FRA-lagen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
He he! Vid årsskiftet skall jag öppna lite mailkonton ute i världen och automatisera högintensiv e-postkorrespondens med slumpvis utvalt spökfoder så att våra vänner på ön får lite träffar.

Dem lär bli hur arga som hälst!!!!!!!!! :rofl
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Jag har redan fixat lite, så dom får lite att göra. :tummenupp


Haha Får man kopiera?? :D

Tycker hela den här cirkusen är en stor j-a skandal!!
Jag blir riktigt förbannad! Har inte våra folkvalda mer IQ än såhär??!?!?!?! Ett hafsverk som tvingas igenom...varför så bråttom med att inskränka den personliga integriteten??? Har alliansen för lite att göra eller har de en egen hotbild som inga andra uppfattat??? Som någon annan tog upp: Birgitta Ohlsson som var klart emot lagen, verkar tro att hon uppnår hjältestatus för att hon "markerade" genom att inte rösta...!?!?! :va Hur tänker man då??

Jag brukar vanligtvis inte rösta på röd-gröna-röran men det här ser jag allvarligt på! De här människorna vill inte jag se bakom spakarna i fortsättningen!!!!!!!!!

Nää...kanske är dags att spränga lite någonstans...
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Det som nästan är mest skrämmande är att så många som 67 stycken ledamöter bara skiter i att dyka upp för att de egentligen vill rösta mot men partiet enats om att alla ska rösta för. Som en jävla sjuåring som skolkar från skolan för att han råkar ha redovisning den dagen.

Verkligen, det skulle ha varit folkomröstning.

Jag brukar vanligtvis inte rösta på röd-gröna-röran men det här ser jag allvarligt på! De här människorna vill inte jag se bakom spakarna i fortsättningen!!!!!!!!!

jag hade gett alliansen kred ifall de hade röstat som de själv ville.
 
Last edited:

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
He he! Vid årsskiftet skall jag öppna lite mailkonton ute i världen och automatisera högintensiv e-postkorrespondens med slumpvis utvalt spökfoder så att våra vänner på ön får lite träffar.

Jag är nämligen övertygad om att den dagen det verkligen finns ett hot kommer det inte att röja sig genom okrypterat hotmailande.

Vet någon om deras "sökord du jour" kommer att vara offentlig handling? Kan ju vara kul att se vad som håller regeringen sömnlös för stunden.


YES! Kuritas for president! :yoparty
 

Drulle1

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
2000 Kawazaki ZX-6R x2
Skickade mail till en massa riksdagsledamöten innan omröstningen och kommer att forsätta med det och tala om hur besviken jag är!!! Det borde ni också göra men glöm inte att vara trevliga samt sakliga.

Detta är ett svek mot svenska folket! De värsta är ju att man kommer vara med att bekosta detta genom dyrare bredband, telefoni samt skatt. Stoppar vi inte tillräckligt med pengar i halsen på staten.

Sossarna lade fram förslaget och Borgarna drev igenom det! Nu finns det ju nästan inget man kan rösta på! Får bli piratpartiet nästa val i ren protest!

Och att politikerna inte har lyssnat på experterna på området Säpo och så vidare!!

Och som grädde på moset förlora sverige i fotboll :( men det gör inte så mycket då jag inte känner mig stolt längre över att vara svensk!

Du gamla du fria, uhh jag tror jag måste kräkas.......
 
Last edited:

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
FZR 1000T -91
Sossarna lade fram förslaget och Borgarna drev igenom det! Nu finns det ju nästan inget man kan rösta på! Får bli piratpartiet nästa val i ren protest!

DETTA ANSER JAG BÖR BELYSAS!
Idag är jag förvisso inte stolt över att ha röstat blått, men likväl kan man inte tänka sig att rösta rött å andra sidan.

Piratpartiet (eller liknande) har min röst i nästa val.


Den 18e juni 2008 kommer minnas som en svart dag i Sveriges historia.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det är djävligt skrämmande att människor accepterar och får igenom ett förslag som går ut på att staten ska avlyssna sina medborgare.

