ftp-problem, hilfe bitte!

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Håller på med hemsida och har problem med att dra ner befintliga filer från ftp för att sedan ersätta dom med nya.
När jag försöker flytta mappar mellan olika directory så hänger inte allt med. Speciellt så trillar bilderna bort från dom nya filerna...:huvet

Finns det någon snäll person här som kan ge mig lite råd hur jag ska göra :rolleyes:
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2725205 Håller på med hemsida och har problem med att dra ner befintliga filer från ftp för att sedan ersätta dom med nya.
När jag försöker flytta mappar mellan olika directory så hänger inte allt med. Speciellt så trillar bilderna bort från dom nya filerna...:huvet

Finns det någon snäll person här som kan ge mig lite råd hur jag ska göra :rolleyes:
Är det när du försöker ladda ner från ftp'n till din dator som inte alla filer följer med eller är det när du laddar upp?
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Är det när du försöker ladda ner från ftp'n till din dator som inte alla filer följer med eller är det när du laddar upp?

Faktiskt båda hållen...fattar inte...

tänkte göra om rubb o stubb, nämligen dra hem allt o sen skicka upp på nytt dom uppdaterade och nya sidorna.
Men hur tusan ska det gå till om inte filerna går att få hem...dom står kvar fast jag flyttat hem dom...:gnissla
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2725430 Faktiskt båda hållen...fattar inte...

tänkte göra om rubb o stubb, nämligen dra hem allt o sen skicka upp på nytt dom uppdaterade och nya sidorna.
Men hur tusan ska det gå till om inte filerna går att få fem...dom står kvar fast jag flyttat hem dom...:gnissla
Vad är det för webhotell? Det kan va problem med rättigheter, en del webhotell ger dig flera olika användare t.ex. Sen kan det tänkas strular om tidigare websida laddats upp genom frontpage eller liknande marodörverktyg.
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Ok. Här kommer svaren i samma ordning som du frågade :)

Det är GoDaddy
Bara 1 användare
JA :rolleyes: Det var FrontPage, men nu har jag skaffat Adobe Creative Suite där ingår bla. GoLive som jag hade tänkt att jobba med hädanefter...(om jag bara fattade den...)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2725453 Ok. Här kommer svaren i samma ordning som du frågade :)

Det är GoDaddy
Bara 1 användare
JA :rolleyes: Det var FrontPage, men nu har jag skaffat Adobe Creative Suite där ingår bla. GoLive som jag hade tänkt att jobba med hädanefter...(om jag bara fattade den...)
Ok, vilket ftpprogram använder du? Ser du några fel i någon statusruta eller liknande när du försöker föra över?
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
försöker göra det via GoDaddys ftp client direkt från deras sida när jag loggat in mig. Fick ett felmeddelande igår (en ruta) där det stod något om att den filen gick inte flytta bort. Minns tyvärr inte vad mer där stod...

Kanske skulle jag använda något annat ftp program istället då? Men jag har ingen aning om hur det funkar... Finns säkert gratis att ladda ner eller? För jag har inget sånt själv...
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2725461 försöker göra det via GoDaddys ftp client direkt från deras sida när jag loggat in mig. Fick ett felmeddelande igår (en ruta) där det stod något om att den filen gick inte flytta bort. Minns tyvärr inte vad mer där stod...

Kanske skulle jag använda något annat ftp program istället då? Men jag har ingen aning om hur det funkar... Finns säkert gratis att ladda ner eller? För jag har inget sånt själv...
Du kan göra det direkt i utforskaren i windows, om du klickar på mina nätverks platser på skrivbordet, sen klickar du på Lägg till nätverksplats uppe till vänster, sen klickar du nästa, nästa, sen kan du lägga till en ftp-plats där, titta på exempel, sen får du den som en enhet i utforskaren. Detta kanske inte ser likadant ut på alla windows-maskiner dock... Lycka till!
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
ok :tummenupp

Bara en fråga till!

Har kollat nu att jag har allt det sparat lokalt som jag vill använda, så då kan jag ju faktiskt bara deleta varje fil från ftp-clienten på GoDaddy, eller hur? Så sidan inte finns ute.
MEN, sen när jag ska försöka få upp den på nytt, finns det någon regel eller logik i vilken ordning filerna skall upp? t.ex om Inder ska vara först uppladdad eller det spelar ingen roll?

Tack så mycket för dina svar!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2725488 ok :tummenupp

Bara en fråga till!

Har kollat nu att jag har allt det sparat lokalt som jag vill använda, så då kan jag ju faktiskt bara deleta varje fil från ftp-clienten på GoDaddy, eller hur? Så sidan inte finns ute.
MEN, sen när jag ska försöka få upp den på nytt, finns det någon regel eller logik i vilken ordning filerna skall upp? t.ex om Inder ska vara först uppladdad eller det spelar ingen roll?

Tack så mycket för dina svar!
Ja om du är säker på att du har allt på datorn så kan du ta bort allt på hotellet!

Nej ordningen spelar ingen roll!
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Meeeen...varför funkar det inte för mig? :skitdator
Har laddat ner CoffeeCup och flyttat filer fram o tillbaka o hit o dit...men ingen sida kommer ut :(

Vad gör jag för fel???
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
fungerade det innan ?

ligger det i några underkataloger ?

index.html ?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top