Frågor man aldrig vågar ställa

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Kommer ihåg en gammal sägen som säger att om man släpper ett mynt från toppen på eiffeltornet så går det igenom en bil på marken. Detta känns helt ologiskt. Kanske om man räknar utan luftmotståndet. Annars borde man kunna fånga myntet med handen utan att det ens ska göra ont?
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Kommer ihåg en gammal sägen som säger att om man släpper ett mynt från toppen på eiffeltornet så går det igenom en bil på marken. Detta känns helt ologiskt. Kanske om man räknar utan luftmotståndet. Annars borde man kunna fånga myntet med handen utan att det ens ska göra ont?

Finns ett mythbuster avsnitt där dom går genom just denna myt.
Du får jäkligt ont om du får myntet i huvudet men nej det går inte rakt
genom, om jag minns rätt så får du inte ens ett litet sår.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Varför har inte vi tjejer en motsvarighet till denna :tuttar :tuttar ?!

Är det bara för att det är ett mansdominerat forum och det anses som att vi tjejer inte behöver ha nån smiley o leka med ? :D

Hrm .. Jämlikhet jaa, kanske det!
 

Bifogat

  • BJ2.gif
    BJ2.gif
    17.6 KB · Visningar: 751
  • dick_black.gif
    dick_black.gif
    192 bytes · Visningar: 736
  • Swing.gif
    Swing.gif
    5.5 KB · Visningar: 743

Bache

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Borås
Hoj
beslutsångest
Många människor ser bilen som en del av personligheten. Därför finns det epa-raggare och Volvo-stylare som tror att 855 T5 R är VÄÄÄÄÄRLDENS coolaste bil. Blev retad när jag köpte min 140-hästare för den va ju så jäääla slö. Skiter fullständigt i vilken bil jag kör så länge den fungerar och håller ute regn...
 

*Snigel*

Guest
Apropå kö-problemet så hörde jag en klockren kommentar i kön på ICA en dag.

En spännig kille/man/whatever (ca 35) stod nääära en tjej (ca25) i kön, när hon svängde lite med armen och armbågade honom i bröstet. Hon reagerade inte ens, så förmodligen var det meningen.
Efter ett par sekunder av att killen hade väntat på en ursäkt snäste han "URSÄKTA MIG..!" varpå tjejen vände sig om och sa vänligt att "Det är lugnt, ingen fara"
Killen tittade konstigt på henne och sa irriterat "Jag menade ju givetvis att du borde be om ursäkt för att du armbågade mig!"

Tjejen tittade på honom som att han var dum i huvudet och utbrast "Armbågade dig?! Hade du inte stått så nära att du hade kunnat knulla mig i röven hade min armbåge aldrig nuddat dig."

Killen blev illröd i ansiktet precis som alla i kön som var över 30. Jag höll på att garva ihjäl mig... :D




Och apropå att ångra sina barn, jag hade nog väntat om jag hade vetat då vad jag vet idag, men om jag fick chansen att vrida tillbaka klockan och göra min son ogjord skulle jag inte ta den ens om jag fick några miljoner för besväret.
Om man helt ärligt och uppriktigt önskar bort sina barn tror jag att man inte är riktigt frisk.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Apropå kö-problemet så hörde jag en klockren kommentar i kön på ICA en dag.

En spännig kille/man/whatever (ca 35) stod nääära en tjej (ca25) i kön, när hon svängde lite med armen och armbågade honom i bröstet. Hon reagerade inte ens, så förmodligen var det meningen.
Efter ett par sekunder av att killen hade väntat på en ursäkt snäste han "URSÄKTA MIG..!" varpå tjejen vände sig om och sa vänligt att "Det är lugnt, ingen fara"
Killen tittade konstigt på henne och sa irriterat "Jag menade ju givetvis att du borde be om ursäkt för att du armbågade mig!"

Tjejen tittade på honom som att han var dum i huvudet och utbrast "Armbågade dig?! Hade du inte stått så nära att du hade kunnat knulla mig i röven hade min armbåge aldrig nuddat dig."