Och hur många terroristattacker har vi haft i Sverige? Vi är inte ens en intressant måltavla för terrorister men ändå ska vi införa ett system att avlyssna befolkningen.

Nästa steg blir att vi börjar skapa register för dom som är potentiella hot. Alltså dom med vissa religösa tillhörigheter, militanta veganer. Sen bygger vi ut registret och börjar spara dom som tycker vi ska ha yttrandefrihet. Och alla som inte röstar på rätt parti i valet. osv osv

Systemet blir säkert lika idiotsäkert som passersystemet till våra kärnkraftverk. En burk rakskum leder halvvägs till Guantanamo.

Hur många gånger har inte poliser och folk i sjukvården osv tittat i sina arbetsregister för att kontrollera sina partners, vänner, ovänner osv?

Jag kan bara konstatera att det börjar vara dax att flytta från det här landet innan dörrarna stängs för gott.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Det är djävligt skrämmande att människor accepterar och får igenom ett förslag som går ut på att staten ska avlyssna sina medborgare.

Och hur många terroristattacker har vi haft i Sverige? Vi är inte ens en intressant måltavla för terrorister men ändå ska vi införa ett system att avlyssna befolkningen.

Nästa steg blir att vi börjar skapa register för dom som är potentiella hot. Alltså dom med vissa religösa tillhörigheter, militanta veganer. Sen bygger vi ut registret och börjar spara dom som tycker vi ska ha yttrandefrihet. Och alla som inte röstar på rätt parti i valet. osv osv

Vi får se hur länge det dröjer innan de anser att fildelare är ett "potentiellt hot" och börjar jaga dem med hjälp av nya lagen. Med typ halva befolkningen som tankar hem filer så kommer de få användning av den.
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
:(

Jag vill ha in i lagen att FRA appendar varje meddelande med "Read and approved by your friendly government"...

Nej skämt åsido.
Rent pragmatiskt kan man ju konstatera att det inte kommer att bli någon som helst skillnad för gemene man sett i stort.
Men att man överhuvud taget kan rösta igenom något sånt här i riksdagen mitt i en mandatperiod är skrämmande, att legalisera ett sånt här ingrepp i integritet och grundlagsskyddade rättigheter utan att behandla det med respekt är ta mig fan helt otroligt!

Sen, sett i backspegeln kan man ju undra vilka handelshinder USA "Land of the (formerly)free" hotat med om dom inte får denna info. För det får dom, dom lär ha en direktfeed rätt in i homeland (in)security från FRA, tro inget annat. :mad:

Men att partifärgen skulle ha gjort skillnad tror jag inte alls på, hade sossarna suttit kvar så hade det blivit precis likadant, fast då hade alliansen bölat hysteriskt om vilket ingrepp det är i integriteten...

Personligen avskyr jag tanken att behöva rösta på enfrågepartier bara för att kunna visa missnöjet med alla "etablerade" partifalanger.
Nej, börja räkna blankröster och inför automatiskt omval om inget parti får över x% röster alt om blankrösterna överstiger x%.

Då kanske partierna får upp ögonen för att dom kanske ska börja inse vilka dom egentligen finns till för.

Fy fan för dessa ryggradslösa kräldjur som inte vågar säga ifrån av rädsla att förlora sin feta lön och politiska karriär!

/Danne
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag skulle i alla fall vilja ha tag på listan över ord som gör att filtret reagerar och flaggar meddelandet och lägga den som signatur längst ned i alla mina mail. Tänk vad skoj dom skulle få om alla gjorde det. Dom skulle ju bli överhopade med mail att granska. så kan man börja varje telefonsamtal med att säga några av orden i listan också. Det skulle troligen sänka deras djäkla servrar.

för övrigt undrar jag vad som skulle hända om alla valde att PGP-kryptera sina mail och surfa via VPN tunnlar och anonymitetsproxys på nätet. Jag kan svårligen tänka mig att dom har tillräcklig datorkraft för att avkryptera alla mail som skickas i sverige idag.

