Folk som snackar skit???

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
Vad gör man med folk som snackar en massa skit? Man har väl vuxit upp ifrån att nita folk, men vad trött man kan bli på detta fenomen. Jag tog och snackade med killen som självklart blånekade, sen konstaterade jag att det är lätt och skada sig när man är glapp i käften och det förstod han ju. Kännde mig lite barnslig men vad brukar ni göra?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Bjork skrev:
Vad gör man med folk som snackar en massa skit? Man har väl vuxit upp ifrån att nita folk, men vad trött man kan bli på detta fenomen. Jag tog och snackade med killen som självklart blånekade, sen konstaterade jag att det är lätt och skada sig när man är glapp i käften och det förstod han ju. Kännde mig lite barnslig men vad brukar ni göra?
öh, förklara gärna lite mer om sammanhanget så att man förstår.
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Beror på vilken nivå det handlar om?
Dom såkallade "kryddningarna" typ: jag drack 25st 6:eek:r vodka lime och satte på en fotomodell! kan man ju garva åt.
Men när folk drabbas av tråkigheter beroende på någons lögn får man väl avväga vilken konsekvens lögnen fick kontra straffet!

Du får gärna vidareutveckla "skitsnack".
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
snabbåka skrev:
Beror på vilken nivå det handlar om?
Dom såkallade "kryddningarna" typ: jag drack 25st 6:eek:r vodka lime och satte på en fotomodell! kan man ju garva åt.
Men när folk drabbas av tråkigheter beroende på någons lögn får man väl avväga vilken konsekvens lögnen fick kontra straffet!

Du får gärna vidareutveckla "skitsnack".
---------------

tar det lite snabbt, jag är inte överdrivet omtyckt hos tjejens familj,(vet inte varför) passar väl inte in, halvkasst förflutet som man har så är det säkert inte svärmorsdrömmen=)
Men nu fick jag höra genom en kompis att tjejens bror snackat en massa skit som tex att han inte fatta hur tjejen kunde vara tillsammans med en sån som mig osv. Att hon skulle kunna få nån mycket bättre, det värsta är att jag tror att hennes familj tycker likadant,(aldrig hört att resten pratat skit) men hållå varit ihop 6 år nu är det inte dax och inse att vi trivs ihop? nej, det slutar nog med att man firar jul där eller nåt och säger vad man tycker om alla och allt när man är måttligt överförfriskad :hihi
nu hänger ni med lite mer i dilemmat,,,,,
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Bjork skrev:
---------------

tar det lite snabbt, jag är inte överdrivet omtyckt hos tjejens familj,(vet inte varför) passar väl inte in, halvkasst förflutet som man har så är det säkert inte svärmorsdrömmen=)
Men nu fick jag höra genom en kompis att tjejens bror snackat en massa skit som tex att han inte fatta hur tjejen kunde vara tillsammans med en sån som mig osv. Att hon skulle kunna få nån mycket bättre, det värsta är att jag tror att hennes familj tycker likadant,(aldrig hört att resten pratat skit) men hållå varit ihop 6 år nu är det inte dax och inse att vi trivs ihop? nej, det slutar nog med att man firar jul där eller nåt och säger vad man tycker om alla och allt när man är måttligt överförfriskad :hihi
nu hänger ni med lite mer i dilemmat,,,,,
aha okej, sånt skitsnack. det är lite svårare att ta hand om. tror nog att du och tjejen ska ta och snacka prata ut ordentligt med brodern.
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Det han säger om dig är ju vad han tycker om dig (får man hoppas .) men se till att ändra på det,ta ett snack med honom så han ändrar inställning.

