FRA, inte så dumt ändå?

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
Hal-llll--ååååå under vilken sten har du legat begravd? Det var ju USA som smashade de där husen!!! Det finns ju bevis och allt på youtube!
Haha, det kanske var ett sammanträffande att det hände och dom fick guldläget att gå in i Irak men att smasha 2 st hus skulle inte dom göra, dom är för korkade för att komma på en sådan listig plan.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
"Massavlysning av 8 miljoner svenskar". Lol, ignorance is bliss. På med foliehattarna grabbar!
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Varför kallar alla tidningar honom för svensk förresten? Svensk medborgare, javisst. Men om du ställer en gris i stallet så blir det inte en häst helt plötsligt, det är fortfarande en gris.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
"Massavlysning av 8 miljoner svenskar". Lol, ignorance is bliss. På med foliehattarna grabbar!

get your point men de facto så skulle det kunna röra sig om fler människor än 8 miljoner

Vi ska utreda vilka konsekvenser lagen får för våra invånare, säger Ove Skåra, på norska Datatilsynet, till Expressen.se.

Den nya signalspaningslagen skulle även beröra tele- och internettrafiken till och från Norge, menade dem.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1290110/nu-utreder-norge-fra-lagen
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
get your point men de facto så skulle det kunna röra sig om fler människor än 8 miljoner

Vi ska utreda vilka konsekvenser lagen får för våra invånare, säger Ove Skåra, på norska Datatilsynet, till Expressen.se.

Den nya signalspaningslagen skulle även beröra tele- och internettrafiken till och från Norge, menade dem.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1290110/nu-utreder-norge-fra-lagen

Är inte säker på att du insåg min poäng.
Om man ska avlyssna 8M eller fler kommer FRAs budget att vara spräckt efter en vecka. Min poäng är alltså att jag skrattar åt argumentet att FRA kommer att massavlyssna hela det svenska folket (9M är vi förresten) och lite till. Så kommer det naturligtvis inte att bli.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur kommer det bli då? Ska dom plocka ut ett slumpmässigt antal och sedan avlyssna? Det är klart att dom kommer ha filter

Vad gäller vilka ord som kommer fastna så är det snarare formler som kan komma att fastna.

Hal-llll--ååååå under vilken sten har du legat begravd? Det var ju USA som smashade de där husen!!! Det finns ju bevis och allt på youtube!

Det där biter inte på KGK för han råkar tro just det där. :3freak
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
det var det jag gjorde, frågan är ifall Sverige har behov av detta och ska lägga pengar på det.

Tja, jag lägger gärna lite skattepengar på att få skicka lite kända "svenska" terrorister till Gitmo.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Det där biter inte på KGK för han råkar tro just det där. :3freak

Tänk om du skulle tro rätt någon gång.

Tja, jag lägger gärna lite skattepengar på att få skicka lite kända "svenska" terrorister till Gitmo.

Det lyckas SÄPO med alldeles utmärkt med utan FRA, enligt dom själva, tvivlar du på dom?

sen säger terroristexperterna att man inte kommer finna några terrorister med FRA

Massavlyssning är inte ett effektivt vapen mot terrorism.

Det skriver försvarets egen terrorexpert Magnus Norell i ett debattinlägg på Newsmill.

Han kritiserar den nya FRA-lagen hårt och kallar den brott mot både europakonventionen, FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna och svensk grundlag.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3299244.ab
 
Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
sen säger terroristexperterna att man inte kommer finna några terrorister med FRA

Massavlyssning är inte ett effektivt vapen mot terrorism.
Du och många andra missar lite av tanken med FRA:s utvidgade mandat.

Om nu någon handläggare på Trollskogsmyndigheten anser att den nya lagen strider mot både svenska grundlagar och Europakonventionen kan det inte vara en särdeles välinformerad handläggare.

"Terroristexperterna" är precis som "sexologerna" påhittade.

- Jomensörruatt ja'e SMSexpert. Visstsörru. Allt jag säger är definitivt den slutgiltiga sanningen. För jag är minsann expert. Sådeså.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top