Frågor man vågar ställa

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
:hihi
Well, I wish...
Felet uppkom för första gången för några veckor sedan - innan dess har det inte varit något konstigt högfrekvent ljud/buzz oavsett vilken hastighet jag än åkt i.
Och ingenting har gjorts strax innan som kan ha föranlett (miss)ljudet, typ service, större reparation, mjukvaruuppdatering etc

Testade att stänga av fläkten helt idag när jag åkte då det föreslogs i några inlägg tidigare att det kunde vara fläktbladen alt ett lager men ingen skillnad.
Låter som om någon slags störningssignal men ljudet kommer ju oavsett om ljudanläggningen är på eller ej.

Jävligt märkligt!

Prova o stäng av tändingen så kan du utesluta nån summer som börjat leva eget liv.

Få inte rattlåset att låsa sig :crash
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är inte någon "hasplåt" i plast under bilen som har spruckit och får feeling när den kommer upp i vindhastighet?

Om du tänker som ett spännband låter när det kommer i resonans (jag hör det dagligen från fordon som kör förbi, vrid era spännband ett halvt varv där dom går fritt i luften för din och min skull)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
:hihi
Well, I wish...
Felet uppkom för första gången för några veckor sedan - innan dess har det inte varit något konstigt högfrekvent ljud/buzz oavsett vilken hastighet jag än åkt i.
Och ingenting har gjorts strax innan som kan ha föranlett (miss)ljudet, typ service, större reparation, mjukvaruuppdatering etc

Testade att stänga av fläkten helt idag när jag åkte då det föreslogs i några inlägg tidigare att det kunde vara fläktbladen alt ett lager men ingen skillnad.
Låter som om någon slags störningssignal men ljudet kommer ju oavsett om ljudanläggningen är på eller ej.

Jävligt märkligt!
Har du kollat under bilen?
Kan ju ha fått något ditsatt av någon kompis.

Munspel_under_bil.jpeg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har undrat precis samma sak fast inte begränsat till just motorcyklar. Vill man vinna en budgivning på tixempel Tradera snajpar man väl nån gång under sista 30 sek? Allt annat är ju bara slöseri med bud och andras pengar.
Ja, det är klart att det inte bara gäller mc.
Det är dock där jag har något intresse av saken.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Varför sitter folk på auktioner och budar på motorcyklar med en vecka kvar till avslut?
Vad kan man möjligen önska åstadkomma med det annat än att pressa upp priset?

Har undrat precis samma sak fast inte begränsat till just motorcyklar. Vill man vinna en budgivning på tixempel Tradera snajpar man väl nån gång under sista 30 sek? Allt annat är ju bara slöseri med bud och andras pengar.
Ni har helt fel. Ofta orkar folk inte bjuda alls på saker som redan har ett halvt rimligt bjud.
Hänt många gånger att jag vunnit auktioner på mina skambjud jag lagt flera veckor före och nästan glömt bort. Samtidigt sitter folk och panikbjuder över varandra i sista sekunden i tron att de gör ett kap för något skräp som låg på en krona fram till sista halvtimmen.
 

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
Ni har helt fel. Ofta orkar folk inte bjuda alls på saker som redan har ett halvt rimligt bjud.
Hänt många gånger att jag vunnit auktioner på mina skambjud jag lagt flera veckor före och nästan glömt bort. Samtidigt sitter folk och panikbjuder över varandra i sista sekunden i tron att de gör ett kap för något skräp som låg på en krona fram till sista halvtimmen.
Det är inte min erfarenhet (priset är för högt redan innan sista sekund pga bud en vecka tidigare, är det inte det kan man göra ett klipp vid stänging), men det kanske beror på vad man köper.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad är det med kvinnfolk och "bara vara"?
Alla jag känner/kännt verkar helst göra precis ingenting.
Är dom alla så, eller är detta en bugg?

Jag fattar ingenting.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det är bristfällig upphandling

Adam drev omkring i Edens Lustgård och kände sig ensam.
" Vad är det med dig ? " frågade Gud.
Adam svarade att han inte hade någon att tala med .
Gud sa att han skulle fixa Adam en ledsagare i livet och att det skulle bli en Kvinna!

