki zr750 -00. Den är lite för hög för mig så de skulle ta hem en sänkningssats. Fick en orderbekräftelse och betalde in handpenningen på 5000 kr. Sedan har det inte hänt något alls. Skyller på att grejerna inte har kommit, eller så har det kommit men har ingen mekaniker. Har inte hört av sig sedan 26/10.
Nu har de fått ett ultimatum att är den inte klar denna vecka häver jag köpet och de får betala tillbaka handpenningen. Funkar inte det går ärendet upp till ARN.

Här läst flera olika forum att Fun Bike är lite krångliga att ha att göra med och gör inte det de ska. Inget företag jag rekommenderar.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Dålig information är alltid tråkigt. Men är det verkligen så bråttom? Du ska väl inte köra förrän till våren?
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Dålig information är alltid tråkigt. Men är det verkligen så bråttom? Du ska väl inte köra förrän till våren?

Om man har betalat för en vara/tjänst så vill man väl ha den så fort som möjligt, oavsett väder? Annars kan man göra upp att de tar hem produkten och får betalt när de har installerat den, någon gång när tjälen släpper.

(Sedan går det faktiskt fint att köra nu också, man måste inte vänta till våren. ;) )
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Min bild av funbike är att de på verkstan jobbar på bra, men säljavdelningen lämnar en del att önska.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Om man har betalat för en vara/tjänst så vill man väl ha den så fort som möjligt, oavsett väder? Annars kan man göra upp att de tar hem produkten och får betalt när de har installerat den, någon gång när tjälen släpper.

(Sedan går det faktiskt fint att köra nu också, man måste inte vänta till våren. ;) )

Det går faktiskt fint att åka naken till jobbet också. Man måste inte ha kläder på sig :fakta
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Dålig information är alltid tråkigt. Men är det verkligen så bråttom? Du ska väl inte köra förrän till våren?

Får man inte ordning på skit under lågsäsong är det fara å färde.
Och vem vet? Kanske ska det byggas Caféräser eller nåt i vinter? Man ska inte underskatta andra människors behov eller önskningar.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Gissningsvis så tänkte säljaren att en så vanlig körskolehoj på den tiden så finns det en uppsjö av sänkningssatser.
När det var dags så upptäckte dom att.....det var ju inte så lätt ändå och deras ordinarie lev har inte såna :)

Kollade runt lite bland sk kända märken och noterade att ingen av dom hade sänkningssats till Zr-7. Dock så finns det sänkningssatser så det finns hopp iallafall. Flesta märkena på satserna har jag aldrig hört ens talas om. Inget avancerat jobb att sänka ser det heller inte ut att vara.....
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
En säljare som inte tar ansvar för avtalad affär kommer inte att ta ansvar i framtiden heller. Välj en annan butik är mitt råd.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jadu,
Det är jobbigt när det är sådär.
Men tyvärr är det så, har jag lärt mig, att skall man ha något gjort så får man tamefan göra det själv tyvärr.
Alltid samma bekymmer, man ska inte begära att någon skall fixa något åt en, för det finns ingen som vill göra något ändå. :3freak
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Känsligt det där med handpenning. Om dom mot all förmodan skulle rulla (vilket Funbike har gjort för några år sedan med en annan ägare), är du i den situationen blåst på beloppet. Se till att dom levererar eller häv köpet.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Köpte hoj av dom förra året gick bra fick hojen levererad med posten, men köpte även till en extra försäkring
från solid som ska täcka motorproblem under 18 månader, säljaren fick extra betalt för försäkringen som han skulle teckna, väntade väntade på papper från solid,hörde av mig till funbike säljaren svarade att det ska komma försäkrings papper, när det gått 6 månader ringde jag solid frågade om jag hade någon försäkring från dom, men nej fanns ingen var inget tecknat svarade dom, ringde funbike igen fick svar oj det måste jag glömt,han frågade om jag hade nån skada då jag nu ringde om solid försäkringen ,svarade som tur var är allt som det ska, han lovade att skaffa försäkringen fick sen någon dag senare papper från solid att försäkring var tecknad så lång allt bra , förutom att funbike hade gett fel regnmr på försäkringen,fick ringa solid igen jo nu fanns det försäkring men sa ja nu har dom gett er fel reg nmr inga problem dom ändrade, men dom svarade att det var inte många rätt från funbike kunde bara hålla med.
 

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stan
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Jag köpte en ktm 350 av dem i somras.
Ringde och bokade, åkte ca 16 mil en fredag, när jag kom dit fick jag reda på att den fortfarande stod skriven på förra ägaren, men de LOVADE att fixa det på måndag..
Jag betalade..
Det tog en månad, ett tiotal mail och telefonsamtal, där de fortsatte att beklaga sig över den tidigare ägaren och fortsatte att LOVA att fixa det omgående.
Jag kommer ALDRIG att köpa något mer där, var nära att ringa polisen ett tag.
De blev dessutom irriterade över att jag frekvent hörde av mig och frågade hur det gick.
Hela semestern gick utan att jag kunde ställa på hojen.
Riktigt dålig service.

//Bagarn
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Köpte hoj av dom förra året gick bra fick hojen levererad med posten, men köpte även till en extra försäkring
från solid som ska täcka motorproblem under 18 månader, säljaren fick extra betalt för försäkringen som han skulle teckna, väntade väntade på papper från solid,hörde av mig till funbike säljaren svarade att det ska komma försäkrings papper, när det gått 6 månader ringde jag solid frågade om jag hade någon försäkring från dom, men nej fanns ingen var inget tecknat svarade dom, ringde funbike igen fick svar oj det måste jag glömt,han frågade om jag hade nån skada då jag nu ringde om solid försäkringen ,svarade som tur var är allt som det ska, han lovade att skaffa försäkringen fick sen någon dag senare papper från solid att försäkring var tecknad så lång allt bra , förutom att funbike hade gett fel regnmr på försäkringen,fick ringa solid igen jo nu fanns det försäkring men sa ja nu har dom gett er fel reg nmr inga problem dom ändrade, men dom svarade att det var inte många rätt från funbike kunde bara hålla med.

...........Här är några punkter. Använd dom fritt.
 

yam660r

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2010
Ort
Västervik
Hoj
X11 + XTZ660 + Dr350
Köpte hoj hos dom, obesiktad visade det sig.

Skärmklipp1.JPG


Pengar? Nä, det slingras in i det sista.
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
FunBike påstående att det inte ska gå att göra ägarbyte av ett obesiktigat fordon kan knappast stämma.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Varför betalar man handpenning egentligen? Antingen handlar man väl eller inte...
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Det finns alltid en väg ut.

Köpte hoj hos dom, obesiktad visade det sig.

View attachment 434250


Pengar? Nä, det slingras in i det sista.

Jag skulle föreslå dig att ge dem en möjlig snygg väg ut ur det här.
Gör det skriftligen per rekommenderat brev, och var tydlig mycket tydlig om vad du förväntar dig ska hända och varför. Beskriv ett mål/slut där alla rimligen är rätt nöjda, inte bara du utan de också. Som alternativ till möjligt snygga vägen ut hör också uttalade eller underförstådda löften om mindre intressanta kanske renutav obehagliga vägar och val.
Kom bara ihåg att inte lova något du inte kan men allra viktigast av allt inte egentligen vill verkställa. Och se till att vara oantastligt trevlig och artig hela tiden. :fakta
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top