Usama, terrorist, bomb, TNT :tungan
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag tror datorn som de köpte just ska användas till att knäcka krypteringar. Inte söka genom alla mail. Så börja kryptera allt om ni vill störa dem.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag bidrar med listan jag påbörjade i den andra avlyssningstråden:


Allah Achkbar
TAPT
TNT
C4
spränga bussen
trotyl
döda otrogna
Markus
sarin
senapsgas
"placera paketet på centralen"

Haha. Markus. *lol*
Jag fortsätter på listan då.

Allah Achkbar
TAPT
TNT
C4
spränga bussen
trotyl
döda otrogna
Markus
sarin
senapsgas
"placera paketet på centralen"
brevbomb
mjältbrand
kapa flyg
"lämna väskan på arlanda"
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Allah Achkbar
TAPT
TNT
C4
spränga bussen
trotyl
döda otrogna
Markus
sarin
senapsgas
"placera paketet på centralen"
brevbomb
mjältbrand
kapa flyg
"lämna väskan på arlanda"

Snälla, lägg till följande också så kanske FRA kan fånga in de riktigt destabiliserande elementen i samhället:

ligga?
chey
analflik
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag bidrar med listan jag påbörjade i den andra avlyssningstråden:


Allah Achkbar
TAPT
TNT
C4
spränga bussen
trotyl
döda otrogna
Markus
sarin
senapsgas
"placera paketet på centralen"
lead azide, lead styphante, ddnp, tetryl, nitrocellulose, nitrostarch, mines, grenades, rockets, fuses, delay mechanism, mortars, rpg7, propellants, incendiaries, incendiary device, thermite, security forces, intelligence, agencies, hrt, resistance, psyops, infiltration, assault team, defensive elements, evasion, detection, mission, communications, the football, platter charge, shaped charges, m118, claymore, body armor, charges, shrapnel, timers, timing devices, boobytraps, detcord, pmk 40, silencers, Uzi, HK-MP5, AK-47, FAL, Jatti, Skorpion MP, teflon bullets, cordite, napalm, law, Stingers, RPK, SOCIMI 821 SMG, STEN, BAR, MP40, HK-G3,FN-MAG, RPD,PzB39, Air Force One, M60, RPK74, SG530, SG540, Galil arm, Walther WA2000, HK33KE, Parker-Hale MOD. 82, AKR, Ingram MAC10, M3, L34A1, Walther MPL, AKS-74, HK-GR6, subsonic rounds, ballistic media, special forces, JFKSWC, SFOD-D, SRT, Rewson, SAFE, Waihopai, INFOSEC, ASPIC, Information Security, SAI, Information Warfare, IW, IS, Privacy, Information Terrorism, Kenya, Terrorism Defensive Information, Defense Information Warfare, Offensive Information, Offensive Information Warfare, NAIA, SAPM, ASU, ECHELON ASTS, National Information Infrastructure, InfoSec, SAO, Reno, Compsec, JICS, Computer Terrorism, Firewalls, Secure Internet Connections, RSP, ISS, JDF, Passwords, NAAP, DefCon V, RSO, Hackers, Encryption, ASWS, Espionage, USDOJ, NSA, CIA, S/Key, SSL, FBI, Secret Service, USSS, Defcon, Military, White House, Undercover, NCCS, Mayfl GP, SALDV, PEM, resta, RSA, Perl-RSA, MSNBC, bet, AOL, AOL TOS, CIS, CBOT, AIMSX, STARLAN, 3B2, BITNET, Tanzania, SAMU, COSMOS, DATTA, E911, FCIC, HTCIA, IACIS, UT/RUS, JANET, ram, JICC, ReMOB, LEETAC, UTU, VNET, BRLO, SADCC, NSLEP, SACLANTCEN, FALN, 877, NAVELEXSYSSECENGCEN, BZ, CANSLO, CBNRC, CIDA, JAVA, rsta, Active