Fortkörningsbot med fel personnummer?

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Jag letade i forumen och såg att senaste händelserna med liknande fel på en bot var 2007 och 2009 och det var väl lite fram och tillbaka angående avd som var rätt eller ej.

Jag körde 37 på 30 väg , fick 2000 i böter , inte hela världen , men jag anser att om man ska lita på en polisman som dels mäter hastigheten och en annan som skriver ut boten så är det väl viktigt att det blir rätt från början till slut för att dom ska vara trovärdiga , eller?

Polisman som skriver ut böter har mitt körkort och tittar på det , skriver 570506-XXXX istället för 670506-XXXX på boten, kan han inte läsa innantill på ett körkort framför honom , hur vet jag att allt annat stämmer t.e.x ? , rätt gatnamn och tel nummer , men är det inte viktigt att dom skriver rätt info , en p-bot blir ju ogiltig om den inte är korrekt skriven.
Jag letar gärna fel på p-böter och andra böter för jag slipper gärna undan om jag kan och har inget emot att förhala eller vara obstinat , trots att jag kanske gjort fel och har mig själv att skylla.

Moralpelle får gärna skapa en egen tråd , jag är bara nyfiken på om nån sitter på ny värdefull ino som rör det jag skrev om ... tack på förhand...
Och kör lugnt och håll hastigheten ;)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Står det fel pers. nr. så är du säker på att gå fri.

Vill du säkra det hela ännu mer kan du kontakta vilken advokat som helst så kommer denne att hjälpa dig. Det blir absolut helt klart gratis för dig.

Grattis den här gången ;)
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top