Fordons debut i Rookie-serierna

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Går det inte att svetsa ihop den spräckta ljuddämparen?

Det har gjorts försök med andra dämpare där det har spruckit på ett likadant sätt och det har inte gått att svetsa dessvärre. Titanet är så tunnt :brinnerup


*edit' Det heter för fan dämpare, inte fäbodar. Tack autocorrect.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Lördagsrapport från Gelleråsen.

IMG_9736.jpg

Premiär för SMC sport, träning och klubbmästerskap! det var fantastiskt roligt att glida dit på fredagen och mötas av vänner och bekanta inom den här världen. Äntligen börjar säsongen ta fart!
Jag vaknade upp till en fin lördagsmorgon med frost och isfläckar på banan. Det var snorkallt. jag fick sova med dels mitt 2000W fläktelement, och dels en kupéfläkt på typ 90dB. Alltså krävdes det öronproppar.. Mindre skönt men väldigt funktionellt!

IMG_9743.JPG

Med eftertanke så valde jag att sätta på min #22 MOZZ-tröja utanpå understället. Första (och senaste gången) så var det på Almeria och det slutade ju som bekant i operation och nedblodad tröja. Bär tröjan kanske otur med sig? :hihi

Nääe, jag bestämde mig för att den här tröjan snarare kommer bära tur med sig. första passet stod jag dock över eftersom man inte ska utmana sin tur alltför hårt på morgonen.Min kära hoj stod i depån och frös också. 1 grad visade oljetemperaturen och jag ställde både kupefläkt och element på hårt arbete. Kylare och motor behövde värmas upp! Till den här helgen hade jag köpt en blåtandshögtalare, JBL Charge 2+. Ruskigt bra faktiskt med 10h speltid och tillräckligt bra ljud för två depåboxar.
jag satte på spellistan som hade gått nonstop under veckan. Top gun! Framförallt dessa två gick på repeat :rock



IMG_9744.jpg


Under mitt första körpass så gled jag runt försiktigt på en torr, kall bana med vattenpölar. Ville känna mig för samtidigt som armen gör ont. efter 10 minuter är jag nöjd och åker in i depån. Däcken ser bra ut, känslan är bra även om det som sagt gör ont.
Under andra passet Tog jag det lika mjukt. Behövde känna efter om jag inte kunde ändra körställning för att avlasta armen och det gick ju bra, tills jag slutade tänka på det. Då föll jag tillbaka direkt.
Tänk er att ni har in ledinflammation i armvecket som verkligen ilar och smärtar konstant. Så känns det. Och värre blir det när den belastas. 1,20,2 blev varvtiden. Det tredje körpasset för mig (fjärde för dagen, klockan 13:40) skulle vara "kvalpasset" inför klubbmästerskapet hade jag tänkt. Precis när jag ska ut och köra så får jag veta att deadline för att skriva upp sin tid inför KM är 13:40. Alltså behövde jag skriva upp min luffa-runt-och-känna-efter-tid. Väldigt frustrerande att få 9:e startruta. Det spelar ingen roll om det är KM, SM, Endurancecupen eller annan tävling. Är det tävling så är det tävling. Det spelar ingen roll om jag har chans att va först i trösen ändå. Jag fick inte kvala och göra mitt bästa :rofl Ibland undrar jag hur jag är funtad. Motivationen försvann att köra ut eftersom armen värkte, men sen kom tanken att jag faktiskt är där för att köra hoj, för att träna. För att bli duktig. Jag behöver nöta varv. Efteråt kändes det som ett skönt pass, trots att jag klev in efter 10 minuter. Jag såg ett gäng snöflingor falla och visiret blev lite blött. När jag hade kört klart det sista varvet och ställt mig i depån så hade det hunnit snöa/regna lite mer och en förare hade gått omkull tråkigt nog. Hade jag kört ett varv till så hade det lika gärna kunnat vara jag.

Regn, snö, hagel och solsken avlöste varandra. När B-finalen skulle köras så gled de ut under solsken men vid start så hade det hunnit bli en hagelstorm. Jag sprang in för att panikskifta framdäcket och kränga på regndäck, men vid det extrainkallade förarmötet så meddelande dem att KM skulle skjutas upp till 17:00 om haglet avtar. Perfekt tänkte jag, som fortsätta att fixa mitt däck och när det var klart så hade det slutat hagla/snöa/regna. Jag var övertygad om att nu jäklar skulle det bli KM ändå! förhållandena var ju BRA för wet race nu. jag fick dock höra att det ändå var inställt och besvikelsen var stor. Väldigt stor. Jag såg verkligen fram emot att få tävla, även om det hade varit ynka 4 varv.

Här någonstans hade många förare redan packat ihop och börjat bege sig. Det ledde till öppen depå så jag och en annan kille fick hela Gelleråsen för oss själva ett litet tag. Till slut var vi kanske 5-6 stycken inklusive en instruktör som tuffade runt. Bortsett från en krasch i trösen så körde jag nonstop i 45 minuter och det kändes såå bra! Första gången på bridgestonedäck och de är fantastiska! I början var det lite läskigt dock. Jag hade ruggat upp ytan på båda däcken men vid acceleration ut på banan från depån så fick jag ett jättesläpp. Den obehagliga känslan satte sina spår men till slut så släppte det.

Efter detta så packade jag ihop allting och begav mig mot Anderstorp. Det var en tuff körning och jag var inte framme förens halv tolv på kvällen. Riktigt seg körning men tack och lov så fick jag krascha på Kristers soffa, så jag behövde inte packa upp mitt i natten. Och tur var väl det, för jag hade glömt bort att man behöver en 3-faskoppling för att få kräm. Det hade varit en iskall natt!

GPZ900.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hej Bullen.