Låter enklare än va det är men det är det enda som funkar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Bjork skrev:
---------------

tar det lite snabbt, jag är inte överdrivet omtyckt hos tjejens familj,(vet inte varför) passar väl inte in, halvkasst förflutet som man har så är det säkert inte svärmorsdrömmen=)
Men nu fick jag höra genom en kompis att tjejens bror snackat en massa skit som tex att han inte fatta hur tjejen kunde vara tillsammans med en sån som mig osv. Att hon skulle kunna få nån mycket bättre, det värsta är att jag tror att hennes familj tycker likadant,(aldrig hört att resten pratat skit) men hållå varit ihop 6 år nu är det inte dax och inse att vi trivs ihop? nej, det slutar nog med att man firar jul där eller nåt och säger vad man tycker om alla och allt när man är måttligt överförfriskad :hihi
nu hänger ni med lite mer i dilemmat,,,,,

Jag skulle ju inte heller vara förtjust i att min syrra hade ihop det med ett "rötägg" och skulle troligen säga samma saker, fast till honom istället för bakom ryggen.
Nu menar jag ju inte att du är ett rötägg, men det finns gott om brudar som blir blinda av kärlek. Min tjejs syrra var en sådan, träffade en riktig idiot som jag förklarade för vad jag tyckte istället för att snacka skit bakom ryggen på honom.
Blod är tjockare än vatten.....
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Alla människor är ett resultat av sin historia, och man ska aldrig döma någon innan man har hört den. Vissa har ett stökigt förflutet, har dragit lärdom av det och blivit starkare/bättre människor, som idag har kommit till insikt om saker och ting och är kanske mer förnuftiga än dom som fötts med guldsked i munnen.
Det innebär ju också att man ska respektera varandra, och vara öppen och lära känna folk innan man snackar skit, och då, som många sagt ovan, säga det till personen ifråga! Skäll i enrum, beröm inför publik är ju en devis som funkar i alla lägen!
Angående skitsnackaren i fråga så skulle jag konfrontera honom, fråga vad han har emot dig. Och börjar ni bråka så se till att han slår första slaget och du det sista! :tummenupp
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Hoztic skrev:
Alla människor är ett resultat av sin historia, och man ska aldrig döma någon innan man har hört den. Vissa har ett stökigt förflutet, har dragit lärdom av det och blivit starkare/bättre människor, som idag har kommit till insikt om saker och ting och är kanske mer förnuftiga än dom som fötts med guldsked i munnen.
Det innebär ju också att man ska respektera varandra, och vara öppen och lära känna folk innan man snackar skit, och då, som många sagt ovan, säga det till personen ifråga! Skäll i enrum, beröm inför publik är ju en devis som funkar i alla lägen!
Angående skitsnackaren i fråga så skulle jag konfrontera honom, fråga vad han har emot dig. Och börjar ni bråka så se till att han slår första slaget och du det sista! :tummenupp

Kunde inte sagt det (mycket :tungan ) bättre själv!
Sen så behöver han ju faktiskt inte tycka om dig bara för att du är tillsammans med hans syster, man kan inte vara bästa kompis med alla!

Dock ska han inte sprida osann dynga om dig bakom din rygg, men visst fan har han rätt att inte tycka om dig och berätta det för andra, så länge han inte sprider lögner.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bjork skrev:
jag är inte överdrivet omtyckt hos tjejens familj
....
tjejens bror snackat en massa skit som tex att han inte fatta hur tjejen kunde vara tillsammans med en sån som mig
....
sen konstaterade jag att det är lätt och skada sig när man är glapp i käften
Du hotar svågern med stryk eftersom han snackar illa om dig på grund av att du är en gammal kåkfarare/värsting/pundare/småtjuv/eller-vad-du-nu-är. Låter som rena Norénpjäsen.
 
Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Bjork skrev:
Vad gör man med folk som snackar en massa skit? Man har väl vuxit upp ifrån att nita folk, men vad trött man kan bli på detta fenomen. Jag tog och snackade med killen som självklart blånekade, sen konstaterade jag att det är lätt och skada sig när man är glapp i käften och det förstod han ju. Kännde mig lite barnslig men vad brukar ni göra?


Skulle jag bry mig om folk som snackar skit, skulle det vara en obetald heltidssyssla och det har jag inte lyxen att unna mig. Jag skiter i vad folk säger istället. Till alla er som tycker att det är kul att sprida en massa skit om mig... :FU
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
sgtpepper skrev:
Du hotar svågern med stryk eftersom han snackar illa om dig på grund av att du är en gammal kåkfarare/värsting/pundare/småtjuv/eller-vad-du-nu-är. Låter som rena Norénpjäsen.

