Fråga gällande invaliditetsgrad

996RS

996RS
Gick med
15 Dec 2010
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
996RS
Försäkringsbolagen gör tyvärr allt vad dom kan för att man som skadad ska hamna under 10% i deras bedömning:död
 

Naccache

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Hej! Tänkte bara återkomma med resultatet efter två års väntan. Som den här tråden visar så är det rätt svårt att få en bra bild av vilken invaliditetsgrad man kommer hamna på trots att man letar frenetiskt.

Det här ska givetvis bara fungera som en fingervisning för personer som är i sitsen jag var i och inte tas för ett intyg att någon annan ska få samma bedömning. Men hursom, Trygg-Hansa hörde av sig i fredags med sin bedömning som då blev 10%. Läkarens utlåtande innehöll i princip samma saker som jag skrev i första inlägget. Framförallt är det jävligt skönt att det är klart nu, det känns dessutom rätt bra att jag hamnade på den procenten jag tyckte kändes rimlig.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Skönt att du fått svar! Glöm nu inte att meddela alla ställen där du har en försäkring med olycksfall så att du får ersättning. Det räcker med att ett bolag gör en utredning så kommer de andra att gå på samma procent. Hojförsäkringen, hemförsäkringen, egen olycksfallsförsäkring samt typ via företaget/facket brukar vara en ganska normal "portfölj"...

Har det blivit bättre med alla symptomen, någon del som förändrats eller har du fortfarande samma problem som i första inlägget?
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Slog av alla ledbanden som håller fast axeln..... Nu två och ett halvt år senare så sticker höger nyckelben upp som uppfarten på Golden Gate bron, axeln hänger ner kanske 3-4 cm mot vänstra axeln ....
Lite kap av tråden. Men kanske lite bra att veta för dom som har liknande skador, vilket är rätt många därute.
AC-lux grad 3, eller acromioklavikularledsluxation med ett något krångligare ord. Gick med en sådan trasig axel i 25 år. Kollade med jämna mellanrum med läkare, men fick alltid höra att det inte fanns någon bra metod för att fixa till det. Tills jag stötte på en idrottsortoped från Östra i göteborg. Nu fem år senare så fungerar och ser axeln fortfarande ut som den en gång gjorde i min ungdom. Rätt omfattande operation dock, så rehaben var rätt jobbig och långdragen. Men jag hade mer o mer ont alltefter åren gick, så helt klart värt det. Om du nu funderar på att försöka göra något åt det.
 
Last edited:

Naccache

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Skönt att du fått svar! Glöm nu inte att meddela alla ställen där du har en försäkring med olycksfall så att du får ersättning. Det räcker med att ett bolag gör en utredning så kommer de andra att gå på samma procent. Hojförsäkringen, hemförsäkringen, egen olycksfallsförsäkring samt typ via företaget/facket brukar vara en ganska normal "portfölj"...

Har det blivit bättre med alla symptomen, någon del som förändrats eller har du fortfarande samma problem som i första inlägget?

Mycket skönt faktiskt, framförallt att det är över. Samtliga F-bolag kontaktade så nu väntar jag bara på pengarna :)

Och nä, symptomen är desamma tyvärr. Lite trist, men har lärt mig leva med det nu så.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Mycket skönt faktiskt, framförallt att det är över. Samtliga F-bolag kontaktade så nu väntar jag bara på pengarna :)

Och nä, symptomen är desamma tyvärr. Lite trist, men har lärt mig leva med det nu så.

Ja köpte hus för de pengarna:)
 

Hejhå

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2012
Ort
Hus
Hoj
Rasad mille kraschad xt, g450x
Bröt ett dussin ben och krossade handleden.
Första läkaren sa 0% sen hotade jag med trafikskadenämnden, fick träffa en annan läkare för en "second opinion" och helt plötsligt var jag 7% invalid.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Lite kap av tråden. Men kanske lite bra att veta för dom som har liknande skador, vilket är rätt många därute.
AC-lux grad 3, eller acromioklavikularledsluxation med ett något krångligare ord. Gick med en sådan trasig axel i 25 år. Kollade med jämna mellanrum med läkare, men fick alltid höra att det inte fanns någon bra metod för att fixa till det. Tills jag stötte på en idrottsortoped från Östra i göteborg. Nu fem år senare så fungerar och ser axeln fortfarande ut som den en gång gjorde i min ungdom. Rätt omfattande operation dock, så rehaben var rätt jobbig och långdragen. Men jag hade mer o mer ont alltefter åren gick, så helt klart värt det. Om du nu funderar på att försöka göra något åt det.
Skulle vilja träffa den ortopeden.. min axel blir bara sämre år för år..
Ingen hittar nåt fel heller.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top