Min kompis kan inte fullgasväxla som de stora pojkarna trots att han använder Quick shifter,
Vad gör han för fel?

Tacksam för svar
Med vänlig hälsning,
Förvirrad tomte

Bullen: KÖP RÄTT QS NÄSTA GÅNG!!! OM VÄXELPETAREN DRAR I QS SÅ SKA DET STÅ PULL, INTE PUSH!!!!

 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag har tjuvtränat ikväll :rock

13055284_1042803805807807_5442590218579877016_o.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
image1.jpg

image1(1).jpg

Det händer saker! Igår spenderade jag hela dagen i garaget med att förbereda hojen. I stort sätt är det endast dekaler, båt och avgasbandage kvar att få till. Samt hämta en lånad mellandämpare till avgassystemet..

Fan va snygg den har blivit med nya kursen! jag köpte en orange sprayfärg på måfå men lyckades tajma kulören sjukt bra! Från början tänkte jag köra en röd RAL3020 (trafikröd) då det är bakgrundsfärgen för Rookie-serien, men jag kom på bättre tankar efter ett tips :)

Har ni vägarna förbi Anderstorp i helgen så sväng förbi och kolla! Den är riktigt fin nu jämfört mot för 6 veckor sedan!

Helgen verkar gå i torrt också på gott och ont. Resultatmässigt hade det varit bättre med blött underlag om jag inte går omkull, men torrt är ju jäkligt roligt att köra i! Och jag ska ju slå mitt gamla personbästa på typ 1,47,6.

Dumt nog är jag på jobb i Finspång måndag-onsdag så jag börjar få lite panik. Tiden rinner iväg!!
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
View attachment 429919

View attachment 429920

Det händer saker! Igår spenderade jag hela dagen i garaget med att förbereda hojen. I stort sätt är det endast dekaler, båt och avgasbandage kvar att få till. Samt hämta en lånad mellandämpare till avgassystemet..

Fan va snygg den har blivit med nya kursen! jag köpte en orange sprayfärg på måfå men lyckades tajma kulören sjukt bra! Från början tänkte jag köra en röd RAL3020 (trafikröd) då det är bakgrundsfärgen för Rookie-serien, men jag kom på bättre tankar efter ett tips :)

Har ni vägarna förbi Anderstorp i helgen så sväng förbi och kolla! Den är riktigt fin nu jämfört mot för 6 veckor sedan!

Helgen verkar gå i torrt också på gott och ont. Resultatmässigt hade det varit bättre med blött underlag om jag inte går omkull, men torrt är ju jäkligt roligt att köra i! Och jag ska ju slå mitt gamla personbästa på typ 1,47,6.

Dumt nog är jag på jobb i Finspång måndag-onsdag så jag börjar få lite panik. Tiden rinner iväg!!

Passa på att fota massor innan träningen :D
Så jobbar jag iaf....
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag vill minnas att jag har sagt att det var färdigkraschat för i år och jag funderar på att fortsätta att köra på den inriktningen :D

Beviljat :p

Jag ska INTE krascha heller i helgen, ska fortsätta med att ta det lugnt och hitta min mentala bit.
Dock kan jag inte lova en tur ut i det gröna när man hittat det mentala igen..:dummer
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
För övrigt är jag intresserad av (riktigt bra) bilder från helgen. Skulle det vara någon här som ska fotografera så vill jag nog köpa bra professionella bilder!

maxresdefault.jpg
 

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
För övrigt är jag intresserad av (riktigt bra) bilder från helgen. Skulle det vara någon här som ska fotografera så vill jag nog köpa bra professionella bilder!

maxresdefault.jpg

Jag ska till Anderstorp lör och sön så några halvdana bilder kommer du kunna få gratis i alla fall, dock har jag köpt bättre grejer sedan förra året så en viss risk för bättre bilder finns. =)
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag ska till Anderstorp lör och sön så några halvdana bilder kommer du kunna få gratis i alla fall, dock har jag köpt bättre grejer sedan förra året så en viss risk för bättre bilder finns. =)

Även jag är intresserad av samma...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Behöver du verkligen träna på low sider? Trodde du var den okrönte konungen på det redan... :yoparty

Haha nej då! Jag berättar om alla mina krascher till skillnad från många andra. Finns andra som aspirerar på den titeln också :hihi

Men #elbowdown är #elbowdown hur man än vrider och vänder på det :fakta :crash
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Haha nej då! Jag berättar om alla mina krascher till skillnad från många andra. Finns andra som aspirerar på den titeln också :hihi

Men #elbowdown är #elbowdown hur man än vrider och vänder på det :fakta :crash

Mmmmm, 65graders nerlägg på regndäck...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
En liten kort summering av de två första körpassen:

Jag kör med mycket marginaler. Första passet hamnade jag på 10:e plats med 1,48,174 som bästa varv och jag var väldigt nöjd med det. Andra körpasset körde jag spridda 48-tider med 1,48,0 som bäst vilket gav mig en 19:e bästa träningstid. Inte alls nöjd men jag har ett hum om var jag kan hämta in tid. Jag missar lite växlar ibland men det största hindret är armen.

13:40 går jag ut igen och nu är det dags för en 47-tid :fakta målet är 45-46 på racet. Ett avlägset mål men man ska sikta högt ;) samma sak med placeringen. Jag vill ju komma in på topp 10 men realistiskt sätt så får jag va glad om jag tar poäng. Men målet är satt och jag ska ge allt för att försöka nå det! Det här är så roligt med så många duktiga förare i gruppen :) :Bugar
 

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Du hamnade på många bilder i helgen och uppgraderingarna av kamera/objektiv va inte förgäves. Kommer gå igenom bilderna senare i veckan.

IMG_7887.jpg
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top