Fortkörningsböter i Australien

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
KTM 660 smc
Råkade ha för tung fot i Australien och när jag kom hem sa låg det ett brev med bifogat fotografi som bevisar att jag kör för fort.
Hur pass arga kommer Australiens polis bli på mig om jag "råkar" glömma att betala denna bot?
Nån som vet?
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Du kommer troligen inte få visum igen om du skulle vilja komma hit igen - eller om du har tur, åka på intervju i Berlin och pröjsa boten innan de godkänner dig.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Min vän åkte på en böter i oz, betalade inte och har inte hört nåt mer. Det var ett år sen
På polishuset var det nån som föreslog det åt honom, hehe ..
 

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
KTM 660 smc
Okej, lutar åt att betala då om jag skulle få för mig att dra dit igen. Men störde mig lite på att det inte syns ett dugg att det är jag som kör. Men de kanske har ägaransvar down under?
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Okej, lutar åt att betala då om jag skulle få för mig att dra dit igen. Men störde mig lite på att det inte syns ett dugg att det är jag som kör. Men de kanske har ägaransvar down under?

Åker du dit i en kamera är det ägaren, stannar de dig är det föraren.
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Råkade ha för tung fot i Australien och när jag kom hem sa låg det ett brev med bifogat fotografi som bevisar att jag kör för fort.
Hur pass arga kommer Australiens polis bli på mig om jag "råkar" glömma att betala denna bot?
Nån som vet?

Betalade du? Eller hur har det gått?

Fick just en liten lapp á $239 dollar. Mindre än 24 timmar efter att jag landade i Melbourne, så man undrar ju hur många som ska komma...

Är det bara 239 dollar är det väl lika bäst att betala, mest orolig för hyrbils-firman (om den skulle strula i framtiden).
 

Ambience

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
KTM 660 smc
betalade inte, vet dock inte om det gått ut eller hur det funkar. Är lite orolig för att om ja får för mig att åka tillbaka dit jag nekas visum men det måste väl kunnas ordnas på nått sätt om man härjar me lite personer
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
betalade inte, vet dock inte om det gått ut eller hur det funkar. Är lite orolig för att om ja får för mig att åka tillbaka dit jag nekas visum men det måste väl kunnas ordnas på nått sätt om man härjar me lite personer

Om allt du fick var ett vanligt brev på posten kan du väl säga att du aldrig fick det där brevet och du såklart vill göra rätt för dig.

Surt om man via jobb tex. får möjlighet att åka dit men inte har möjlighet för en liten sketen bot :(
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top