Han sa: "Kvinnan skall samla mat och hon kommer att tillaga den till dig ,
och när du blir smutsig kommer hon att tvätta dina kläder"
" Hon kommer alltid att vara överens med dig och kommer aldrig att hacka på dig, och hon kommer alltid vara den som första som erkänner att hon har fel.
"Hon kommer att avguda dig helt enkelt"
"Hon kommer att bära dina barn, och hon kommer aldrig att be dig att stiga upp på natten för att ta hand om dem"
"Hon kommer aldrig att ha huvudvärk och kommer alltid att tillfredställa dig sexuellt närhelst du behagar"
Adam frågade gud: " Vad kommer en sådan kvinna att kosta ? "
Gud svarade : "En arm och ett ben"
Då frågade Adam:" Vad får jag för ett revben?"
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad är det med kvinnfolk och "bara vara"?
Alla jag känner/kännt verkar helst göra precis ingenting.
Är dom alla så, eller är detta en bugg?

Jag fattar ingenting.
Va? De finns de som ska göra saker hela tiden - helst sånt som kräver att man själv jobbar och sliter... Skönt att komma tillbaka till jobbet efter semestern, så man kan vila upp sig.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Va? De finns de som ska göra saker hela tiden - helst sånt som kräver att man själv jobbar och sliter... Skönt att komma tillbaka till jobbet efter semestern, så man kan vila upp sig.

Bäst är ju dom som påbörjar 100 projekt som sedan karln får slutföra.

Jag kommer osökt att tänka på hon som hade sett på TikTok att om man river bort mattan i trappan så är det alltid en fin ektrappa under, och rev bort plastmattan i lägenhetstrappen och hittade betong.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Bäst är ju dom som påbörjar 100 projekt som sedan karln får slutföra.

Jag kommer osökt att tänka på hon som hade sett på TikTok att om man river bort mattan i trappan så är det alltid en fin ektrappa under, och rev bort plastmattan i lägenhetstrappen och hittade betong.
Jag säger bara "Husdrömmar Sicilien".........
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Va? De finns de som ska göra saker hela tiden - helst sånt som kräver att man själv jobbar och sliter... Skönt att komma tillbaka till jobbet efter semestern, så man kan vila upp sig.

:rofl Nu påminner du mig om min exfru. På helgen när hon snabbt ätit sin frukost och jag satt kvar vid bordet och njöt av morgonkaffet satte hon igång med städning eller nåt liknande och var arg på mig för att jag inte gjorde något.
1-3 timmar senare var hon klar och satte sig ner för att göra ingenting resten av dagen.
Medans jag brukar jobba på till runt kl 21 innan jag varvar ner lite framför TVn innan sängen.

Hela mitt hem är min arbetsplats så jag kunde inte ens smita iväg.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
:hihi
Well, I wish...
Felet uppkom för första gången för några veckor sedan - innan dess har det inte varit något konstigt högfrekvent ljud/buzz oavsett vilken hastighet jag än åkt i.
Och ingenting har gjorts strax innan som kan ha föranlett (miss)ljudet, typ service, större reparation, mjukvaruuppdatering etc

Testade att stänga av fläkten helt idag när jag åkte då det föreslogs i några inlägg tidigare att det kunde vara fläktbladen alt ett lager men ingen skillnad.
Låter som om någon slags störningssignal men ljudet kommer ju oavsett om ljudanläggningen är på eller ej.

Jävligt märkligt!
Vad händer? Hittat något? F.ö. finns ingen summer i V60:n.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Varför laggar ALLTID motogp race för mig?

- Har ingen tv, ser på datorskärm.
- Videopass på motogp.com
- Har testat starta om allt (och väntat 5 minuter avstängt), router och dator.
- Kopplat ifrån andra enheter.
- Testat olika upplösningsval, laggar även på lägsta.
- Provat pausa en stund för att få lite mer hemladdat eller hur jag ska förklara.

Tiden innan racestart funkar alltid klockrent, det är bara själva racen.
Så irriterande att jag hellre ser på det i efterhand, för då funkar det. Men ibland glömmer jag (som nu) och sitter uppdukad och taggad så får man 5 sekunder, paus 2 sek, 5 sek körning, 2 sek stillbild.

Vad är fel?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Varför laggar ALLTID motogp race för mig?

- Har ingen tv, ser på datorskärm.
- Videopass på motogp.com
- Har testat starta om allt (och väntat 5 minuter avstängt), router och dator.
- Kopplat ifrån andra enheter.
- Testat olika upplösningsval, laggar även på lägsta.
- Provat pausa en stund för att få lite mer hemladdat eller hur jag ska förklara.

Tiden innan racestart funkar alltid klockrent, det är bara själva racen.
Så irriterande att jag hellre ser på det i efterhand, för då funkar det. Men ibland glömmer jag (som nu) och sitter uppdukad och taggad så får man 5 sekunder, paus 2 sek, 5 sek körning, 2 sek stillbild.

Vad är fel?
Har du testat att byta browser?
Edge verkar funka bäst för mig i år.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top