Fredspriset går till Al Gore och FN

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Fredspriset går till Al Gore och FN:s klimatpanel

Nobels alltså. Vad har ni för kommentarer till det?
 
Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
En dålig norgehistoria, vad blir fortsättningen? Att Michael Moore får priset 2008...
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
En dålig norgehistoria...

Nu har jag förvisso inte riktigt förstått varför AG får priset men jag undrar ändå varför du anser honom så ytterst olämplig som pristagare?! :va ...är det bara ett allmänt förakt mot alla som jobbar hårt och intensivt för att försöka påverka människor att ta större ansvar för globala problem?
 
Last edited:

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Nu har jag förvisso inte riktigt förstått varför AG får priset men jag undrar ändå varför du anser honom så ytterst olämplig som pristagare?! :va ...är det bara ett allmänt förakt mot alla som jobbar hårt och intensivt för att försöka påverka människor att ta större ansvar för globala problem?

Kan vara för att han har 3 st hus varav det största har en årsförbrukning på ca 221 000 Kwh vilket är ca 20 ggr mer än medelhushållet i USA. Klart att hans arbete är beundransvärt men ovanstående fakta är mörka fläckar. Särskliit när han proklarmerar att alla ska dra sitt strå till stacken för att minska den globala uppvärmningen.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Man kan ha olika uppfattningar om Al som person men han har i alla fall nått ut med sitt budskap på ett sätt som få har lyckats förut.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
...är det bara ett allmänt förakt mot alla som jobbar hårt och intensivt för att försöka påverka människor att ta större ansvar för globala problem?

Nej...varför skulle jag tycka illa om sådana människor?? I mina ögon är dock AG en hycklare som eldar på massorna om jordens undergång utan ha fog för det.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nej...varför skulle jag tycka illa om sådana människor?? I mina ögon är dock AG en hycklare som eldar på massorna om jordens undergång utan ha fog för det.

Vad i AG:s föredrag är osanning eller saknar helt vetenskaplig grund?

...eller tror du som Dee_Cati att "alla kommer att skratta åt den rådande klimathysterin" om sissådär 50 år?
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nu blir många på SH glada

Rubriken har ändrats: "Fredspriset delas mellan FN:s klimatpanel IPCC och Al Gore."

Berätta vad ni känner inför detta faktum :)
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Vad i AG:s föredrag är osanning eller saknar helt vetenskaplig grund?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/7037671.stm

Det är ju mycket genom sin film han har "öppnat upp ögonen" på gemene man.


...eller tror du som Dee_Cati att "alla kommer att skratta åt den rådande klimathysterin" om sissådär 50 år?

Idag fnissar vi åt 70-talets hysteri: En nära förestående istid!!!

Att gårdagens skramlande tunnor visade sig vara tomma behöver förstås inte betyda någonting för dagens skramlande tunnor. Men kan kan inte utesluta att även de aktuella profetiorna är tilltagna i överkant.
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Rajendra Pachauri, chefen för FN:s klimatpanel IPCC, firar priset.

Nu är det fredag och alla ska vara glada, så vi stämmer in i skålen :öl
 

Bifogat

  • nobelpris448.jpg
    nobelpris448.jpg
    74.6 KB · Visningar: 39

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Rubriken har ändrats: "Fredspriset delas mellan FN:s klimatpanel IPCC och Al Gore."

Berätta vad ni känner inför detta faktum :)

Om IPCC inte är allt för långt ute och cyklar med sina prognoser så är det väl egentligen ganska vettigt, eftersom det för första gången verkar kommit en rapport som fått upp ögonen på de flesta länders makthavare om globala miljöproblem...

OM prognoserna stämmer så är jag övertygad om att det påbörjade arbetet världen över med att förebygga och mildra dess effekter, kommer att medföra mindre mänskligt lidande när de mer påtagliga konsekvenserna blir tydliga..
...som när allt större delar av Afrika blir utan vatten, när allt mer bebygelse i låglänt terräng plötsligt hamnar under vatten o.s.v...
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Idag fnissar vi åt 70-talets hysteri: En nära förestående istid!!!

Glöm inte att ozonhålet skulle försvinna och ingen skulle kunna gå ut, att regnskogen ("jordens lungor" :rofl) skövlades i sådan takt att syre inte längre skulle produceras och att försurningen i skog och mark skulle omöjliggöra allt leverne som inte sker på en jymdstation. Var det inte något med kärnkraften också?

Ja jävlar, slutet är nära. :lol
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top