X, Compsec 97, RENS, LLC, DERA, JIC, rip, rb, Wu, RDI, Mavricks, BIOL, Meta-hackers, ^?, SADT, Steve Case, Tools, RECCEX, Telex, OTAN, monarchist, NMIC, NIOG, IDB, MID/KL, NADIS, NMI, SEIDM, BNC, CNCIS, STEEPLEBUSH, RG, BSS, DDIS, mixmaster, BCCI, BRGE, SARL, Military Intelligence, JICA, Scully, recondo, Flame, Infowar, Bubba, Freeh, Archives, ISADC, CISSP, Sundevil, jack, Investigation, JOTS, ISACA, NCSA, ASVC, spook words, RRF, 1071, Bugs Bunny, Verisign, Secure, ASIO, Lebed, ICE, NRO, Lexis-Nexis, NSCT, SCIF, FLiR, JIC, bce, Lacrosse, Flashbangs, HRT, IRA, EODG, DIA, USCOI, CID, BOP, FINCEN, FLETC, NIJ, ACC, AFSPC, BMDO, site, SASSTIXS, NAVWAN, NRL, RL, NAVWCWPNS, NSWC, USAFA, AHPCRC, ARPA, SARD, LABLINK, USACIL, SAPT, USCG, NRC, ~, O, NSA/CSS, CDC, DOE, SAAM, FMS, HPCC, NTIS, SEL, USCODE, CISE, SIRC, CIM, ISN, DJC, bemd, SGC, UNCPCJ, CFC, SABENA, DREO, CDA, SADRS, DRA, SHAPE, bird dog, SACLANT, BECCA, DCJFTF, HALO, SC, TA SAS, Lander, GSM, T Branch, AST, SAMCOMM, HAHO, FKS, 868, GCHQ, DITSA, SORT, AMEMB, NSG, HIC, EDI, benelux, SAS, SBS, SAW, UDT, EODC, 777 ,GOE, DOE, SAMF, GEO, JRB, 3P-HV, Masuda, Forte, AT, GIGN, Exon Shell, radint, MB, CQB, CONUS, CTU, RCMP, GRU, SASR, GSG-9, 22nd SAS, GEOS, EADA, SART, BBE, STEP, Echelon, Dictionary, MD2, MD4, MDA, diwn, 747, ASIC, 777, RDI, 767, MI5, 737, MI6, 757, Kh-11, EODN, SHS, ^X, Shayet-13, SADMS, Spetznaz, Recce, 707, CIO, NOCS, Halcon, NSS, Duress, RAID, Uziel, wojo, Psyops, SASCOM, grom, NSIRL, D-11, SERT, VIP, ARC, S.E.T. Team, NSWG, MP5k, SATKA, DREC, DEVGRP, DF, DSD, FDM, GRU, LRTS, SIGDEV, NACSI, MEU/SOC,PSAC, PTT, RFI, ZL31, SIGDASYS, TDM, SUKLO, SUSLO, TELINT, fake, TEXTA, ELF, LF, MF, SIGS, VHF, Recon, aguino , peapod, PA598D28, Spall, dort, 50MZ, 11Emc Choe, SATCOMA, UHF, SHF, ASIO, SASP, WANK, Colonel, domestic disruption, 5ESS, smuggle, Z-200, 15kg, DUVDEVAN, RFX, nitrate, OIR, Pretoria, M-14, enigma, Bletchley Park, Clandestine, NSO, nkvd, argus, afsatcom, CQB, NVD, 666 , Counter Terrorism Security, SARA, Rapid Reaction, JSOFC3IP, Corporate Security, Police, sniper, PPS, ASIS, ASLET, TSCM, Security Consulting, M-x spook, Z-150T, High Security, Security Evaluation, Electronic Surveillan

Ovanstående är väl en del av det som användes när man skulle försöka blockera Echolon.
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Skickade mail till en massa riksdagsledamöten innan omröstningen och kommer att forsätta med det och tala om hur besviken jag är!!! Det borde ni också göra men glöm inte att vara trevliga samt sakliga.
......


:tummenupp Har oxå gjort det. Hittade en maillista på många av dem som röstade JA så det blev ett rätt argt mail de fick idag. :mad:
Men jag håller med om det som någon sa: ryggradslöst att rösta JA för att följa partilinjen om man själv är kritisk till lagen!

Snälla, lägg till följande också så kanske FRA kan fånga in de riktigt destabiliserande elementen i samhället:

ligga?
chey
analflik

:D Så när vi ändå är igång:

Hans Scheike
Blåskägg
 
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top