Framdäck för stoppie?

Jake the mass

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Buell XB12S-08, HD FAT BOY-98
Hej

Någon som kan föreslå vilket som skall bli mitt nästa framdäck som är stabilt för stoppie-träningen. Kör för närvarande med ett MEZ 4 fram och är rejält missnöjd beträffande fästet för såväl "stop-stoppie" som "rull-stoppie". Det dåliga fästet har vid ett flertal tillfällen bjudit på spektakulära 4-5meters sladdspår och en stövel i gatan för att klara upp situationen. Kör med ett Dunlop 207 bak. (Hade tidigare Dunlop 207:an fram med och den var helt ok för stoppie.) Som ni anar av mina däckval är det relativt snabb gatkörning och nån bankörning som gäller men inga extrema bandäck här alltså...
Tack på förhand för svar!

Som kuriosa för er som orkat läsa inlägget kan jag avslöja hur det känns att ta en skata med hjälmen i ca 120... Det går rätt bra om visiret e nere...Inte för skatan alltså :tungan Lyckades med det konststycket igår och är nöjd med att jag inte trillade av av blotta förskräckelsen :)
/Jake
 

Jake the mass

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Buell XB12S-08, HD FAT BOY-98
nomolas skrev:
Åå fy fan, det måste vart en ganska bra smäll i huvet.

Gick faktiskt osannolikt smärtfritt, den tog inte mitt för ansiktet utan utåt vänstersidan efter att ha flugit in i 90graders vinkel från höger. Jag såg den bara svischa förbi och kände en lättare smäll mot hjälmen. Stannade och vände hojen för att se vad det var och mycket riktigt, där låg skatan död...
/J
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Ok, bra att det gick bra. Jag trodde en sån stor fågel skulle gör en hyfsatt stor smäll, men det beror väll på hur fågeln kommer mot hjälmen.
 

elmgren

Aggressiv
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
letar nytt...
Inte för att det på något vis hör till din fråga, men förra året smäckte jag bara lite lätt en fiskmås i skallen... Men de kändes som en stor jäkla pelikan!
Lustigt att du inte kände av det? :va
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Rennsport RS1 kanske. Jag försökte febrilt att låsa. Misslyckades samtliga försök. Blev bara stoppies liksom.
 

Jake the mass

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Buell XB12S-08, HD FAT BOY-98
elmgren skrev:
Inte för att det på något vis hör till din fråga, men förra året smäckte jag bara lite lätt en fiskmås i skallen... Men de kändes som en stor jäkla pelikan!
Lustigt att du inte kände av det? :va

Naturligtvis är fart på både huvud och fågel samt färdriktning för båda objekten helt avgörande för resultatet av dessa situationer. Självklart kände jag att jag träffade skatan men det var ingen extrem smäll och visiret spräcktes ju inte eller någonting. Men visst... frontar man en fågel av den storleken med fel förutsättningar beträffande ovanstående faktorer är jag övertygad om att man säkerligen kan vara riktigt illa ute :brinnerup
/J
 

Nudelman

Medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en 2 hjuling
fick en fiskmås insmälld indunkandes i hjälmen när jag var ute o körde en gång, och det smällde till som fan.



för övrigt tycker jag dom här j...vla måsarna dyker upp i svärmar när man som minst orkar med dom och nästan vill bli påkörda :p.
 
Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Jake the mass skrev:
Hej
Som kuriosa för er som orkat läsa inlägget kan jag avslöja hur det känns att ta en skata med hjälmen i ca 120...
/Jake

SKATA??? Nä nu får du kamma dig :va ser du inte skillnad på en skata å en sparv? :hihi :hihi :hihi
kram
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
man tycker sig märka att folk gärna tjoar om värsta racersulorna bak, men fram där har de vanliga däck, ska det vara nånting så ska väl det mjukaste däcket sitta fram åtminstonde?
 

Jake the mass

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Buell XB12S-08, HD FAT BOY-98
freding skrev:
SKATA??? Nä nu får du kamma dig :va ser du inte skillnad på en skata å en sparv? :hihi :hihi :hihi
kram

Haha, nädu ornitologen, det var en skata, om dock inte en 85-kilos krogskata utan bara en vanlig liten luftburen :rofl Vi får väl ta med fågelskådarboken till Ödsmål och dissikera den=)
Dax för ny tur snart! Jag var ute själv idag...
 

Jake the mass

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Buell XB12S-08, HD FAT BOY-98
Silwer skrev:
man tycker sig märka att folk gärna tjoar om värsta racersulorna bak, men fram där har de vanliga däck, ska det vara nånting så ska väl det mjukaste däcket sitta fram åtminstonde?

Åsyftar du mina däck? I så fall, för det första... är Dunlop 207:an värsta racersulorna? Och för det andra... Ja, hade det varit samma dimension på fram och bakdäck hade jag kanske bytt plats på dem...
/J
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Fortsätta lite på fågeltemat.

När jag haft mckort ett par dar efter mycket bilåka så blev jag lite sur efter att ha konstaterat att man kanske skall väja för måsar när man sitter på mc.
Tycker inte bara jag gjort en miss utan även trafikskolan som borde ha detta i utbildningen :). Dom har faktiskt en förmåga att flyga mot en ganska fort under vissa omständigheter.

//Tobbe
 

Coola Ola

Guest
Pirelli Dragon, klockrent däck med massor av grepp och hyfsad livslängd.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top