Folksam ökar min premie med 20%?!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Folksam försökte precis rövknulla mig och höja premien med 50% på R1:an då jag ställde av den när jag reste bort på semester och ställde på den när jag kom tillbaka. Hej då Folksam. Orkade inte ringa runt, klickade in på IF och såg att dom hade ungefär min vanliga premie så det var snabbt gjort att teckna en ny. Pratade med folksam, eftersom jag upptäckte det i tid slipper jag ställa av och böka då ångerrätten gäller fortfarande.

Blir arg bara jag hör skitbolaget:4skrika

Jag gick till Folksam för att TH gjorde likadant... Förutom att det inte gick att halvförsäkra längre. Helförsäkring är bortkastat på äldre hojar om man inte vill bli av med hojen, och det vill inte jag.

Men kan tyvärr inte rekommendera Folksam för det. :( Trogen ska man inte vara. Nu har de visserligen samlingsrabatter, men 15% för ABS men inte några % för att jag inte vurpar... :va

Om alla ni som jobbar, och har något att säga till om, i försäkringsbolag kunde fatta att kundnöjdhet inte behöver kosta så mycket. Har ni nöjda och trogna kunder så kanske ni får kunder som vill ha den bästa försäkringen, inte den billigaste. :(
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jag gick till Folksam för att TH gjorde likadant... Förutom att det inte gick att halvförsäkra längre. Helförsäkring är bortkastat på äldre hojar om man inte vill bli av med hojen, och det vill inte jag.

Men kan tyvärr inte rekommendera Folksam för det. :( Trogen ska man inte vara. Nu har de visserligen samlingsrabatter, men 15% för ABS men inte några % för att jag inte vurpar... :va

Om alla ni som jobbar, och har något att säga till om, i försäkringsbolag kunde fatta att kundnöjdhet inte behöver kosta så mycket. Har ni nöjda och trogna kunder så kanske ni får kunder som vill ha den bästa försäkringen, inte den billigaste. :(

Det som stör mig är rövknullarfasonerna, höjer man en premie så pass mycket, bara för att man gör en av/påställning, borde man faktiskt kontakta kunden. Skulle jag salta det förväntade priset för en reparation med 50% i min butik utan att diskutera med kunden först skulle jag dels bryta mot lagen, men även få räkna med en smocka i ögat rakt över disken.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det som stör mig är rövknullarfasonerna, höjer man en premie så pass mycket, bara för att man gör en av/påställning, borde man faktiskt kontakta kunden. Skulle jag salta det förväntade priset för en reparation med 50% i min butik utan att diskutera med kunden först skulle jag dels bryta mot lagen, men även få räkna med en smocka i ögat rakt över disken.

Jag har alltid fått hem den nya premien innan det varit dags att förnya, även med autogiro, men så är det tydligen inte för alla.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag fick inte ens höjningen utan jag och senare min sambo fick inte ha den, men det finns i en annan tråd.. Sedan när Smc kontaktade dem hitta de på saker, så ja JAG hoppas att de ansvariga får ett lyckligt liv i helvetet snart utan att skämmas. Jävla hycklare.. Önskar att ja kunde förmedla det till alla vilket skitbolag de är.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top