Forumet ljuger (inga nya inlägg)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Senaste veckan när jag trycker på "Nya inlägg" så säger den allt som ofta att det inte finns några nya, men när jag sedan manuellt går igenom de olika avdelningar så finns det flertalet nya inlägg att läsa, älska och förakta :dummer:3freak
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Då säger det

"Detta forum kräver att du väntar 20 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 15 sekunder." :tungan ;)

knappen Senaste dygnet fungerar, men alla trådar där ser lästa ut, vilket inte stämmer :va
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag brukar få någon korrupt kaka lite då och då, men mitt problem är den totala motsatsen till ditt... Kanske hjälper att rensa upp dem?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Har du tapatalk? Jag har upplevt liknande förr när jag haft tapatalk inloggat, har aldrig det nu för tiden.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Har du tapatalk? Jag har upplevt liknande förr när jag haft tapatalk inloggat, har aldrig det nu för tiden.

Sant, använde tapatalk när jag var bort rest i två veckor nyligen, kanske det som ligger och spökar i bakgrunden? (Fast nu har jag varit hemma igen i en vecka...)
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Tycker det alltid varit så för mig. Kan ha lämnat sidan öppen ett tag och klickar in mig på en tråd för att läsa senaste. När jag går ut till trådlistan igen är plötsligt alla lästa.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ja den tiden för automatiskt "alla lästa" är alldeles för kort. Händer rätt ofta att man tar fram nya inlägg när man är på jobbet. Sedan måste man jobba (typ chefen kommer) så man låter sidan vara ett tag. Då markeras allt som läst. Ibland läser man en tråd, ser att det är fråga man känner till saker om och börjar googla efter mer detaljer. Ibland tar det lite tid och när man är klar med den tråden så är alla lästa.

Även om man bara går in och kollar, man öppnar "Nya inlägg" och hinner bara kolla typ två inlägg och sedan måste man gå iväg och stänger sidan. Nästa gång man kommer tillbaka så är alla lästa. Lite frustrerande är det att om man öppnar "Nya inlägg" får man inte gå ifrån förrän man kollat igenom allt.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Haha nu när jag återvänder så är tråden tydligen läst fastän erikn har skrivit.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Mjukvaran för forumet har jag tyvärr svårt att lösa om det är sådana här buggar. Versionsuppdateringar tar ibland sånt här.
 

inkognito

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
06, Kawasaki ER6
Tycker det alltid varit så för mig. Kan ha lämnat sidan öppen ett tag och klickar in mig på en tråd för att läsa senaste. När jag går ut till trådlistan igen är plötsligt alla lästa.

Ja den tiden för automatiskt "alla lästa" är alldeles för kort. Händer rätt ofta att man tar fram nya inlägg när man är på jobbet. Sedan måste man jobba (typ chefen kommer) så man låter sidan vara ett tag. Då markeras allt som läst. Ibland läser man en tråd, ser att det är fråga man känner till saker om och börjar googla efter mer detaljer. Ibland tar det lite tid och när man är klar med den tråden så är alla lästa.

Även om man bara går in och kollar, man öppnar "Nya inlägg" och hinner bara kolla typ två inlägg och sedan måste man gå iväg och stänger sidan. Nästa gång man kommer tillbaka så är alla lästa. Lite frustrerande är det att om man öppnar "Nya inlägg" får man inte gå ifrån förrän man kollat igenom allt.

Detta är mycket störande.
Vissa andra forum sparar vad som ej är läst tills dess att man öppnat en tråd och läst den, oavsett om man har besökt forumet 100ggr utan att ha öppnat just den tråden. På detta sätt slipper man sträckläsa allt som är intressant och man slipper stressläsa trådar.

Om inte det går att implementera den typen så borde åtminstone timern för när allt räknas som läst förlängas från de 10 minuter eller vad det är nu?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top