Ja det blir mycket bättre då förstår du väl :lol
 

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Någonstans där man är välkommen
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Tyvärr finns det folk som "har mer koll" andras liv än på sina egna och gärna hittar på snaskigheter för att försöka göra sig roliga/populära på andras bekostnad.

Vågar man inte stå för det man sagt ska man nog hålla käften eller förbereda sig på att man kan få en jävla smäll.

En dansk skalle eller en rejäl pungspark brukar råda bot på glappkäftsjukan.
 

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Ort
luleå
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Santo skrev:
Skulle jag bry mig om folk som snackar skit, skulle det vara en obetald heltidssyssla och det har jag inte lyxen att unna mig. Jag skiter i vad folk säger istället. Till alla er som tycker att det är kul att sprida en massa skit om mig... :FU
:yoparty right on :Bugar
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Santo skrev:
Skulle jag bry mig om folk som snackar skit, skulle det vara en obetald heltidssyssla och det har jag inte lyxen att unna mig. Jag skiter i vad folk säger istället. Till alla er som tycker att det är kul att sprida en massa skit om mig... :FU

"Har man inte intressantera liv än att man måste snacka om vad nån annan gör" ?

sgtpepper skrev:
Du hotar svågern med stryk eftersom han snackar illa om dig på grund av att du är en gammal kåkfarare/värsting/pundare/småtjuv/eller-vad-du-nu-är. Låter som rena Norénpjäsen.

Here we go
 

Bifogat

  • IntresseklubbenAntecknar.jpg
    IntresseklubbenAntecknar.jpg
    43.4 KB · Visningar: 54

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Bjork skrev:
tar det lite snabbt, jag är inte överdrivet omtyckt hos tjejens familj,(vet inte varför) passar väl inte in, halvkasst förflutet som man har så är det säkert inte svärmorsdrömmen=)
Men nu fick jag höra genom en kompis att tjejens bror snackat en massa skit som tex att han inte fatta hur tjejen kunde vara tillsammans med en sån som mig osv.

Aldrig kul att höra att någon tycker illa om en, särskilt inte när det gäller någon som tex partnerns familj. Dessvärre finns det nog inget annat du kan göra än att prata med honom. Fråga vad med dig det är han inte tycker om/stör sig på och förklara att du älskar hans syster och att du tänker stanna kvar med henne. För att göra det bästa av situationen så säg att han borde ge dig en chans så han kan se att du verkligen har förändrats.. :tummenupp

Eller så skiter du helt enkelt i det... :tungan

Lycka till i alla fall
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Bjork skrev:
sen konstaterade jag att det är lätt och skada sig när man är glapp i käften och det förstod han ju. Kännde mig lite barnslig men vad brukar ni göra?


På vilket sätt tror du att familjen ändrar uppfattning om dej efter den kommentaren?


:3freak
 

Bjork1

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Norrköping
Hoj
På jakt!
varför bry sig?

Blip skrev:
På vilket sätt tror du att familjen ändrar uppfattning om dej efter den kommentaren?


:3freak


vet inte , men ärligt talat så bryr jag mig inte vad dom tycker tänker eller gör, så länge det inte påverkar vårat förhållande (tjejens och mitt)
det hela är lite skumt, men men som någon ovan sa
- det är ju bara jobbigt och bry sig så jag kör på den linjen... finns så mycket annat roligt som man kan lägga min energi på typ hojen :banana
fuck them all................förutom tjejen då :hihi
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Bjork skrev:
vet inte , men ärligt talat så bryr jag mig inte vad dom tycker tänker eller gör, så länge det inte påverkar vårat förhållande (tjejens och mitt)
det hela är lite skumt, men men som någon ovan sa
- det är ju bara jobbigt och bry sig så jag kör på den linjen... finns så mycket annat roligt som man kan lägga min energi på typ hojen :banana
fuck them all................förutom tjejen då :hihi


Jo jag känner igen det där, men en bra relation med tjejens familj brukar underlätta för att i sin tur hålla en bra relation med tjejen.
 

Olsson

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha Tracer 07
Ignorera idioten och gå vidare. Livet är för kort för att haka upp sig på all skit folk snackar.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top