Killen blev illröd i ansiktet precis som alla i kön som var över 30. Jag höll på att garva ihjäl mig... :D


:D:D:D:yoparty:tuttar:D:D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte för att vara en partypooper men det svaret finns tidigare i tråden ;)

Min fråga:
Hur vanligt är otrohet?

Då får du nog först definiera otrohet.

Enligt en tidigare tråd här är det ju t.e.x att skjutsa en annan tjej än sin egen.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Då får du nog först definiera otrohet.

Sant. Är mycket nyfiken på vad personer anser vara just otrohet och om de är konsekventa om denna benämning, dvs om de definerar samma typ av beteende som just otrohet om det begås av dem eller mot dem.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sant. Är mycket nyfiken på vad personer anser vara just otrohet och om de är konsekventa om denna benämning, dvs om de definerar samma typ av beteende som just otrohet om det begås av dem eller mot dem.

I logikens namn borde ju bedömningen vara konsekvent, men nu är väldigt få människor logiska.
 

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Honda CBR 900
Sant. Är mycket nyfiken på vad personer anser vara just otrohet och om de är konsekventa om denna benämning, dvs om de definerar samma typ av beteende som just otrohet om det begås av dem eller mot dem.

Med otrohet menas sexuella handlingar som bryter mot religiösa eller andra krav på sexuell partnerexklusivitet i fasta förhållanden. Otrohet i ett äktenskap kallas traditionellt för äktenskapsbrott (se hor för hur lagstiftningen kring detta varit i Sverige).

Hor är en äldre benämning på utomäktenskapligt sexuellt umgänge (och är i denna bemärkelse således inte relaterat till prostitution).

Följande grader av hor fanns sedan den karolinska tiden:

1. Lönskaläge, där ingendera parten var gift.
2. Enkelt hor, där ena parten var gift.
3. Dubbelt hor, där båda var gifta på annat håll.

Under äldre tid var dubbelt hor belagt med dödsstraff.
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Med otrohet menas sexuella handlingar som bryter mot religiösa eller andra krav på sexuell partnerexklusivitet i fasta förhållanden. Otrohet i ett äktenskap kallas traditionellt för äktenskapsbrott (se hor för hur lagstiftningen kring detta varit i Sverige).

Hor är en äldre benämning på utomäktenskapligt sexuellt umgänge (och är i denna bemärkelse således inte relaterat till prostitution).

Följande grader av hor fanns sedan den karolinska tiden:

1. Lönskaläge, där ingendera parten var gift.
2. Enkelt hor, där ena parten var gift.
3. Dubbelt hor, där båda var gifta på annat håll.

Under äldre tid var dubbelt hor belagt med dödsstraff.

Så handlingar som flört, sms eller telefonsamtal av inbjudande karaktär är alltså safe? :tungan
Nja, jag tror "gränsen" går mycket tidigare. Jag tycker ett bra riktmärke är man man inte skulle "våga" bete sig på det vis man gör mot den personen när deras respektive pojkvän/flickvän är med.
 

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Honda CBR 900
Så handlingar som flört, sms eller telefonsamtal av inbjudande karaktär är alltså safe? :tungan
Nja, jag tror "gränsen" går mycket tidigare. Jag tycker ett bra riktmärke är man man inte skulle "våga" bete sig på det vis man gör mot den personen när deras respektive pojkvän/flickvän är med.

Inbjudande karaktär? Ligger man naken och redo då eller? :tungan

Det är så individuellt att det går från att någon kastar en blick på motsatt kön till :ligga

Men vart ligger en bra nivå ?

En del, ofta under alkoholpåverkan förvisso, har vågat väldigt mycket får jag säga.
 

dude_822

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
lilla edet
Hoj
honda 929cbrr fireblade
Sms-signal

Satt på kaffe rasten när chefens mobil tutade för sms (den gamla hederliga pipande signalen nokia har) och kom underfund med att signalen är morse-kod för just s.m.s.
nu kommer frågan... visste redan alla om det eller e jag 10 år efter?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top