Jag skickade frågan om FR-kam och FR-tändning till KTM-Sommer och fick följande svar:
"hello,
we think standard 660 ignition curve and reached btdc at several throttle position points are perfect, so we can't find any argument to change to Factory replica cdi. (compared to budget)
We think a perfect individualized jetting and f.e. a changed venturitube (important conified!!) is more important than a changing of cdi.(open attachment)
Furthermore i would try the camshaft of factory rallye replica to get a lot stronger middle - allround performance get's better than sm replica camshaft with good top result, but bad low/midrange.
Furthermore additional 2-3 degree preignition can be done (Race only) with 98 or 100 roz fuel. please do not change this for touring.
if interested open attachment.
i hope, we could help a little
best regards"
Bilderna de skickade består av bilder på en luftbox med borttagna "snorklar" och ett stort koniskt luftfilter som fyller hela luftburken. Det är även en närbild på öppningen i luftboxen mot förgasaren med en klisterlapp som säger diameter 63. Är det större diameter än original?
MVH
//Eric
PS. Någon som har en rallye-kam till salu? DS.